Tack än en gång. Lite som du skriver, ja det är mycket nyheter om man inte kört mc tidigare, vilket inte jag gjort direkt. Man har sina "upp å ner under läroriden" spec om man är gubbs, då är allt lite lika självklart gällande motoriken och inlärningen. De viktiga är att du intalar dig själv att du klarar det. Det är du som kör upp och inte läraren, så tro på dig själv så går det bra. Men viktigast av allt. Kör med omdöme de kommer man långt på, men kör aktivt. Lite mer risky att sitta på en mc på en kurvig 70 väg mot att sitta i bil. Prob som jag hade, man blir mer riskmedveten och då samtidigt kanske lite passiv I körningen. Måste vara på när man kör men inte dum. Öva mycket på teknikdelen så går det bra, det har man igen sen i trafiken.
Nu har jag kortet vilket känns j-t skönt. Men det betyder inte att jag kan köra mc.
Jag ser det mer som att jag får köra mc i trafiken, nu kommer det till att jag skall öva mycket mer, så ja kan köra bättre, både för min egen och andras säkerhet. Så nu är det bankörning och mer övning som gäller.
Varför? Jo för det är så j-a kul. Så nu fokar vi på näste man på tur. Öva,öva,öva så går det bra. För om man kör på uppkörningen, vilket ja gjort en gång. Så betyder det inte att de "kanske" var en surgubbe som underkände. Utan att man helt enkelt inte körde bra nog. Kan man köra tillräckligt bra, så grejar man det.
Så kör på nu, Ernst å Con, ni grejar det om ni vill!!!
Jag har också hört det, men jag pratade med min lärare och som jag förstod det är det redan bestämt vilka dagar dom kommer hit och har körprov.
Om jag klarar teoriprovet bokar han in mig på en sådan tid, han sa att det blir 2:a juni.
Han sa tidigt att det var viktigt att boka in ett teoriprov så snabbt som möjligt efter risk1 och 2 (som jag gör nu på lördag).
Det är väl möjligt att jag missförstått honom, men jag tror inte det.
Senast redigerat av Con den 2016-05-05 klockan 06:30.
Nu är jag klar med intensivkursen samt risk 1 och 2.
Det blev ungefär 12 timmar på mc med läraren och det blir c:a 2 timmar repetition dagen innan uppkörning. Jag tyckte nog jag var hyfsat väl förberedd men jag har lärt mig ruggigt mycket på dessa dagar.
Nu blir det att fokusera på teoriprovet på torsdag och sedan försöka skaffa större marginal innan uppkörningen..
Grattis Patrik, visst är det härligt, när man äntligen får denna frihet