Roade mig i vintras att läsa alla inlägg under "Vilka tar MC-kort nu?". Var intressant, både peppande och gav en del intressanta tips! Nu är det dags för mig att ta kortet! Har haft B-kort för bil mer än 30-år, så jag hoppas jag har lite gratis av det! Har dessutom pendlat med Moppe till jobbet till och från i 20 år. Tycker att jag borde ha fått en viss känsla för att köra tvåhjuling! I alla fall fyndade jag en Triumph Bonneville i vintras, årsmodell -05. Har alltid haft en förkärlek för klassiska MC! Sonen har också tänkt att ta MC-kort i september, så jag har även tänkt att låna hans 400-kubiks Yamaha XS400. Känns skönare att träna teknikkörning med en billigare hoj! Har ingen lust att lägga omkull min Bonneville! Idag bokade jag också 4 st körlektioner på Tibble Trafikskola under april. Hoppas klara mig med ett mindre antal lektioner på körskolan och sedan komplettera med privat körning. Har testat att få tag på någon att övningsköra med här på forumet, får se om jag får någon napp? Tror att min första körlektion är 3 april. Hoppas hinna med någon privatkörning innan dess. Det jag är mest osäker på är bankörning mellan konerna, för det har jag inte testat ännu med MC. Teorin har jag tränat mycket på under vintern, mest iKörkort appen när jag har haft ledig tid, t ex på väg till jobbet. Känner mig ganska bekväm med teorin, men kommer lägga in en slutspurt veckorna innan teoriprovet och nöta det sista. Har också hunnit göra Risk 1 på körskolan. Återkommer när jag har något nytt att informera om! Mvh Jonas