Det har hänt mycket på 2000talet. Bra bromssystem. Fjädringen sköter du från styret. Det är sånt som folket vant sig vid. Man måste nog va uppgraderad om man ska sälja äventyrshojar i dag.
Jan
Äntligen har någon skakat fram en seriös äventyrshoj! Förvånad att det blev Honda, trodde på Yamma och KTM men de havererade (och Suzuki totalhavererade). Har inte varit så taggad sen 08 och då slutade det med en resa ner till Nässjö för att plocka ut en flong ny drömhoj. Hondan har allt min hoj har fast 10 ggr bättre, plus allt min saknar (tex en cylinder till). En vit, med manuell låda, ska ha. Frugan får säga vad hon vill.
Fast jag skulle allt valt den röd-vit-blå trikoloren med DCT-lådan. Lirar i en helt egen division, fullkomligt obekymrad om såväl konkurrenter som tillvarons små futtigheter…
Visst är priset lite högt jämfört med konkurrenterna, men man får mycket för pengarna. Jämfört med en GS 800 Adventure så är vikten lika men affen har 10 Hk och 20 Nm mer. Men vikt/effekt är inte allt (då skulle Boss Hoss V12 vara kung i endurospåret). Fjädring, markfrigång, ram, 18" bak, allt är rätt. Och till skillnad mot GSen och Tigern ser inte affen ut som ett roadkill. =)
Smaken är som baken, men jag är såld. Affen liknar den hojen jag hade hoppats superteneren skulle ha blivit och verkar vara pigg på både misshandel och långåka. Fast en provtur krävs väl innan man kan vara helt säker.