Behövs det en regbesiktning om man bygger om från handkoppling till fotkoppling? "Suicide shifter" "jockey shifter" som det även kallas
Behövs det en regbesiktning om man bygger om från handkoppling till fotkoppling? "Suicide shifter" "jockey shifter" som det även kallas
Kan ju inte hindra någon att göra en fotkoppling istället för handkoppling.
Men personligen tror jag att en modern MC är inte avsedd att ha fotkoppling, titta bara på hur en gammal Indian från 40 talet fungerar och jämför med en modernare maskin.
Åka hoj? Ja, jag åker vart jag vill och när jag vill!
har inte läst nåt om det så tror inte det behövs, skulle själv besiktiga som vanligt,dom lär nog upplysa dig isåfall och man får ta det då.
Byter man bromsar så måste man regbesiktiga, men då måste dom först upptäcka att man har gjort det
Ska själv sätta suicide shifter på min, då blir det både hand och fotväxling efter behov - mycket smidigt att ha handväxel när man håller på med fötterna nere
Varför inte fråga Transportstyrelsen?
De brukar vara rätt snabba med att komma med ett svar..
Folket på SBP följer ju enbart utfärdade bestämmelser, iaf "tolkar dem"..
Finns väl regler om "omfattande förändringar" och hur hur mycket och vad som får göras på nyare resp äldre fordon.
Vad jag vet så finns inga regler kring de !
Min chopper är reggad med fotkoppling .
Olle de går av sig själv ! När jag körde upp på mc var det lag på att höger fot ner
Senast redigerat av Intruder den 2016-01-21 klockan 15:23.
Tycker det är konstigt att det ska behöva bli diskussion om att ha fotkoppling eller inte,,,,,
Vill man ha det (eller nått annat annorlunda ) so what !!!
Jag tycker det är både skoj o intressant med olika byggen, alla vill inte köra original