12 grader, regnskurar + lite åska. Tände i kakelugnen....
12 grader, regnskurar + lite åska. Tände i kakelugnen....
Ove
Hett idag! Funderade på ev. att ta en liten sväng men det är för varmt. Byrackan står stilla för den har tappat kontakten med sitt eget batteri men det ordnar säkert min maskiguru Gunnar när han kommer tillbaka till hembygden inom kort...
Var ute och fiskade igår med normal fångst - noll fisk men skönt att vara ute och kajka omkring med ekan.Den är ovanligt tät i år och det är ju kul att kunna dra ut en stund utan att bli blöt om fötterna.
Nu ser jag fram mot klara, sköna dagar med svalka i luften så att jag kan köra några mil utan att brista ut i ymnig transpiration.![]()
Ove
Hamnade i Kosta i kväll. Gold Wing hade nåt träff där. Jäkla va pynt å lullull dom hänger på sina hojar.
Jan
Tog en tripp ner till Kinnekulle idag. Reagerade på att jag såg väldigt många sidovagnsekipage ute på vägarna och fick förklaringen så småningom - Jumbo run i Lidköping igår. JAg var också in på skotermuseeet som ligger mellan källby och Blomberg. Där fanns det en hel del att titta på, både på 2 och 3 hjul.
En annan reflektion av mindre trevligt slag: Markerna verkar svämma över av mink. De senaste dagarna har jag sett simmande mink på väg mot en ö, det har hoppat mink över vägarna när jag varit ute och kört och idag låg det en påkörd på 26;an. Det finns förvånansvärt lite av fågel och småvilt vilket kanske egentligen inte är så förvånande med tanke på mängden mink.
Dom där naiva djurrättshaveristerna har verkligen lyckats med sina aktioner. Finns ingen som jagar mink eller andra pälsdjur och resultatet syns i markerna. Tänk om dom kunde lära sig lite viltvård - t.ex av jägarna.![]()
Senast redigerat av Ove den 2015-08-09 klockan 17:03.
Ove
Byrackan är back in bissnis! Gurun Gunnar kom med ett instrument och började leta från batteriet och utåt. Felet var att en glassäkring hade lossnat i ena ändan. den hade jag kollat och den var hel - men det osynliga felet hade jag naturligtvis inte sett.
Resten av förmiddagen har det bara blivit paj av allt jag gjort, 19 st. En med rostbiff, tre med kalkon och resten med skinka. Kan vara bra att ha lite i frysen till att ta med på utflykt eller om man bara inte ids laga mat.![]()
Ove