H-D kommer med mer o mer plast lite olika på olika modeller och det kan man ju säga vad man vill om, rostar inte lägre vikt osv men jag tycker inte det är gedigen kvalité men så länge skärmar är av plåt är jag nöjd. Dom flesta är expert tyckare men om man som mekaniker skruvar med japansk vs amerikanskt så är det som jag varit inne på redan enorm skillnad där japanerna lägger tex kamaxlarna rakt i gjutna säten i aluminium toppen, mycket enkelt billigt och funkar tills det krånglar och då är det skrot för det är inte renoveringsbart det är inte kvalitet men håller nere priset medans H-D har lagerbrons eller nållager överallt dyrt bra och renoveringsbart, vidare sitter det hydraler till vippor o ventiler och inte shims som japs kör med vilket höjer service kostnader med motsvarande det är billigt att tillverka så oavsett vad man tycker är det stora skillnader på kvalitén om man djupdyker lite grann och får en helt annan förståelse för varför H-D är dyrare
Japanarna är smarta på det sättet att dom lägger krutet på det man ser och soppar skiten under mattan så att säga.
sen kan man ibland bli förundrad över varför tex ett fäste under hojen till ett bromspump är av gjutgods och väger 2 kg och inte som om japsen hade byggt den av plåt och vägt 1kg så i bland kan den höga kvalitén gå i överdrift om man får tycka lite också