Svensk sommar....! I förra veckan gick värmepumpen på kylning av kåken, nu brinner det i spisen. Ute växlar temperaturen mellan 8 -10 grader lite fram och tillbaka i regnskurarna och det blåser. Härligt med variation!
Svensk sommar....! I förra veckan gick värmepumpen på kylning av kåken, nu brinner det i spisen. Ute växlar temperaturen mellan 8 -10 grader lite fram och tillbaka i regnskurarna och det blåser. Härligt med variation!
Ove
Visst är det trevligt med lite variaton på vädret. Som vanligt är det lätt att tolka svenska språket lite fel. En invandrare trodde att ordet emballage kunde användas då vädret slog om........
Tog en liten sväng igår förmiddag och då var det ok. Körde sedan hem på eftermiddagen och då hade det börja blåsa utav bara helsike och temperaturen ca 11 grader.
Sitter här hemma med en liten vovve som fått kennelhosta. Det var irritationen i hans hals som gjorde att han gav sig på att tugga i sig mattfransar för att få lindring.
Vi skrev lite om Anakee 3 förut. Har nu kör lite med dem och vill nog säga att de funkar som jag trodde. Bara man förstår att det inte går att "busa" på gruset med dem eller köra i lera, så ok. Man får ju vara beredd på att framhjulet vill vandra lite i svängarna. Om man bara inte kommer in för fort i kurvan, så är det ju "bara" att parera med gasen. Lite jobbigt om man har packning i både sidoväskor och topbox.
Jo om det bara vandrade LITE i svängarna, men för mig hasar det något alldeles förbannat och då blir jag för feg helt enkelt...
I morgon ska jag guida en bilkaravan om 2 bilar. Det gäller en minnesresa på en del av dom vägar som Håkan Åslund och jag gjorde. Det är hans efterlevande som vill se vad han kom hem och berättade om och då måste det bli med bil. Det kan bara bli ett litet urval av alla platser vi hann med men jag tror jag har fått med några pärlor. Hans son Thomas var med de flesta gångerna så jag har god hjälp att välja.
Ove
Om det är riktigt jäkla rullgrus så går hojen bäst i 50-60 på rakorna. Då bör man ju dessutom stå upp.
Numera undviker man ju helst detta. Fick nästan nog av grovgrus i våras på en vägarbetssträcka på 3 mil. Bitvis var gruset dessutom inte tillslätat eller tillkört ännu. Inte kul att komma med semesterpackning då.
Olle, Ove å ni andra det så att jag brukar dra runt på grus turer med ett mc gäng från Kristinehamn CMCK
Där är hastigheten aldrig under 100
Detta kan för mig vara lite tröttsamt då jag ochså vill se gårdar och annat vacker vi har i Sverige
ska Olle göra en road tripp på grus för garanterat lugn körning över en dag
start Grums rasta kanske mål Väse rasta så kan jag guida lite små turer runt min hembyggd