Vi vuxna är flexibla.Hmmmm... , mycket grus!!! För att ta det hela från början körde vi, Räven och jag, norrut genom Värmland och Dalarna och övernattade i Trysil första natten. Vidare norrut genom Gjördalen och vidare norrut på svenska sidan och upp över Flatruet. Där var jag första gången 1954, kan inte säga att det har förändrat sig något sedan dess. fortsatte till västra sidan av Storsjön för nytt nattkvarter. Många mil grusvägar. Planan var att fortsätta norrut förbi Kallsjön och in i Norge, men det avstod vi från pga. utlovat ruskväder. Styrde i ställe kursen mot ostkusten och Roslagen i stället. På väg mot Bollnäs kom vi in på en mindre väg där det pågick vägarbete i 5 mil. Omväxlande mycket grov singel som på sina ställen inte var tillkört ännu, så det var riktigt spännande. På andra ställen var det bara vanligt singel. Måste säga att våra hojar klarade dessa utmaningar med bravur. Honda Transalp och BMW 1200 GS. Soppaförbrukningen på småvägarna låg väl på ca 0,4. Rekord för mig med 30 mil utan att behöva slå på reserven. Övernattning i Gävle. Utforskade en stor del av mina gamla hemtrakter Roslagen på torsdagen och lät min syster stå för nattkvarteret innan vi for hemåt på fredagen. Vädret var bra hojväder, uppehåll, men väldigt varmt och strålande sol de sista dagarna.: