Sanningen är ju att den Tattarchrome som finns på många delar är värdelös...Har det börjat slå igenom rost Tex. så blir de aldrig bra..annat va de förr när prylarna höll ihop med bara Chromen och resten va bortrostat..Tycker för övrigt att Autosolen funkar bra..! Rubbing också faktiskt,beror lite på underlaget.
Sådär ja! Nu lärde jag hustrun ett nytt ord: tattarkrom! Men vad som menas undrar vi?
Berätta..
Hahaha...Från början va de väl sånt som vilken skojare som helst chromade i nån mörk källare nånstans...Kvaliten va väl ungefär som på dom kinamoppar och andra billiga fordon som man köper idag...Tunt går nästan att peta bort med en mejsel Typ..Skitchrome med andra ord..!
Ah, nu minns jag något från moppetiden!
Fanns ju nån spray som skulle vara som krom som man målade fälgar på bilen med.Kallades också tattarchrome.Var vanlig silver
Men rent allmänt så går ej krom att få blankare än vad det är.Endera är ytan skitig eller förstörd/rostig.Om kromning som gäller.Annat är det ju med aluminium eller rostfritt som går att polera så det blir lika blankt som krom.Jag föredrar rostfritt som alltid går att polera blankt.