Lite bilder på min Fat Bob som jag köpte ny åt mig själv i 30 års present sommaren 2013. Enda årsmodellen med den större 103 kubiktums motorn som fortfarande har det äldre utseendet (enligt mitt tycke snyggare). Hade en Honda Hornet 900 innan och var förvisso nöjd med den med men gillade utseendet, ljudet och karaktären på denna och kände att jag ville prova på en HD. De flesta av mina kompisar kör sporthojar och jag var därmed inte så sugen på att köpa något som begränsade körningen för mycket.
Provkörde massa olika hojar innan jag slog till. Tyckte denna kändes enkel och smidig att köra för sin storlek och dessutom skrapar det inte i med en gång när man lägger den ner. Dubbla skivor fram vilket annars är relativt ovanligt på HD. Inget effektmonster men bra med bottenvrid.
Den är helt original bortsett från att jag har satt på rökfärgade blinkers, bättre flödande avgassystem och luftfilter samt låtit mappa hojen efter dessa. Detta gjorde en hel del både vad gäller effekt och vrid jämfört med original, klart märkbar skillnad. Avgassystemet jag har låter mer än original men det är främst en djupare och kraftigare ton, inte öronbedövande högt eller skärande som det ibland kan bli när man kör med raka rör.
På det stora hela är jag mycket nöjd och har hittills inte haft några större bekymmer. Kört drygt 1000 mil med den och den är fortfarande som ny.