Resultat 1 till 10 av 10

Ämne: Dygnstur vart?

  1. #1
    Medlem MEHalls avatar
    Reg.datum
    jul 2009
    Ort
    Kumla, Örebro län.
    Inlägg
    680

    Dygnstur vart?

    Har funderat på en liten tur med åtminstone en övernattning, troligtvis i tält, men vet inte vart jag skulle kunna resa. Någon som vet något kul att göra?
    Ingen utlandsresa dock då jag planerar att åka till Isle of Man nästa år.






    Åka hoj? Ja, jag åker vart jag vill och när jag vill!

  2. #2
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av MEHall Visa inlägg
    Har funderat på en liten tur med åtminstone en övernattning, troligtvis i tält, men vet inte vart jag skulle kunna resa. Någon som vet något kul att göra?
    Ingen utlandsresa dock då jag planerar att åka till Isle of Man nästa år.
    Kanske en sväng runt Vänern? Vill du ha lite vägval vid sidan av raka vägen så hör av dig och kommer du förbi kan jag bjuda på fika.
    Ove

  3. #3
    Medlem pentti01s avatar
    Reg.datum
    jun 2011
    Ort
    Storvik
    Inlägg
    1 232
    Kolla på Västergötland i kartan. Där finns det gott om intressanta vägar. Här har du ett trevligt boende:
    http://www.valstadcafe.com/
    Var o en blir salig på sin fason !!

  4. #4
    Medlem MEHalls avatar
    Reg.datum
    jul 2009
    Ort
    Kumla, Örebro län.
    Inlägg
    680
    Citat Ursprungligen postat av Ove Visa inlägg
    Kanske en sväng runt Vänern? Vill du ha lite vägval vid sidan av raka vägen så hör av dig och kommer du förbi kan jag bjuda på fika.
    Vänern runt hmm, det är tyvärr redan gjort .

    Citat Ursprungligen postat av pentti01 Visa inlägg
    Kolla på Västergötland i kartan. Där finns det gott om intressanta vägar. Här har du ett trevligt boende:
    http://www.valstadcafe.com/
    Tja låter fint men inte riktigt vad jag tänkte mig.

    Bra idéer trots allt.

    Ett resmål som High Chapparal var tänkt men finns det annat som kan vara minst lika intressant?
    Kan säga att ett besök på en trevlig restaurang vore bra, någon som vet något som eventuellt kan ligga nära ett intressant ställe?





    Åka hoj? Ja, jag åker vart jag vill och när jag vill!

  5. #5
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Citat Ursprungligen postat av MEHall Visa inlägg
    Har funderat på en liten tur med åtminstone en övernattning, troligtvis i tält, men vet inte vart jag skulle kunna resa. Någon som vet något kul att göra?
    Ingen utlandsresa dock då jag planerar att åka till Isle of Man nästa år.






    Vet inte om du räknar Norge som utland. Jag bor ju ganska nära gränsen och har ju åkt väldigt mycket där.
    Kan om du vill, rekommendera en kort tripp på två dagar, men helst skall man göra den på tre för att få ut max av den. Övernattning på en camping.
    Jag har själv tänkt åka en liten tur i Juli, så om du vill ha sällskap så hör av dig.

  6. #6
    Medlem TMax500s avatar
    Reg.datum
    feb 2010
    Ort
    Göteborg (Västra Frölunda)
    Inlägg
    522
    Dalsland? Där finns inte bara Brudfjällsvägen, men även mycket annat som är mycket körvärt.
    Östfold i Norge? Gott om fina vägar där. Och så är det ju granne med Dalsland...
    Det inre av Halland? Mycket fina vägar där! (Menar inte längs kusten, inte lika kul körning där. Inte heller hela vägen in till Småland - mycket skog! Utan just i det "inre av Halland".)
    Österlen? De skånska åsarna? T ex Söderåsen, kombinerat med lunch på Kalle på Spången?
    .. mm mm!

  7. #7
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av MEHall Visa inlägg
    Vänern runt hmm, det är tyvärr redan gjort .
    Tja, så kan man ju tycka... Själv har jag kört flera varv och hamnat på nya vägar var gång, man hinner inte se allt på en enda runda. Men det finns andra alternativ, ett är att lägga ut kartan - blunda och snurra tre varv - peka sen på kartan och se vad det blev.
    Ove

  8. #8
    Medlem MEHalls avatar
    Reg.datum
    jul 2009
    Ort
    Kumla, Örebro län.
    Inlägg
    680
    Tyvärr så lockar inte Norge så mycket, det finns bara ett ställe i Norge som jag finner intressant och det är Rjukan. Har ni sett filmen Hjältarna från Telemarken? Det var där tyskarna producerade tungt vatten till deras atombombsprogram i WW2.

    Citat Ursprungligen postat av TMax500 Visa inlägg
    Dalsland? Där finns inte bara Brudfjällsvägen, men även mycket annat som är mycket körvärt.
    Östfold i Norge? Gott om fina vägar där. Och så är det ju granne med Dalsland...
    Det inre av Halland? Mycket fina vägar där! (Menar inte längs kusten, inte lika kul körning där. Inte heller hela vägen in till Småland - mycket skog! Utan just i det "inre av Halland".)
    Österlen? De skånska åsarna? T ex Söderåsen, kombinerat med lunch på Kalle på Spången?
    .. mm mm!
    Söderåsen låter intressant. Och värdshuset Spången, någon som varit där?

    Nog för att det är kul att bara åka men just i detta fallet vill jag nog åka till något ställe som kan vara kul och intressant att besöka.

    Besökte Kiviks marknad förra sommaren bara för att se hur det var där.






    Senast redigerat av MEHall den 2017-06-28 klockan 04:22.
    Åka hoj? Ja, jag åker vart jag vill och när jag vill!

  9. #9
    Medlem TMax500s avatar
    Reg.datum
    feb 2010
    Ort
    Göteborg (Västra Frölunda)
    Inlägg
    522
    Jadå, flera gånger. Traditionell svensk/skånsk mat i trevlig omgivning. Och körningen på och kring Söderåsen är bitvis väldigt fin.

    Man kan också t ex besöka Kopparhatten i vacker bokskog. Där ser det ut som något man sett i en äventyrsfilm, man har inte alls någon känsla av att befinna sig i Sverige. Eller i Skåne. Bildgoogla!

    http://www.spangen.se/

  10. #10
    Medlem MEHalls avatar
    Reg.datum
    jul 2009
    Ort
    Kumla, Örebro län.
    Inlägg
    680
    Citat Ursprungligen postat av TMax500 Visa inlägg
    Jadå, flera gånger. Traditionell svensk/skånsk mat i trevlig omgivning. Och körningen på och kring Söderåsen är bitvis väldigt fin.

    Man kan också t ex besöka Kopparhatten i vacker bokskog. Där ser det ut som något man sett i en äventyrsfilm, man har inte alls någon känsla av att befinna sig i Sverige. Eller i Skåne. Bildgoogla!

    http://www.spangen.se/

    Låter bra! Ska hålla ett öga på väderprognoserna så jag vet vilket som blir bra.






    Åka hoj? Ja, jag åker vart jag vill och när jag vill!

Liknande ämnen

  1. Kallt, men det var det värt
    Av Nina i forum Nina & motorcyklarna
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2020-03-31, 07:04
  2. Vart köpa cbr 600 f3?
    Av livewire i forum Street
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2013-01-17, 22:32
  3. Touring, vart???
    Av Olle Å i forum Touring
    Svar: 23
    Senaste inlägg: 2012-03-18, 12:20
  4. Vart är värmen???
    Av Cubalibre i forum Off topic
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2011-06-16, 23:49
  5. Nu vart det kart!
    Av Cubalibre i forum Mekhörnan
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2011-04-23, 00:34

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •