Resultat 1 till 3 av 3

Ämne: Honda vt1100 c3 Säkring till tändning drar

  1. #1
    Medlem
    Reg.datum
    jun 2017
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    1

    Honda vt1100 c3 Säkring till tändning drar

    Tjena, har lite problem med min Honda vt1100 c3 -99. Det är så att efter jag har kört ca 4-5 mil så drar säkringen till tändningen och det har hänt 2ggr nu på efter ganska precis samma sträcka. Så söker nu lite tips på vad det skulle kunna vara och vart det kan vara bra att börja felsöka!

    Jag har nyligen bytt från original ljuddämpare till en lite "mer luftig" och kört lite med den innan felet uppstod men har svårt att tänka mig att det skulle kunna ha något med det att göra ?

    Tack på förhand
    Mackan

  2. #2
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Citat Ursprungligen postat av Mackan445 Visa inlägg
    Tjena, har lite problem med min Honda vt1100 c3 -99. Det är så att efter jag har kört ca 4-5 mil så drar säkringen till tändningen och det har hänt 2ggr nu på efter ganska precis samma sträcka. Så söker nu lite tips på vad det skulle kunna vara och vart det kan vara bra att börja felsöka!

    Jag har nyligen bytt från original ljuddämpare till en lite "mer luftig" och kört lite med den innan felet uppstod men har svårt att tänka mig att det skulle kunna ha något med det att göra ?

    Tack på förhand
    Mackan
    Har nog inte med det att göra, utan du får försöka att med ledning av handbok försöka komma underfund med om vad som är säkrat av den säkringen. Såna fel som uppstår ibland kan vara de jäkligaste att hitta. Kan vara en kabel i kläm eller att isoleringen är skadad någonstans. Hade själv en gång en kabel som var klämd så isoleringen var skadad till kabeln som styrde tändningen. Kunde bli motorstopp med ganska långa mellanrum och därför svårt att hitta. Hittade felet när den vägrade att starta, med hjälp av ett mätinstrument.

  3. #3
    Medlem
    Reg.datum
    jun 2017
    Ort
    Östergötland
    Inlägg
    3
    Har du kollat kontakterna (stiften) in till tändningen så du inte har något glapp.

    Att det skulle bero på nya systemet skulle ju vara rätt så osannolikt om det inte är så att det vibrerar väldigt mycket mer.

    Någon tjuvlast på säkringen?

Liknande ämnen

  1. Tändning på en Twin Cam chopper
    Av Haz i forum Mekguider
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2020-07-23, 10:54
  2. Svar: 1
    Senaste inlägg: 2019-05-02, 16:16
  3. Enklast möjliga brytarlösa tändning?
    Av Tantgredelin i forum Mekhörnan
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2013-07-31, 07:32
  4. Elproblem - ingen tändning
    Av Sprakan i forum Mekhörnan
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2012-05-31, 21:53

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •