Resultat 1 till 7 av 7

Ämne: kläder och utrusning till nybörjare

  1. #1
    Medlem
    Reg.datum
    maj 2017
    Ort
    Norrland
    Inlägg
    47

    kläder och utrusning till nybörjare

    Jag håller precis på att ta MC kortet och vill köpa nya kläder. Men många har sagt att jag borde istället köpa begagnade på nätet och köpa en ny och bra hjälm istället .

    Hur brukar ni andra göra eller har någon tips på vart man kan tjäna på att köpa mc kläder på nätet ?

    Föredrar inte skin men allt annat funkar.

  2. #2
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259
    Citat Ursprungligen postat av GhostRider Visa inlägg
    Jag håller precis på att ta MC kortet och vill köpa nya kläder. Men många har sagt att jag borde istället köpa begagnade på nätet och köpa en ny och bra hjälm istället .

    Hur brukar ni andra göra eller har någon tips på vart man kan tjäna på att köpa mc kläder på nätet ?

    Föredrar inte skin men allt annat funkar.
    Jag har köpt en del kläder från dom som köpt på nätet å inte passat köparen. Begagnade kläder är ok men en bra hjälm är huvudsaken.
    Jan

  3. #3
    Medlem
    Reg.datum
    maj 2017
    Ort
    Norrland
    Inlägg
    47
    Citat Ursprungligen postat av räven Visa inlägg
    Jag har köpt en del kläder från dom som köpt på nätet å inte passat köparen. Begagnade kläder är ok men en bra hjälm är huvudsaken.
    Okej, har du något tips på någon sidansom säljer billiga eller begagnade kläder?

  4. #4
    Citat Ursprungligen postat av GhostRider Visa inlägg
    Okej, har du något tips på någon sidansom säljer billiga eller begagnade kläder?
    Biltema, flyingeagle, handelsboden. Det finns mycket att välja på varför inte blocket.
    Jan-Olov

  5. #5
    Medlem
    Reg.datum
    apr 2016
    Ort
    Arvidsjaur
    Inlägg
    33
    Du kan även titta på Xlmoto och det finns en del på Tradera. Jag tror Jula också hade en del mc-kläder när jag var in där sist.
    Jag håller med om att inte snåla för mycket på en bra hjälm som passar huvudet.

  6. #6
    Medlem
    Reg.datum
    maj 2017
    Ort
    Norrland
    Inlägg
    47
    Citat Ursprungligen postat av Jan-Olov Visa inlägg
    Biltema, flyingeagle, handelsboden. Det finns mycket att välja på varför inte blocket.
    Låter som bra tips, ska kolla upp dessa sidor 👍

    Citat Ursprungligen postat av Con Visa inlägg
    Du kan även titta på Xlmoto och det finns en del på Tradera. Jag tror Jula också hade en del mc-kläder när jag var in där sist.
    Jag håller med om att inte snåla för mycket på en bra hjälm som passar huvudet.

    Jo men de är ju så, man kan aldrig ångra att man köpt en bra och prisvärd hjälp liksom.

  7. #7
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Ang. hjälm - Biltemas hjälmar är INTE dåliga om man tittar på de tester som finns tillgängliga, bättre än många dyra hjälmar. Huvudsaken ska dock passa just ditt huvud för att det ska bli bra.

    Kanske bättre att köpa en dyrare och något sämre hjälm bara den sitter riktigt bra.
    Ove

Liknande ämnen

  1. Tips på MC-kläder för nybörjare.
    Av NiclasB92 i forum Utrustning & Tillbehör
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2017-04-20, 13:20
  2. Tips på coola kläder och hjälm till custom
    Av Robin86 i forum Utrustning & Tillbehör
    Svar: 20
    Senaste inlägg: 2013-06-11, 14:40
  3. Nybörjare!
    Av Motormannen i forum MC-kort
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2010-07-17, 15:33
  4. nybörjare
    Av jrbn i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2009-05-07, 08:47

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •