Resultat 1 till 7 av 7

Ämne: Bike Göteborg, se upp!

  1. #1
    Medlem
    Reg.datum
    maj 2017
    Ort
    Lindome
    Inlägg
    1

    Bike Göteborg, se upp!

    Tänkte bara dela med mej av erfarenhet och varna andra att tänka efter innan ni handlar hos Bike i Göteborg! Köpte en 1290 SuperDuke R 2017 och allt vart frid och fröjd, i 90mil. Sedan börjar den bluddra och gå som en potta skit. Kör in den till bike som säger att dom har tid 5 dagar senare men att det garanterat är pumpen. 5 dagar senare ringer mekaniker och säger att det är pumpen och att dom skall beställa en (varför man nu inte gör de direkt när man redan vet vad de är vid inlämning?). Hör inte ett knyst från dom föräns jag blir förbannad efter 2v och undrar vad som händer. Dom lovar att ringa veckan efter vilket heller inte sker. Rätt va de är trillar de in ett sms att hojen är klar. Vad har dom då gjort på 3 nästan 4 veckor? Jo dom har bytt soppafilter!? Och vad får man för att man stått utan hojj under denna tid, missat halva försäsongen med allt vad det innebär? Ett ryck på axlarna och att det är fullständigt normalt. Det skall även tilläggas att jag köpte en 690 duke 5mån innan 1290. Jag har alltså köpt 2 hojar på under 6mån för totalt 250000:-, trots detta kunde dom inte bjuda på montering av slip-on (2skruvar 4min arbete) det skulle kosta 600:- inte heller montering av kort plåthållare. Och ingen som helst kompensation när 1290 la av efter 90mil?!?! Jag kanske är kräsen men jag anser att man kanske borde tänkt något i stil med "fan de här va inte bra, vi får givetvis lösa 100mil servicen utan kostnad som kompensation", istället skall jag nu efter att varit utan hojj så länge behöva boka en Nybros för service, vänta på den tiden, vara utan hojj ytterligare några dagar samt punga ut mer pengar än de jag redan gjort.

    Summa sumarum, vänta er ingen som helst service eller goodwill från denna firman oavsett vad eller hur mycket ni köper eller om prylarna går sönder trots att dom är fabriksnya! Och "mekanikerna" blir jag rädd för när det krävs 3v för ett soppafilter!!

    Så tänk efter, det är ingen där som kommer bry sej om något händer!

  2. #2
    Medlem fishbones avatar
    Reg.datum
    apr 2014
    Ort
    I ett hus
    Inlägg
    195
    Stått utan hoj? Du hade väl en 690 duke med?
    -håll bara tyst din fåntratt!!!

  3. #3
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Verkar vara ganska vanligt att verkstäderna inte lyssnar på kunden. Jag ville att verkstaden skulle ta hem renoveringssats till bakbromsen och fick en tid. Trots det var inte satsen beställd. Detta gällde inte Bike.

  4. #4
    Medlem pentti01s avatar
    Reg.datum
    jun 2011
    Ort
    Storvik
    Inlägg
    1 232
    Typiskt beteende av "stora" firmor,,, dom verkar arbeta under idee´n ; "vi har ju kunder ändå,,,"
    Jag som alltid handlar av min lilla lokala firma/verkstad , brukar få mer än väntat service
    I.o.f.s säljer han inte hojar,,,,,
    Var o en blir salig på sin fason !!

  5. #5
    Bloggare Ninas avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    6 430
    Citat Ursprungligen postat av corepax1290 Visa inlägg
    … trots detta kunde dom inte bjuda på montering av slip-on (2skruvar 4min arbete)…
    Om det tog 4 min och 2 skruvar, varför monterade du inte själv?

    Trist upplevelse, förstår att du blir besviken. Har själv samma upplevelse av en butik här. Som att stå och beställa bränslefilter och man talar om att det är en förgasarmodell man behöver filtret till och bruden bakom disken kollar på insprutningsmodellens filter… 25 min senare sa jag att jag struntar i filtret, hon behöver inte leta mer och då hade jag ändå stått där och sagt att hon tittar på fel mc-modell hela tiden.

    Nu behövde jag ett par nya tändspolar, de skulle komma inom 5–10 dar så dag 14 ringer jag och frågar var de blivit av. Får vänta jättelänge i telefon och fattar att de glömt beställa dem. Jag skulle återkomma igen efter jobbet och ringer upp. Samma brud säger att de är slut på centrallagret men att de kan beställa dem med snabbfrakt. Jaha, men om de är slut i centrallagret, vad fan hjälper då snabbfrakt??

    När jag behövde en ny stor packning till höger kåpa på växellådan fick jag höra att de inte vet vilken packning jag menar. Tja, det finns liksom bara en stor packning på höger sida på växellådan.

    Trist, den här butiken hade med de forna ägarna onsdagskörningar fyra ggr på sommaren där vi for runt på trevliga vägar och fikade nånstans. Behövde man grejer så visste personalen direkt vad man behövde och om det fanns inne. Annars gjordes beställningar direkt och man fick sakerna fort. Riktigt serviceminded vilket man inte ser röken av i dag med den nye ägaren och personalen.
    Servicen var toppen, inga skador eller annat typ gubben i lådan-överraskningar.

  6. #6

    Bike Göteborg...

    [QUOTE=corepax1290;108896]Tänkte bara dela med mej av erfarenhet och varna andra att tänka efter innan ni handlar hos Bike i Göteborg! Köpte en 1290 SuperDuke R 2017 och allt vart frid och fröjd, i 90mil. Sedan börjar den bluddra och gå som en potta skit. Kör in den till bike som säger att dom har tid 5 dagar senare men att det garanterat är pumpen. 5 dagar senare ringer mekaniker och säger att det är pumpen och att dom skall beställa en (varför man nu inte gör de direkt när man redan vet vad de är vid inlämning?). Hör inte ett knyst från dom föräns jag blir förbannad efter 2v och undrar vad som händer. Dom lovar att ringa veckan efter vilket heller inte sker. Rätt va de är trillar de in ett sms att hojen är klar. Vad har dom då gjort på 3 nästan 4 veckor? Jo dom har bytt soppafilter!?


    Förra vintern var jag, min fru och vår son på Bike i Göteborg för att titta på Wr125 samt Ktm. Vi började prata med säljaren som var måttligt intresserad. Efter en kort stund får säljaren ett samtal... ett privat samtal som han valde framför att hjälpa oss. Vi hörde samtalet och det var ett "kompis samtal" ingen som dött.

    Efter 5 min gick vi. På måndagen ringde jag runt och hittade en ny Wr125 hos Mascot Motor, som vi köpte.

    Till hösten/ vintern är det dax för en mellan mc, det lär inte bli Bike i Göteborg som säljer den till oss.
    Senast redigerat av Mceller den 2017-05-29 klockan 23:32.

  7. #7
    Medlem
    Reg.datum
    maj 2017
    Inlägg
    1
    Trådskaparen har startat en tråd på Sporthojs forum där Bike har gett sitt svar. Vet i varje fall vilken sida jag står på efter att ha läst den tråden.

    Bikes svar till Sporthojs moderator:

    "Hejsan

    Måste säga att jag är imponerad av sporthoj.com och er som sköter sidan. Ni läser uppenbarligen alla inlägg och låter smutskastade handlare besvara anklagelser. Det ger stor legitimitet och hedrar er.

    Som så ofta så har myntet flera sidor när all information kommer fram. När kunden kom för att hämta sin hoj så jag gick med till den och ville berätta vad vi gjort med den, turerna fram och tillbaka, gången i reklamationsprocessen, åtgärderna som tagits för att få ordning på hans hoj så pass snabbt under förutsättningarna och slutligen mina farhågor om att samma fel ska uppstå igen.
    Själv hade jag velat veta vad man gjort med min käraste ägodel och det hade nog skapat förståelse.
    Det jag får av kunden är -Jag har inte tid, -Det skiter jag i, och fler otrevligheter. Jag frågade kunden om han ändå ville prata med mig men fick bara mer otrevligheter kastat i ansiktet. Jag fick inte en syl i vädret. Inte ens som mc handlare ska man behöva ta detta men för att inte skapa en scen så gick jag därifrån.
    Som så ofta så är det falerande kommunikation som är orsaken till en brusten relation.
    Var har vi då brustit i vår kommunikation? Vi har uppenbarligen varit i kontakt med kunden ett par gånger under resans gång. Skulle fler kontakter tagits? Kanske. Men vi har uppenbarligen prioriterat att hjälpa så många andra som möjligt i stället för att ringa och berätta att vi har inget nytt att berätta.
    Under våren så är det en utmaning att få kapaciteten att räcka till. Vi får prioritera. Den här kunden och hans hoj har haft högsta prio. Men för att dialogen mellan handlare o kund ska fungera så måste båda ta del. Inte som i detta fallet när kunden skäller och svär utan att lyssna överhuvudtaget.
    Jag tackar för att sporthoj.com låtit oss komma till tals och kommer därmed inte att besvara fler kommentarer i detta fall. Den som vill veta vad som hänt rent tekniskt och vad som gjorts med hojen är välkommen in till butiken så ska jag gärna förklara och berätta.

    Med vänlig hälsning,
    Ola Strandvad
    Bike Göteborg"
    Tillägg från Bike:

    "Kunden fick själv välja en demohoj att åka med helt gratis under tiden som vi åtgärdat problemen med hans motorcykel. Av en lång rad demohojar så fick kunden välja och vraka och valde att testa en BMW R nine T. Vi är medvetna om att man självklart vill åka sin egen motorcykel men vi vill göra så gott vi kan.
    Sen får vi svordomar och otrevligheter av kunden om denna hoj som han lånat. Jättetråkigt. Det stod bland annat en Superduke GT bredvid BMW:n och det var upp till kunden vad han ville åka. Han hade gärna fått komma och byta hoj. Men han väljer att hellre vara otrevlig och bete sig fruktansvärt illa mot vår personal än att vara med och hitta lösningarna. Därmed anser jag diskussionen vara över för vår del."
    Och nej, jag har inget samröre med Bike. Vill bara att samtliga inblandade ska få säga sitt.

Liknande ämnen

  1. The Bike Shed London
    Av Markus i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2016-03-17, 20:43
  2. Bike.se ??
    Av LowTech i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2014-08-31, 09:26
  3. Rat Bike
    Av Gawriel i forum Custom
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2009-12-29, 06:42
  4. Rat-Bike
    Av Nina i forum Nina & Motorcyklarna - Arkiv
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2009-07-27, 09:19
  5. Bike.
    Av Gibson i forum Återfallsknutten - Arkiv
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2008-06-19, 19:55

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •