Resultat 1 till 3 av 3

Ämne: Oljeläckage

  1. #1
    Medlem
    Reg.datum
    apr 2017
    Ort
    Örebro
    Inlägg
    2

    Oljeläckage

    Jag har en Yamaha Wildstar 1600, den läcker olja i toppen på bakre cylindern. har bytt packningar i ventilkåpan, 3 st. 2 ggr har detta skett. Läcker fortfarande efter några mil. Är det någon som har haft likadana problem?

  2. #2
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2015
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    780
    Vet att vissa bilar brukar ha packning silikon på vissa delar av packningen för att hålla tät , jag hade samma problem på en Honda Civic som jag hade.
    Bytte packningen 2 gånger och den blev inte tät så sista gången använde jag lite packning silikon runt hela och sedan höll det .
    Gäller att få det bra i bak kant på din för det lär väl alltid stå olja mot packningen där

    Eller nu ljuger jag lite för jag fick en tub ifrån en bilmekaniker och det som var är var mörkt grått och lite segare än packnings silikon
    men jag vet han använder det hela tiden .
    Använde det när han bytte packningen i min automatlåda även om jag hade ny packning .
    Senast redigerat av baggen1970 den 2017-04-19 klockan 14:16. Anledning: Glömde lite :-)

  3. #3
    Samma som jag tänkte föreslå. Det finns flera silikon tätning som tål både tryck o hög temperatur.
    typ http://www.biltema.se/sv/Bil---MC/Bi...ur-2000036107/
    Jan-Olov

Liknande ämnen

  1. Oljeläckage höger fotpinne
    Av Bobberhead i forum Mekhörnan
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2015-06-02, 14:38
  2. Konstigt oljeläckage XJ 900
    Av erikn i forum Mekhörnan
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2015-05-31, 20:29
  3. Oljeläckage Yamaha XJ 550 4v8
    Av Brännjack i forum Mekhörnan
    Svar: 18
    Senaste inlägg: 2011-11-06, 18:56

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •