Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: Snell kedja

  1. #1
    Medlem Foosis avatar
    Reg.datum
    aug 2012
    Ort
    skogen
    Inlägg
    479

    Snell kedja

    lite funderingar kring kedjekvalle.

    bytte kedja + drev nu igen på kawan efter endast ca 1150 mil körda på denna kvalitetslösa kedja. dreven är fortfarande som nya, så de får sparas till nästa byte ( JT ) och jämförde med nya paketet som jag fick hem nu, och monterade i helgen. nya JT drev och EK kedja denna ggn igen som innan förra sparpaketet. skall nog hålla mig till EK eller DID kedjor fortsättningsvis

    men eftersom jag tyckte detta var ovanligt dåligt ställde jag frågan till XL Moto.
    fick till svars att på kedjor av sämre kvalle kan man få byta redan efter 1100 mil ! Inte så ovanligt.
    I mina öron låter det ovanligt dåligt men å andra sidan, har nog aldrig förr heller lyckats pricka in en sån skit till kedja
    har ni varit med om att slita ut en kedja på strax över 1100 mil ? eller så är dessa Snell kedjor ett skämt
    tja nu sitter det riktiga grejer på iaf ..


    akt garage:
    Buell X1 Lightning



    tidigare hojar:

    Kawasaki ZZR 1200
    Yamaha XV1600 Wildstar
    BMW R1150RT
    Aprilia SL1000 Falco
    Intruder 1400 *2
    Kawasaki VN900 Classic
    Honda CB600 Hornet
    Suzuki 380

    SMC medlem
    SCRC Medlem


  2. #2
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Citat Ursprungligen postat av Foosi Visa inlägg
    lite funderingar kring kedjekvalle.

    bytte kedja + drev nu igen på kawan efter endast ca 1150 mil körda på denna kvalitetslösa kedja. dreven är fortfarande som nya, så de får sparas till nästa byte ( JT ) och jämförde med nya paketet som jag fick hem nu, och monterade i helgen. nya JT drev och EK kedja denna ggn igen som innan förra sparpaketet. skall nog hålla mig till EK eller DID kedjor fortsättningsvis

    men eftersom jag tyckte detta var ovanligt dåligt ställde jag frågan till XL Moto.
    fick till svars att på kedjor av sämre kvalle kan man få byta redan efter 1100 mil ! Inte så ovanligt.
    I mina öron låter det ovanligt dåligt men å andra sidan, har nog aldrig förr heller lyckats pricka in en sån skit till kedja
    har ni varit med om att slita ut en kedja på strax över 1100 mil ? eller så är dessa Snell kedjor ett skämt
    tja nu sitter det riktiga grejer på iaf ..
    När du sätter på en enklare kedja på en stark hoj, så blir det stort slitage. Mysko om dreven är ok. Offroadhojar som går mycket på grusvägar kan nog få byta hela drivpaketet efter 1000 mil.

  3. #3
    Medlem MEHalls avatar
    Reg.datum
    jul 2009
    Ort
    Kumla, Örebro län.
    Inlägg
    680
    Finns tätningsringar mellan alla länkar? Utan sådana kan livslängden på kedjan minska rejält.






    Åka hoj? Ja, jag åker vart jag vill och när jag vill!

  4. #4
    Kolla saarela i norr han verkar ha vettiga priser o kvalitet.
    Jan-Olov

Liknande ämnen

  1. Skrapande kedja
    Av Robson i forum Mekhörnan
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2015-03-19, 11:28
  2. Kedja
    Av rolfmm i forum Mekhörnan
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2012-10-17, 13:15
  3. Kedja??
    Av BIG1 i forum Mekhörnan
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2010-07-13, 02:00
  4. Kedja och drev...
    Av BIG1 i forum Mekhörnan
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2010-04-11, 21:35
  5. Kedja
    Av Nina i forum Nina & Motorcyklarna - Arkiv
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-02-19, 07:43

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •