Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: Förbrukat ryggskydd efter olycka?

  1. #1
    Medlem DanKvi87s avatar
    Reg.datum
    okt 2013
    Ort
    Laholm
    Inlägg
    12

    Förbrukat ryggskydd efter olycka?

    Hej! Jag och min fru var med om en liten olycka härom helgen. Båda klarade sig bra men en del utrustning förstördes, men inte ryggskydden (av vad man kan se).

    Har man förbrukat ryggskyddet efter att man varit med vid en avåkning och landat och glidit på vägen exempelvis? Jag vet att hjälmen bör bytas ut även om den inte har några synliga skador, eftersom något kan ha gått sönder inuti hjälmens konstruktion. Är det samma för ryggskydd?

    / Daniel

  2. #2
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Citat Ursprungligen postat av DanKvi87 Visa inlägg
    Hej! Jag och min fru var med om en liten olycka härom helgen. Båda klarade sig bra men en del utrustning förstördes, men inte ryggskydden (av vad man kan se).

    Har man förbrukat ryggskyddet efter att man varit med vid en avåkning och landat och glidit på vägen exempelvis? Jag vet att hjälmen bör bytas ut även om den inte har några synliga skador, eftersom något kan ha gått sönder inuti hjälmens konstruktion. Är det samma för ryggskydd?

    / Daniel
    Tror att ditt försäkringsbolag kan upplysa om det. Har både kläder och hjälm skadats, så tror jag du får byta ryggskyddet oxå. Fråga !!!!

  3. #3
    Ja du bör få allt ersatt om du har helförsäkring.
    Jan-Olov

  4. #4
    Bloggare Ninas avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    6 430
    Jag hade köpt nytt så är jag på det klara att vid nästa fall så skyddar ryggskyddet. Det du ramlat med kan ha svagare punkter som kan innebära skada på din kropp som du annars hade undsluppit om det inte varit med om en olycka.

Liknande ämnen

  1. Får ont av ryggskydd
    Av simonwellander i forum Utrustning & Tillbehör
    Svar: 28
    Senaste inlägg: 2013-06-27, 12:09
  2. Ryggskydd
    Av honda500 i forum Utrustning & Tillbehör
    Svar: 21
    Senaste inlägg: 2012-02-12, 14:57
  3. Ryggskydd
    Av Nina i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2009-07-28, 16:30
  4. Ryggskydd
    Av pewa i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 19
    Senaste inlägg: 2008-08-21, 14:32
  5. Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-09-09, 17:06

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •