Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 11 till 14 av 14

Ämne: Laga punktering?

  1. #11
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2015
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    780
    Citat Ursprungligen postat av glidaren Visa inlägg
    Nu vet fortfarande inte skicket på däcket på insidan. Är det värt att riskera en däckexplotion?? Och Olle å skriver att om lagningen är noga utförd så håller det utan problem, hur lagar du ett mc däck noga??
    Följ manualen och se till att det är rent innan du sätter igång , laga bara på slitytan inte på kanterna.
    Sedan finns det ju ingen garanti att inte ett friskt däck kan explodera heller om du har otur.
    Men hur många har upplevd att en lagning gjort så däcket exploderat ?
    Kört med lagning på bil till det varit slicks utan det gett med sig och jag är ingn fartsfantom på hojen så jag känner mig lugn på min lagning .
    Har läst om dom som gjort samma lagning som mig och kört tills korden tittar fram och när dom krängt av däcket så har dom testad lossa lagningen men haft problem lossa den .

  2. #12
    Medlem Hamres avatar
    Reg.datum
    sep 2007
    Ort
    Lysekiiil
    Inlägg
    435
    Huvudsaken är att inte corden är skadad, sen kanske man inte ska köra i 300 km/h med ett lagat däck! Har lagat flera hundra bildäck utan problem, har jobbat med sånt för länge sen!
    Put something nice between your legs, Street Triple.
    Jag Vägrar Kategoriskt Customhoj!

  3. #13
    Medlem
    Reg.datum
    jun 2016
    Ort
    mora
    Inlägg
    28
    Ska man följa Michelins manual så får man inte laga ett mc däck. Och nej dom säger inte så för att få sälja mer däck. Michelin är värdsledande vad gäller forskning och allt som har med ett däck att göra. Vågar säga att Michelin är särklass det ärligaste däckfabrikatet som finns. Har jobbat många år med däck och är delägare i däckverkstad. Och jag håller med om att för att ta sig hem då kanske man är illa tvungen att laga däcket. Och självklart kan ett slanglöst däck explodera.

  4. #14
    Medlem pentti01s avatar
    Reg.datum
    jun 2011
    Ort
    Storvik
    Inlägg
    1 232
    Citat Ursprungligen postat av glidaren Visa inlägg
    Ska man följa Michelins manual så får man inte laga ett mc däck. Och nej dom säger inte så för att få sälja mer däck. Michelin är värdsledande vad gäller forskning och allt som har med ett däck att göra. Vågar säga att Michelin är särklass det ärligaste däckfabrikatet som finns. Har jobbat många år med däck och är delägare i däckverkstad. Och jag håller med om att för att ta sig hem då kanske man är illa tvungen att laga däcket. Och självklart kan ett slanglöst däck explodera.
    Det är just det jag ville veta ; laga så att jag tar mig till närmaste verkstad.

    Det är väl däck MED slang , som inte kan explodera,,, eller ?
    Var o en blir salig på sin fason !!

Liknande ämnen

  1. Xtz660 dör på låga varv
    Av Kanonkula i forum Mekhörnan
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2011-10-03, 21:01
  2. Laga repigt visir
    Av MEHall i forum Utrustning & Tillbehör
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2010-09-07, 00:40
  3. Punktering
    Av Gibson i forum Återfallsknutten - Arkiv
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2010-07-17, 13:42
  4. FLYTTAD: Punktering.
    Av pewa i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2008-01-09, 18:46
  5. Laga grannarnas cross.
    Av Gibson i forum Mekhörnan
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2007-07-05, 19:59

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •