Resultat 1 till 7 av 7

Ämne: Bra körskola A-kort centrala Stockholm eller norrort?

  1. #1
    Medlem
    Reg.datum
    jan 2017
    Ort
    Täby
    Inlägg
    2

    Exclamation Bra körskola A-kort centrala Stockholm eller norrort?

    Hej
    Letar bra körskola för A-kort i centrala Stockholm eller norrort. Har fått många tips om bra skolor söder om stan men det blir tidskrävande att ta sig dit för mig då jag precis bytt jobb.
    Jobbade tidigare i Södertälje och bor i Täby :-). Nu ska jag jobba på Kungsholmen.

    Jag kommer köra en del privat men vill ta kompletterande lektioner.

    Hoppas nån har egna bra erfarenheter och hör av sig
    .


    Jodå, det snöar men längtar redan till våren

    "4 wheels move the body, 2 wheels move the Soul"

  2. #2
    Medlem
    Reg.datum
    maj 2016
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    34
    En väldigt bra pedagog och lärare är Per Breitenstein som nu finns på www.s-k-a.se.

    Jag hade honom som lärare och han fångade snabbt upp mina brister som vi nötte in.

    Även jag klarade av uppkörningen på första försöket som många av Pers elever.

    Såg på deras hemsida att de har "Prova på lektioner för" Mc redan den 13/2 (inomhusbana), kan vara bra om man vill komma igång tidigt.
    http://15824.str.se/e-handel/?mode=courses

    (Ligger förvisso inte i Norrort eller centralt, dock så ligger den längs den gröna linjen om du åker från Kungsholmen.)
    Senast redigerat av oliven den 2017-01-16 klockan 21:04.

  3. #3
    Bloggare Ninas avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    6 430
    Citat Ursprungligen postat av icewoman Visa inlägg
    Hej
    Letar bra körskola för A-kort i centrala Stockholm eller norrort. Har fått många tips om bra skolor söder om stan men det blir tidskrävande att ta sig dit för mig då jag precis bytt jobb.
    Jobbade tidigare i Södertälje och bor i Täby :-). Nu ska jag jobba på Kungsholmen.

    Jag kommer köra en del privat men vill ta kompletterande lektioner.

    Hoppas nån har egna bra erfarenheter och hör av sig
    .


    Jodå, det snöar men längtar redan till våren

    "4 wheels move the body, 2 wheels move the Soul"
    Går det att få texten lite större..?

    Skämt åsido, stort var det. Tipset om inomhusprovapå-körning låter suveränt, åk dit vet ja. Lycka till med körkortet.

  4. #4
    Jag tog mitt kort genom jarla trafikskola i bromma. Jag har bara bra erfarenheter därifrån 😊

    Skickat från min SM-G935F via Tapatalk

  5. #5
    Medlem Twenty2s avatar
    Reg.datum
    maj 2011
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    414
    Tompatompa.

    När tog du ditt hojkort på Jarla ?
    Jag har snackat med en del folk som körde på Farsta trafikskola när tjejen tog sitt kort, för ca 4 år sedan, och då var det 3-4 elever som hade gått på Jarla men valde att gå till Farsta istället då de kände att Jarla mest mjölkade dom på pengar. Har dock inga egna erfarenheter av Jarla så jag ska inte peka finger och säga "så är det". Men det kan vara intressant att veta om det var före eller efter det jag hörde om dom.

  6. #6
    Citat Ursprungligen postat av Twenty2 Visa inlägg
    Tompatompa.

    När tog du ditt hojkort på Jarla ?
    Jag har snackat med en del folk som körde på Farsta trafikskola när tjejen tog sitt kort, för ca 4 år sedan, och då var det 3-4 elever som hade gått på Jarla men valde att gå till Farsta istället då de kände att Jarla mest mjölkade dom på pengar. Har dock inga egna erfarenheter av Jarla så jag ska inte peka finger och säga "så är det". Men det kan vara intressant att veta om det var före eller efter det jag hörde om dom.
    Det var 2015. Mjölkade på pengar vet jag inte men det kostade en del. Jag har ingen erfarenhet av andra körskolor heller av förklarliga skäl. Men nästan alla som kör hos dom får körkort på första uppkörningen så för mej var det värt pengarna!

    Skickat från min SM-G935F via Tapatalk

  7. #7
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2016
    Ort
    Vallentuna
    Inlägg
    1
    Jag tog mitt kort precis, via Gillinge MC Skola (Österåkers trafikskola). Ligger invid Gillinge (uppkörningen görs därifrån) Bra lärare, tider, priser.

Liknande ämnen

  1. Svar: 0
    Senaste inlägg: 2019-04-24, 20:34
  2. Bra körskola i Stockholm?
    Av Grusbusen i forum MC-kort
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2015-06-24, 15:05
  3. Finnes: Garageplats i centrala Kalmar
    Av dflorell i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2014-04-07, 18:30
  4. Kort eller lite längre jacka?
    Av petrho i forum Utrustning & Tillbehör
    Svar: 77
    Senaste inlägg: 2014-03-02, 19:05
  5. Handledare Norrort/Stockholm
    Av bobo i forum MC-kort
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2011-06-14, 14:56

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •