Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 11

Ämne: Längtar du till MC-säsongen?

  1. #1

    Längtar du till MC-säsongen?

    Kanske lite MC-minnesbilder kan pigga upp, du kan se hur det såg ut när vi planerade det rekordartade antalet avrostningsövningar (över 50 stycken Guldhjälmen) 1987, när vi tränade MC-instruktörer under många år och bland annat se den gången då flera av dem blev stoppade av polis för fortkörning :-), eventuellt hitta dig själv eller kompisar på någon av alla bilder från olika MC-mässor samt mycket annat.

    Du hittar alla foton här https://www.flickr.com/photos/mcskri...57677965779736
    Klicka på någon av albumen och sedan på en av bildsammanställningarna så kan du förstora varje bild och sen med pilarnas hjälp titta på nästa (se men inte röra dock :-)!).

    Och en sådan är grådaskig vinter när kylan nu kommer åter, kan det var skönt att minnas hur det en dag i slutet av maj förra året med perfekt försommarväder såg ut hos SMC och MCK Rapido öppna hus i Stockholm, det kan du också se i form av en video som finns här (du hittar mycket annat med MC-anknytning i samma Youtubekanal)

    https://youtu.be/CUvbGRvkIek

  2. #2
    Moderator Markuss avatar
    Reg.datum
    jun 2012
    Ort
    Skåne, Dalby
    Inlägg
    295
    Inte utan att man längtar lite till sommaren när man ser dessa bilder och film.
    Don't grow up, it's a trap!

  3. #3
    Medlem pentti01s avatar
    Reg.datum
    jun 2011
    Ort
    Storvik
    Inlägg
    1 232
    Klart man längtar. Kikar på Google maps efter nya resvägar i vårt vackra land.
    Var o en blir salig på sin fason !!

  4. #4
    Citat Ursprungligen postat av pentti01 Visa inlägg
    Klart man längtar. Kikar på Google maps efter nya resvägar i vårt vackra land.
    Titta då gärna på det här bildspelet, det beskriver en av de allra vackraste vägar som jag åkt på https://youtu.be/krpIIMv_z7g
    Det är vägen som slingrar sig längs den nordliga delen av Ölands västra kust. Perfekt för MC, bitvis knappast farbar med bil dock.
    Bifogade bilder Bifogade bilder

  5. #5
    Medlem pentti01s avatar
    Reg.datum
    jun 2011
    Ort
    Storvik
    Inlägg
    1 232
    Citat Ursprungligen postat av biker Visa inlägg
    Titta då gärna på det här bildspelet, det beskriver en av de allra vackraste vägar som jag åkt på https://youtu.be/krpIIMv_z7g
    Det är vägen som slingrar sig längs den nordliga delen av Ölands västra kust. Perfekt för MC, bitvis knappast farbar med bil dock.
    Helt klart en sevärdhet. Har kört den men bara sista norra biten, det var på 90-talet.
    Var o en blir salig på sin fason !!

  6. #6
    Medlem
    Reg.datum
    jul 2014
    Ort
    Kongl Hufvudbonaden
    Inlägg
    190
    Längtar till hojsäsongen? Mjae, inte direkt. En hojsäsong är väl precis så lång som vi själva bestämmer att den ska vara? Eller har jag missat något här? Om det sedan innebär tre korta sommarmånader eller året-runt-körning? Fine for me. Det får var och en bestämma, alltefter tycke och smak. Men att det första skulle vara normaltillstånd kånns inte bara beklämmande och inskränkt utan också väldigt långt ifrån vad hojåkningen åtminstone borde representera, för de flesta av oss: Alltså utmaningar, äventyr och glädje. Och kanske en smula frihet, också. Visst, ingen förnekar väl charmen med att färdas på snustorra, asfalterade landsvägar i behändig sommarvärme, men om det bara handlade om det så krymper sommaren snabbt ihop till två smaskiga sommarveckor. Resten är regn, insektsattacker, rullgrus, potthål, snabelbilar och taskig asfaltsbeläggning.

    Nu är jag själv lite bekväm av mig så jag kör inte tolv månader om året. Tio-elva får räcka, d v s då underlaget så tillåter. Sunt förnuft får styra, alltså inte bara hur lång min hojsäsong blir, utan även val av hojtyp, utrustning, lite elektronisk lull-lull och förstås se till att anpassa farten efter väglaget…

    God fortsättning och ett riktigt gott nytt hojår, 2017.

  7. #7
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259
    Citat Ursprungligen postat av biker Visa inlägg
    Titta då gärna på det här bildspelet, det beskriver en av de allra vackraste vägar som jag åkt på https://youtu.be/krpIIMv_z7g
    Det är vägen som slingrar sig längs den nordliga delen av Ölands västra kust. Perfekt för MC, bitvis knappast farbar med bil dock.
    Olle Å å jag tog en rundtur på Öland. Ölandsleden från Långe Erik ner till Ormöga är en trevlig väg. Kollade kamelerna också.
    Jan

  8. #8
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Citat Ursprungligen postat av räven Visa inlägg
    Olle Å å jag tog en rundtur på Öland. Ölandsleden från Långe Erik ner till Ormöga är en trevlig väg. Kollade kamelerna också.
    Dessutom tog vi en höjdarresa i Norska fjällvärlden. Vilka kontraster kala högjäll mot kalbetade strandängar.

  9. #9
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259

    Thumbs up

    Citat Ursprungligen postat av Olle Å Visa inlägg
    Dessutom tog vi en höjdarresa i Norska fjällvärlden. Vilka kontraster kala högjäll mot kalbetade strandängar.
    Måste nog tillägga slingrande grus å asfaltsvägar i Blekinge lövskogar.
    Jan

  10. #10
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Citat Ursprungligen postat av räven Visa inlägg
    Måste nog tillägga slingrande grus å asfaltsvägar i Blekinge lövskogar.
    Dom vägarna är ju jättehärliga

Liknande ämnen

  1. Säsongen kan börja :D
    Av Mymlan i forum Off topic
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2014-04-05, 16:44
  2. Längtar.
    Av Gibson i forum Återfallsknutten - Arkiv
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2011-04-24, 21:35
  3. Längtar
    Av Gibson i forum Återfallsknutten - Arkiv
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2011-02-05, 18:32
  4. Längtar till februari 2009!
    Av Nina i forum Nina & Motorcyklarna - Arkiv
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-10-15, 09:12

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •