Sidan 3 av 3 FörstaFörsta 123
Resultat 21 till 24 av 24

Ämne: Vågar man köpa en billig Intercom till hjälmen?

  1. #21
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2015
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    780
    Sen uppdatering
    Kör fortfarande med mina V6 och den funkar fortfarande finfint , fick en kompis till att köpa en med så varit ute på många turer utan att dom strulat för oss.
    Knäckt ett hjälmfäste pga jag fastnade på nått konstigt sett men har 2 metallfästen liggande som jag beställde ifrån wish för 50kr så ifall det händer igen lär det vara sista gången.
    Min kompis limmade sitt fäste på sin hjälm med dubbelhäftande tape och det funkar finfint med.

  2. #22
    Intercom i budgetklass
    Jag har testat en enkel Intercom, den kanske passar bäst till en öppen hjälm dock, alla reglage sitter på mikrofonbommen.

    Billig intercom 2.jpg

    Väldigt lätt att installera, bra tryck i ljudet (vid test inomhus, kollar mer när MC-säsongen börjar).

    Funkar för telefonsnack, musiklyssning och för att höra instruktioner från GPSen.
    Musiken bryts när det kommer ett telefonsamtal men man måste trycka på en knapp på mikrofonen för att det ska kopplas upp. Det samma gäller om man vill gå framåt eller bakåt i en låtlista.

    Den går att koppla samman med en SENA SMH10 intercom så den går nog bra att ansluta också till andra modernare intercomenheter (som klarar typ Universal Intercom).
    Räckvidd cirka 10 meter, det borde gå att snacka med en kompis som kör nära och självklart också till en passagerare med samma eller annan typ av Bluetoothintercom.

    Handlade mitt testexemplar från Tyskland för 198 kronor inklusive frakt och den leverades till dörren efter fyra dagar!
    Finns att köpa från många ”butiker” på Ebay, här är exempel på en länk från dagenhttps://www.ebay.de/itm/Bluetooth-He...EAAOSwTEteIFBf
    Senast redigerat av biker den 2020-03-14 klockan 18:59.

  3. #23
    Medlem
    Reg.datum
    mar 2020
    Ort
    Strömstad
    Inlägg
    1
    Jag skulle rekommendera ett intercom från Scalarider "Cardosystems".
    Beroende på vad du behöver så finns det allt man kan behöva till olika priser. Headseten är bra på allt; brusreducering, vattentät, enkelt att hantera och det kopplas enkelt till din mobil. 13 timmars prattid.
    Vi har på våran hemsida https://hanssonsmc.se/sv/cardo-packtalk-bold-singel-jbl är den bästa men Cardo är så stora så det går att få tag på överallt!

    Jag har Freecom 4+ och den är fantastisk. Min bror har en av dem äldra från 2010 men den fungerar fortfarande lika bra.
    De nya har även JBL ljud vilket ger toppenljud. Dock är de ganska stora så se till att ni har bra plats för dem vid öronen.

  4. #24
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2015
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    780
    Citat Ursprungligen postat av Hanssonsmc Visa inlägg
    Jag skulle rekommendera ett intercom från Scalarider "Cardosystems".
    Beroende på vad du behöver så finns det allt man kan behöva till olika priser. Headseten är bra på allt; brusreducering, vattentät, enkelt att hantera och det kopplas enkelt till din mobil. 13 timmars prattid.
    Vi har på våran hemsida https://hanssonsmc.se/sv/cardo-packtalk-bold-singel-jbl är den bästa men Cardo är så stora så det går att få tag på överallt!

    Jag har Freecom 4+ och den är fantastisk. Min bror har en av dem äldra från 2010 men den fungerar fortfarande lika bra.
    De nya har även JBL ljud vilket ger toppenljud. Dock är de ganska stora så se till att ni har bra plats för dem vid öronen.
    Hade man haft pengar så hade man möjligen köpt sig ett cardo men jag kör fortfarande på min V6 1200m , ända negativa är att vi bara kan prata 2 samtidigt med full duplex men jag kan köpa 6 enheter jämfört med den du länkade till.
    Kan fortfarande höra min kompis i öronen en bra bit över laglig motorvägsfart i min shoei gt-air.
    Inte testad batteritiden fullt ut men varit ute i 7-8 timmar och varit ihopkopplade hela tiden utan batteriet dött.
    Svarar automatiskt i telefonen och när samtal är slut kopplar den upp mot kompisens enhet automatiskt , hänt några gånger den inte gjort det.
    inga problem lyssna på musik eller google maps heller.

Liknande ämnen

  1. Var tog tråden om hjälmen vägen ... !?
    Av Ankan1 i forum Utrustning & Tillbehör
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2013-11-23, 13:42
  2. Billig MIG-svets?
    Av Knarr i forum Mekhörnan
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2013-09-12, 19:47
  3. Svar: 46
    Senaste inlägg: 2012-04-13, 19:37
  4. Intercom till kanonpris...
    Av RobbeS i forum Touring
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2011-05-05, 19:30
  5. Hämtat hjälmen
    Av Nina i forum Nina & Motorcyklarna - Arkiv
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-09-14, 16:15

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •