Sidan 2 av 3 FörstaFörsta 123 SistaSista
Resultat 11 till 20 av 24

Ämne: Vågar man köpa en billig Intercom till hjälmen?

  1. #11
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2015
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    780
    Uppdatering :-)
    Fick mitt andra paket med V6 1200m idag och dom låg så fint att blinkade när jag öppnade kartongen så standbytiden verkar vara bra :-)
    Beställde den 5 och fick dom idag .
    Inga problem koppla ihop enheterna med varandra och fint ljud , märkte efter en stund att mitt ljud var inte på max så samtidigt som jag vred upp det skrek dottern till i sitt så jag fick ont i öronen.
    Hade lite problem att koppla telefonen och enheterna samtidigt men det berodde på handhavandefel ;-)
    Funkade klockrent att prata hjälm till hjälm och när telefonen ringde kopplades kontakten med hjälmarna ifrån och när samtalet var över kunde vi fortsätta att prata med hjälmarna :-)
    Så långt är jag helnöjd , men får bara kolla manualen hur man kopplar telefon och sedan hjälmarna ihop som sagt tog väl 3-5min extra idag pga jag inte orkade kolla :-)
    Har beställt extra mic och högtalare till frugans hjälm nu men funderar på att klippa kabeln till micken på hennes när det kommer ;-)

  2. #12
    Citat Ursprungligen postat av baggen1970 Visa inlägg
    Uppdatering :-)
    Fick mitt andra paket med V6 1200m idag och dom låg så fint att blinkade när jag öppnade kartongen så standbytiden verkar vara bra :-)
    Beställde den 5 och fick dom idag .
    Inga problem koppla ihop enheterna med varandra och fint ljud
    Så långt är jag helnöjd , men får bara kolla manualen hur man kopplar telefon och sedan hjälmarna ihop som sagt tog väl 3-5min extra idag pga jag inte orkade kolla :-)
    Har beställt extra mic och högtalare till frugans hjälm nu men funderar på att klippa kabeln till micken på hennes när det kommer ;-)
    Tack för rapporten!

    Jo, man måste slaviskt följa instruktionerna när man ska para samman olika enheter med Bluetooth. Men det är ända en ren barnlek i dag jämfört med de första interkom som lanserades, många var frustrerande opålitliga. För att inte tala om vilken dålig byggkvalitet flera hade, vi fick avbryta en av testerna för att de helt enkelt föll i bitar!

    Tydligen så fungerar V6 1200m också i kyla för jag har en bekant som använder dem vid snöskoteråkning och hon är helt nöjd med dem. De hade tidigare interkom från ett av de större märkena men tröttande på dem på grund av haltande BT-kontakt och noll service från den svenske återförsäljaren. De har fyra enheter och räknade ut att med V6 så sparade de nästan 8 000 kronor mot att köpa samma tillverkares nya modell, en besparing de inte var sena att dra fördel av !

    Men låt du damens mikrofon vara inkopplad, det finns få saker som enligt min mening förgyller MC-åkandet så som när man kan samtala med passageraren.

  3. #13
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2015
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    780
    Ja jag får väl låta bli att klippa mic kabeln då ;-)
    Är jättelätt att para den med telefonen och jättelätt att para ihop 2 enheter men när jag parade telefonen och sen skulle para ihop enheterna jag strulade till det lite men 2 försök så funkade det utan läsa manualen så kan inte säga att det är raketforskning :-)
    Roligt att höra din kompis är nöjd med dom i kyla med och håller kontakten bra :-)
    Betalad ca 650kr för mina 2 och skal man ha dom kända märken så ligger det ju närmare 4000kr för 2 så man kan köpa 2 extra och ha som reserv om dom börjar strula utan att börja gråta .

  4. #14

    Dagspris för två V6 intercom

    Kollade just priset på två stycken V6 Intercom (2017 årsmodell) 641 kronor inklusive frakt hos http://www.gearbest.com/car-speaker/pp_388426.html

    Bra också att det finns reservdelar som mikrofon, högtalare och fästen till den.

  5. #15
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2015
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    780
    Betalade en 20 eller två mera för mina men då har jag i laddare och 1 laddkabel extra så jag skal ha en hemma och en med på hojen ifall att man skulle behöva .
    Beställt en liten usb uttag som skal monteras och gömmas under sadeln , har som tur är inget brist på plats där :-)
    Folk tittar konstigt på mig när jag börjar dra fram allt som jag kan lägga där :-)

  6. #16
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2015
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    780
    Uppdatering
    Nu har jag fått provat mitt V6 1200m lite i trafik mm och jag kan bara säga att det är värt varenda liten kr :-)
    Första gången tänkte jag vad dåligt ljud det var för vid 70 km/t så hörde jag inte den andra mera pga vindbruset men det visade sig att innan jag tog på mig hjälmen så skulle jag höja volymen och tryckte på upp knappen några gånger men jag tryckte på sänka volymen så jag körde hela turen på minsta volym
    Nästa test så vred jag volymen till max och tog på mig hjälmen men fick sänka till hälften ungefär för det gjorde ju ont i öronen när vi pratade pga hög volym och det var inga problem att prata med den andra mc´n i farter upp till 100-110 km/t , om man skulle köra fortare så får man nog höja volymen lite men det beror nog mest på hur mycket vindbrus din hjälm skapar .
    Räckvidden är över förväntning , var ute på och körde 23 mil och ibland blev det rätt så lång avstånd mellan oss utan att ljudet bröts eller stördes så bara positivt att säga än så länge

  7. #17
    Medlem SkateBlinds avatar
    Reg.datum
    apr 2017
    Ort
    Halland
    Inlägg
    6
    Beställde nyss ett 2-pack, hoppas på att få hem dem inom rimlig tid så man hinner prova och utvärdera innan sommaren är över Har bara hört positivt om V6 i förhållande till priset då. Men att lägga 3000:-/st för att jag nån gång kör med sambon bakpå är inte hållbart.

  8. #18
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2015
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    780
    Citat Ursprungligen postat av SkateBlind Visa inlägg
    Beställde nyss ett 2-pack, hoppas på att få hem dem inom rimlig tid så man hinner prova och utvärdera innan sommaren är över Har bara hört positivt om V6 i förhållande till priset då. Men att lägga 3000:-/st för att jag nån gång kör med sambon bakpå är inte hållbart.
    Tror inte du kommer ångra dig när den skal användas till detta , ända jag har läst där någon haft problem är att plasten på 3,5mm kontakten behövs slipas bort lite för att få riktig kontakt .
    Men jag har använt 4 olika basenheter " mina 2 och kompisens 2 "och 3 olika högtalare och mic och ingen har krånglat .

  9. #19
    Medlem SkateBlinds avatar
    Reg.datum
    apr 2017
    Ort
    Halland
    Inlägg
    6
    Citat Ursprungligen postat av baggen1970 Visa inlägg
    Tror inte du kommer ångra dig när den skal användas till detta , ända jag har läst där någon haft problem är att plasten på 3,5mm kontakten behövs slipas bort lite för att få riktig kontakt .
    Men jag har använt 4 olika basenheter " mina 2 och kompisens 2 "och 3 olika högtalare och mic och ingen har krånglat .
    Ja jag hoppas att det blir kanon för ändamålet. Det känns trist att lägga dyra pengar när det handlar om så korta sträckor som vi kör tillsammans. Nu körde vi ioförsig en 30-mils runda häromdagen, men normalfallet ska väl vara 10 mil med paus.

  10. #20
    Dyrare är inte alltid bättre, har cardo shoei och högtalarna är fan helt värdelösa. Sharktooth jag hade innan var bra mycket bättre, både batteri och ljud.

    Skickat från min SM-G930F via Tapatalk

Liknande ämnen

  1. Var tog tråden om hjälmen vägen ... !?
    Av Ankan1 i forum Utrustning & Tillbehör
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2013-11-23, 13:42
  2. Billig MIG-svets?
    Av Knarr i forum Mekhörnan
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2013-09-12, 19:47
  3. Svar: 46
    Senaste inlägg: 2012-04-13, 19:37
  4. Intercom till kanonpris...
    Av RobbeS i forum Touring
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2011-05-05, 19:30
  5. Hämtat hjälmen
    Av Nina i forum Nina & Motorcyklarna - Arkiv
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-09-14, 16:15

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •