Resultat 1 till 2 av 2

Ämne: Hur du snabbt kan dela med dig av dina åkbilder

  1. #1

    Hur du snabbt kan dela med dig av dina åkbilder

    Jag kör alltid med en actionkamera på mina MC. Men för att andra ska kunna hålla sig vakna när de tittar på videon måste den redigeras. Och redigering tar tid!

    Den lilla "stillbildskamera” jag bär i fickan, fäst med en automatiskt indragbar nyckelrings kedja, kan användas vid körning om trafiken tillåter. Men om något händer snabbt, som det brukar, missas fototillfället eftersom det tar för lång tid att ta upp och starta den kameran.

    Så, för att snabbt kunna ge mina vänner en bildrapport från åkturen har jag börjat ta skärmdumpar från actionkamerans video. Alltså stoppa visningen av videon på ett bra ställe, markera bilden som visas på datorns skärm, trycka på ”Print Screen” eller liknande på en Mac, ta upp den bilden på skärmen igen och spara den med lämpligt namn.
    Kvaliteten kan bli bättre om jag plockar en bildruta från videon i ett videoredigeringsprogram och sen behandlar den, men det också tar tid.
    Så med den här metoden går det snabbt och enkelt!

    PS, forumprogrammet klarar inte att jag lägger in ett bildexempel med den upplösning som behövs. Men här kan du se exempel på metoden (plus en herrans massa fler MC-relaterade bilder) https://www.flickr.com/photos/mcskri...57672782898323

  2. #2
    Död länk. Den verkar var förkortad i mitten?
    Hojen.nu - För oss som gillar motorcyklar!

Liknande ämnen

  1. Gör dina egna packväskor
    Av biker i forum Utrustning & Tillbehör
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2016-12-18, 00:57
  2. LED-blinkers blinkar för snabbt
    Av BobberInspiration i forum Mekhörnan
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2015-08-01, 09:12
  3. dela med er...
    Av glidare i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2014-12-23, 06:41
  4. Dela upp underforumet Offroad
    Av rolfmm i forum Om hojen.nu
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2013-08-26, 23:03
  5. Svar: 8
    Senaste inlägg: 2011-06-11, 00:49

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •