Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 11 till 19 av 19

Ämne: Ta bort strypning Yamaha XJ6

  1. #11
    Medlem lappens avatar
    Reg.datum
    jul 2016
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    6
    Citat Ursprungligen postat av aladdin
    (Uppskattar svar som sagt men försäkringsbolag och regbes är andra ämnen, jag har koll på allt det där. Vill bara veta hur man får bort den j***a strypningen �� )
    Fast det har inte jag, därav frågan om regbes. Om du har tid, berätta gärna vad som gäller





    Skickat från min SM-G900F via Tapatalk

  2. #12
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Citat Ursprungligen postat av lappen Visa inlägg
    Fast det har inte jag, därav frågan om regbes. Om du har tid, berätta gärna vad som gäller





    Skickat från min SM-G900F via Tapatalk
    Transportstyrelsen kräver reg.bes. om man tar bort strypningen

  3. #13
    Medlem lappens avatar
    Reg.datum
    jul 2016
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    6
    Citat Ursprungligen postat av Olle Å Visa inlägg
    Transportstyrelsen kräver reg.bes. om man tar bort strypningen
    Jo så långt är jag med. Var kanske lite otydlig i min formulering...frågan var väl hur detta sker. Måste den in för kontroll eller bara anmälas. Åt andra hållet (strypning), kan jag tänka mig att det skall kontrolleras noggrannare....



    Skickat från min SM-G900F via Tapatalk

  4. #14
    Citat Ursprungligen postat av lappen Visa inlägg
    Jo så långt är jag med. Var kanske lite otydlig i min formulering...frågan var väl hur detta sker. Måste den in för kontroll eller bara anmälas. Åt andra hållet (strypning), kan jag tänka mig att det skall kontrolleras noggrannare....



    Skickat från min SM-G900F via Tapatalk
    En kontroll av strypning är en relativt enkel sak. Mer en administrativ grej.

    En kontroll av avstrypning är lika enkel. ett intyg från Yamaha på orginaleffekt, bokning reg.bes. På besiktningen tar dom nog inte ens in hojen.

    Jag har svarat lite utförligare på den här tråden.....även om varför man inte ens behöver besikta, varför man kanske inte ens ska besikta, hur försäkringsbolag ser på saken osv......men det svaret verkar ha försvunnit här???

  5. #15
    Medlem lappens avatar
    Reg.datum
    jul 2016
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    6
    Citat Ursprungligen postat av V Saarela
    Jag har svarat lite utförligare på den här tråden.....även om varför man inte ens behöver besikta, varför man kanske inte ens ska besikta, hur försäkringsbolag ser på saken osv......men det svaret verkar ha försvunnit här???
    Det var ju synd för det hade varit intressant att läsa


    Skickat från min SM-G900F via Tapatalk

  6. #16
    Citat Ursprungligen postat av V Saarela Visa inlägg
    En kontroll av strypning är en relativt enkel sak. Mer en administrativ grej.

    En kontroll av avstrypning är lika enkel. ett intyg från Yamaha på orginaleffekt, bokning reg.bes. På besiktningen tar dom nog inte ens in hojen.

    Jag har svarat lite utförligare på den här tråden.....även om varför man inte ens behöver besikta, varför man kanske inte ens ska besikta, hur försäkringsbolag ser på saken osv......men det svaret verkar ha försvunnit här???
    (Anledningen till att jag skrev att regbes och försäkring är andra ämnen är just för att det blir så rörigt om man skriver om allt i samma tråd. När någon då söker efter info då är det svårt att hitta rätt tråd tänker jag...)

    Jag behöver, vad jag förstår, inget intyg från Yamaha för den har varit reggad som ostrypt en gång i tiden. Jag tar därför bara med mig strypbrickan och ägarbeviset (och fyller i en enkel blankett som man laddar ner på besiktningsbolagets hemsida). Jag frgade särskilt om dom inte behövde något intyg från Yamaha men nej det var inte nödvändigt. Kostar 1100kr där jag skall besiktiga men det är sjukt svårt att få tid för det just nu. Så om du Har någon sorts deadline - se till stt vara ute i god tid!

    Angående försäkring så vsr det som jag misstnkte att det inte gör någon som helst skillnad på premie eller giltighet om den är strypt eller ej. Jag har Bilsports Mc-försäkring. Anledningen till att jag regbesiktigar är att jag skall köra upp på den här
    Hojen och då måste den ha full effekt på pappret.
    Senast redigerat av aladdin den 2016-08-29 klockan 23:31.

  7. #17
    Kan väl tillägga också att strypningen var tillverkad av "Alpha industries" vilket innebär att Yamaha inte varit inblandade?

    Jag läste idag i instruktionsboken om gashandtagets spel och att det skulle vara minst 3mm eller nåt
    Men jag har verkligen 0mm spel. Funderar på om dett är något som kan ha ändrat sig nu när jag tog bort strypningen? Men det borde det väl inte ha gjort ändå tycker jag... �� Vajern har ju samma "noll-läge" bara det att jag kan vrida på hantaget dvs dra i vajern mer nu. Jaja... Om allt känns bra osv så blir det nog en kontroll av detta först till våren men tänkte ändå fråga ifall någon vet ngt om detta
    Senast redigerat av aladdin den 2016-08-29 klockan 23:54.

  8. #18
    Ja alltså, det var ju du som frågade i ditt första inlägg där du inte visste nada.

    Jag skriver utifrån min erfarenhet. Har ju inte direkt något intresse av att googla, ringa och mejla att saker och ting stämmer. Det är ju din hoj och i ditt intresse och det är ju det du gjort....googlat, ringt, mejlat. Förmodligen utifrån förslag och tips härifrån
    Regler ändras från år till år, så om nån annan söker så behöver det definitivt inte stämma nästa år. Varit med om sånt och har även drabbats av det mitt i byggen.
    Försäkringsbiten nämnde jag åt dig, inte att du misstänkte.

    Jag visade ett engagemang genom att skriva ett genomtänkt inlägg. Känns ju sådär att man tar bort inlägget.

  9. #19
    Citat Ursprungligen postat av V Saarela Visa inlägg
    Ja alltså, det var ju du som frågade i ditt första inlägg där du inte visste nada.

    Jag skriver utifrån min erfarenhet. Har ju inte direkt något intresse av att googla, ringa och mejla att saker och ting stämmer. Det är ju din hoj och i ditt intresse och det är ju det du gjort....googlat, ringt, mejlat. Förmodligen utifrån förslag och tips härifrån
    Regler ändras från år till år, så om nån annan söker så behöver det definitivt inte stämma nästa år. Varit med om sånt och har även drabbats av det mitt i byggen.
    Försäkringsbiten nämnde jag åt dig, inte att du misstänkte.

    Jag visade ett engagemang genom att skriva ett genomtänkt inlägg. Känns ju sådär att man tar bort inlägget.
    Vad pratar du om? Jag har inte tagit bort något inlägg...

    Jag citerade dig för att "lappen" undrade vad som krävdes vid regbes och skrev mina erfarenheter bara. Egentligen är allt det där offtopic tycker jag men tråden fylls ju ändå av offtopic så jag tänkte att det kvittar väl då.

    För övrigt så har jag aldrig frågat om varken regbes eller försäkring, vet inte var du har fått det ifrån eller om du egentligen svarar någon annan här i tråden? Lustigt också att du skriver att jag "inte visste nada" när du själv uppenbarligen inte vet vad som gäller t ex vid regbes som du uttalar dig om? Det du har skrivit stämmer ju som sagt inte med de besked jag har fått av tekniskt ansvarig på besiktningsstationen.
    Senast redigerat av aladdin den 2016-08-31 klockan 03:00.

Liknande ämnen

  1. kawasaki z750 strypning
    Av timzzy i forum Street
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2018-10-10, 21:19
  2. Strypning Yamaha R6 25 kW
    Av Krokmark i forum Street
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2015-05-10, 09:24
  3. strypning till 35 kw
    Av mcjohan i forum Mekhörnan
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2015-04-10, 22:19
  4. Strypning i Malmö?
    Av Scrambler i forum Mekhörnan
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2014-09-30, 16:26
  5. Ta bort strypningar Yamaha virago 535 -97
    Av isso i forum Mekhörnan
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2011-08-21, 23:09

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •