Resultat 1 till 7 av 7

Ämne: Skojarvarning igen

  1. #1
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510

    Skojarvarning igen

    Om ni haft en grej till salu länge utan att få den såld, kanske ni får ett mail från någon som är intresserad av den. Personen mailar ibland på engelska eller svenska med stavfel. Han vill tydligen inte komma och titta, utan skickar någon att hämta objektet. Då vill han först veta ditt kontonummer och bank Detta har skett tre gånger på samma objekt, på en månad.

    OBS.. Kräv kontant betalning eller via swish vid avhämtandet, så hör troligen du inget mera av personen.
    Godta inte banköverföring, så vida det inte är samma bank som du har, för annars så kan han ta tillbaka beloppet. Det kan ju dröja till dagen efter innan transaktionen är genomförd.
    Men då har du ju lämnat ut ditt kontonummer!!!!

  2. #2
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Har nu en spekulant som efter flera upplysningar från mig att betala kontant eller via swish vid avhämtandet, vägrar att svara på det, utan bara hänvisar att ett transportbolag skall hämta vagnen efter det att han fått mina bankuppgifter.
    Exakt samma formulering har någon använt tidigare. Detta är nog 100% skojeri.

  3. #3
    Medlem pentti01s avatar
    Reg.datum
    jun 2011
    Ort
    Storvik
    Inlägg
    1 232
    Har också fått liknande erbjudande; slängde mailet direkt!

  4. #4
    Bloggare Ninas avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    6 430
    Ett solklart fall av bedrägeri. Betalning först, sen får de vagnen.

  5. #5
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Citat Ursprungligen postat av Nina Visa inlägg
    Ett solklart fall av bedrägeri. Betalning först, sen får de vagnen.
    Nu är det hänt igen.
    Söker efter en BMW motor, R 75, vet att de är mycket svåra att få tag i.
    En man SMSade och ville ha ett bud på en bra motor han har. Jag kunde ju inte bara lämna ett bud då jag inte visste var motorn finns.
    Flera SMS. Den skulle finnas i Blekinge någonstans. Det framkom då att han behövde pengar snabbt varför jag skulle slippa frakten om jag Svischade pengarna direkt. Vadå!!!!, jag hade ju inte ens lämnat något bud. SMSade tillbaka, skrev att en kompis kan komma och titta på motorn som idag. Ville att han skulle kontakta mig via mail, men vad tyst det blev.
    Lite besviken , för jag letade efter en sån motor i våras, utan resultat.

  6. #6
    Bloggare Ninas avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    6 430
    Verkligen trist att begagnatmarknaden måste förstöras. Man kan inte lita på nån.

  7. #7
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Citat Ursprungligen postat av Nina Visa inlägg
    Verkligen trist att begagnatmarknaden måste förstöras. Man kan inte lita på nån.
    Nej det kan man inte. Skojarna verkar bli fler och fler, kanske beroende på att chansen att åka fast är mycket liten.
    Jag kräver numera kontant eller samma bank som jag har eller Svisch, när någon vill köpa, vid avhämtandet. Likaså vill jag kunna se varan och betala och hämta den samtidigt.
    Ett problem dock om grejen är väldigt långt borta, typ Vilhelmina. Man har ju tyvärr inte bekanta över hela landet som kan åka och kolla.

Liknande ämnen

  1. Hej igen
    Av Gurrag i forum Ny på forumet
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2012-04-01, 13:27
  2. På G igen...
    Av RobbeS i forum Ny på forumet
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2010-04-01, 00:44
  3. Hej igen.
    Av Gibson i forum Återfallsknutten - Arkiv
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2009-03-04, 19:33
  4. Ny bil – igen!
    Av Nina i forum Nina & Motorcyklarna - Arkiv
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-11-09, 16:28
  5. Då var man där igen.
    Av Gibson i forum Återfallsknutten - Arkiv
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2008-10-04, 00:58

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •