Sidan 2 av 3 FörstaFörsta 123 SistaSista
Resultat 11 till 20 av 26

Ämne: Bensinförbrukmimg intruder 1400

  1. #11
    Medlem
    Reg.datum
    jun 2016
    Ort
    mora
    Inlägg
    28
    Citat Ursprungligen postat av Olle Å Visa inlägg
    Det här med hög soppaförbrukning kan ju höra ihop med att chokereglaget kanske kärvar.
    Jag har svårt att tro att det är chokreglaget som kärvar men man vet aldrig. Är det ett vanligt fel på intrudern?

  2. #12
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av glidaren Visa inlägg
    Ja det kanske inte var det bästa sättet att mäta bränsleförbrukningen. Det spelar igentligen inte så stor roll hur mycket den drar. Reagerade bara på att det lät mycket. Måste även tilläga en sak och det är att ibland så dör den på en cylinder eller börjar blöddra på båda, kan ej urskilja vilket. Och det är oftast efter väldigt lugn krypkörning om det är kö och man sen gasar på.
    Ytterligare ett tecken på att du kör en hel del med en motor som inte kommit upp i temp.
    Det bluddrandet och att den dör på en cylinder (= förgasare) kan vara att vaccumkranen inte släpper till soppa som den ska om den får för lite stimulans.
    Hade ett likadant problem med min Suzuki 400 f som kunde bli besvärlig om den fick gå på för låga varv under en lång tid. För att få henne att gå ordentligt så fick jag ge fullt flöde genom att vrida kranen till PRI en liten stund eller låta henne sjunga ut på landsvägen en stund, sen var hon glad igen...

    En fråga - hur långt kör du till jobbet och hur stor del av vägen är under 70 resp. 50 km/t.
    Ove

  3. #13
    Mitt tips är du synkar förgasarna !
    Högförbrukning o ojämngång är tecken på de

  4. #14
    Medlem
    Reg.datum
    jun 2016
    Ort
    mora
    Inlägg
    28
    Citat Ursprungligen postat av Ove Visa inlägg
    Ytterligare ett tecken på att du kör en hel del med en motor som inte kommit upp i temp.
    Det bluddrandet och att den dör på en cylinder (= förgasare) kan vara att vaccumkranen inte släpper till soppa som den ska om den får för lite stimulans.
    Hade ett likadant problem med min Suzuki 400 f som kunde bli besvärlig om den fick gå på för låga varv under en lång tid. För att få henne att gå ordentligt så fick jag ge fullt flöde genom att vrida kranen till PRI en liten stund eller låta henne sjunga ut på landsvägen en stund, sen var hon glad igen...

    En fråga - hur långt kör du till jobbet och hur stor del av vägen är under 70 resp. 50 km/t.
    Avståndet till jobbet är ca 7 km. Och det är bara 50 och 70 km/h. Sitter det vacuum kram på intrudern?

  5. #15
    Medlem
    Reg.datum
    jun 2016
    Ort
    mora
    Inlägg
    28
    Citat Ursprungligen postat av Intruder Visa inlägg
    Mitt tips är du synkar förgasarna !
    Högförbrukning o ojämngång är tecken på de
    Hur går det till att synca förgasarna? Hur vet jag vilka munstycken jag ska Ha? Skall dom bestyckas olika?

  6. #16
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av glidaren Visa inlägg
    Avståndet till jobbet är ca 7 km. Och det är bara 50 och 70 km/h.
    Ante mig... Kallkörning halva vägen och en del start och stopp till det. Det höjer förbrukningen en del så den drar nog normalt. Kanske du skulle ha en till för pendlingen - en liten scooter eller EU-moppe som får jobba lite i dom farterna?

    Sitter det vacuum kram på intrudern?
    Vet ej. Står det ON, PRI och RES på kranen är det vaccum. Står det ON, OFF och RES så är det en vanlig gammaldags. Du kan även se om det går en extraslang till kranen.
    Ove

  7. #17
    Citat Ursprungligen postat av glidaren Visa inlägg
    Avståndet till jobbet är ca 7 km. Och det är bara 50 och 70 km/h. Sitter det vacuum kram på intrudern?

    Där har du svaret på "onormal förbrukning?"

    Jag hade en färddator i min bil på början 70-talet.
    Under den kalla årstiden tog det 25km innan förbrukningen var ner på normal nivå.

  8. #18
    Medlem
    Reg.datum
    jun 2016
    Ort
    mora
    Inlägg
    28
    Citat Ursprungligen postat av Ove Visa inlägg
    Ante mig... Kallkörning halva vägen och en del start och stopp till det. Det höjer förbrukningen en del så den drar nog normalt. Kanske du skulle ha en till för pendlingen - en liten scooter eller EU-moppe som får jobba lite i dom farterna?



    Vet ej. Står det ON, PRI och RES på kranen är det vaccum. Står det ON, OFF och RES så är det en vanlig gammaldags. Du kan även se om det går en extraslang till kranen.
    Det står endast on off och res på min. Det kanske inte är det optimala att åka med den till jobbet kanske. Nä det blir ingen EU moppe för mig. Har redan en flakmoped. Men det blir väl att åka bil till jobbet då☺
    Senast redigerat av glidaren den 2016-07-12 klockan 19:34.

  9. #19
    Medlem
    Reg.datum
    jun 2016
    Ort
    mora
    Inlägg
    28
    Citat Ursprungligen postat av LowTech Visa inlägg
    Där har du svaret på "onormal förbrukning?"

    Jag hade en färddator i min bil på början 70-talet.
    Under den kalla årstiden tog det 25km innan förbrukningen var ner på normal nivå.
    Jaha okej. Då är det bara att gilla läget då. Tar motorn stryk av att köra så korta turer dagligen? Eller gäller det att varmköra längre?

  10. #20
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av glidaren Visa inlägg
    Jaha okej. Då är det bara att gilla läget då. Tar motorn stryk av att köra så korta turer dagligen? Eller gäller det att varmköra längre?
    Tja, du får väl åka iväg lite tidigare så du hinner med en runda på 15 - 20 mil till jobbet...
    Ove

Liknande ämnen

  1. intruder 1400 bobber
    Av glidaren i forum Custom
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2016-07-24, 11:42
  2. intruder 1400
    Av Benny intruder i forum Mekhörnan
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2015-04-08, 17:52
  3. Förgasare intruder 1400
    Av Benny intruder i forum Mekhörnan
    Svar: 28
    Senaste inlägg: 2015-02-24, 11:00
  4. intruder vs 1400 laddar ej
    Av Christopher i forum Mekhörnan
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2012-07-27, 21:44
  5. Kända fel, Intruder 1400
    Av Lazze i forum Custom
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2011-03-13, 10:53

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •