Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 11 till 16 av 16

Ämne: Ljud

  1. #11
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Citat Ursprungligen postat av Cy2 Visa inlägg
    Trevligt att denna tråd har skapats, här kan vad som är ljud eller oljud komma fram.
    Lycka till med diskussionen.
    Körde i en kortege för några når sedan. Vi körde på två led. Snett framför mig åkte en HD med raka rör. Som tur var hade jag proppar i öronen och såg senare att även den föraren hade det oxå. Lättförståeligt. Det var faktiskt otäcka knallar från den hojen.
    För några år sedan vid Trandansen vid Hornborgarsjön såg några knuttar på spektaklet. När de skulle starta baktände en HD rejält och 150000 pippisar flög rätt upp. Härligt ljud ????

  2. #12
    Oljud är som ogräs, fel ljud på fel plats är oljud. Att gå i en butik och någon frireligiös grupp spelar då går jag ut. Spelar grannen hög musik även om jag gillar vad det är men jag vill ligga och läsa, då är det oljud.
    Jan-Olov

  3. #13
    Citat Ursprungligen postat av Olle Å Visa inlägg
    Körde i en kortege för några når sedan. Vi körde på två led. Snett framför mig åkte en HD med raka rör. Som tur var hade jag proppar i öronen och såg senare att även den föraren hade det oxå. Lättförståeligt. Det var faktiskt otäcka knallar från den hojen.
    För några år sedan vid Trandansen vid Hornborgarsjön såg några knuttar på spektaklet. När de skulle starta baktände en HD rejält och 150000 pippisar flög rätt upp. Härligt ljud ????
    Hm ! Om en hoj baktänder så lärde kvitta vilket märke !
    Min Intruder gjorde det ibland o de var inte kul !
    Personligen gillar jag gamla motorer o dom brukar låta mycke
    Obs har pippin har på gården som någon gärna får rensa bort med bössa ;-)
    Senast redigerat av Intruder den 2016-07-03 klockan 19:51.

  4. #14
    Medlem pentti01s avatar
    Reg.datum
    jun 2011
    Ort
    Storvik
    Inlägg
    1 232
    Jag har kört med raka rör, något rensade rör och original-rör. Har för tillfället original-rör och har lite svårt att vänja mig med det. Dels känns det bra att det är tyst så att man hör annat runtomkring och kan prata med frugan när hon sitter bakpå. Dels saknar jag lite ljud ibland,,
    Det kanske är som med hastighet ; börjar man med låg/laglig hastighet, är det lättare att fortsätta så.
    Och vice versa ?

  5. #15
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Citat Ursprungligen postat av pentti01 Visa inlägg
    Jag har kört med raka rör, något rensade rör och original-rör. Har för tillfället original-rör och har lite svårt att vänja mig med det. Dels känns det bra att det är tyst så att man hör annat runtomkring och kan prata med frugan när hon sitter bakpå. Dels saknar jag lite ljud ibland,,
    Det kanske är som med hastighet ; börjar man med låg/laglig hastighet, är det lättare att fortsätta så.
    Och vice versa ?
    Ljud kan vara stressande. Vet inte hur många av er som använder motorsåg. det är ett jäkla verktyg. Går på högvarv nästan hela tiden och varvar från tomgång till fullvarv på nolltid.
    Jag tycker i allafall att det ljudet är stressande ungefär som en trimmad crosshoj.
    Senast redigerat av Olle Å den 2016-07-10 klockan 22:58.

  6. #16
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Citat Ursprungligen postat av Olle Å Visa inlägg
    Ljud kan vara stressande. Vet inte hur många av er som använder motorsåg. det är ett jäkla verktyg. Går på högvarv nästan hela tiden och varvar från tomgång till fullvarv på nolltid.
    Jag tycker i allafall att det ljudet är stressande ungefär som en trimmad crosshoj.
    I går lördag em, hörde jag det underbara ljudet igen. En rejäl regnskur några timmar efter att vi fått in vårt hö.

Liknande ämnen

  1. Härlig ljud
    Av Olle Å i forum Off topic
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2016-06-14, 16:53
  2. Ljud som ger välbehag
    Av Cy2 i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 44
    Senaste inlägg: 2016-01-13, 00:38
  3. Gött ljud?
    Av Rebell i forum Custom
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2014-08-11, 07:54
  4. Inspelning av ljud
    Av Gert i forum Off topic
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2012-01-27, 19:38
  5. ljus och ljud
    Av Nilsson i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-09-27, 11:52

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •