Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 15

Ämne: en pågående trend

  1. #1
    Medlem Cy2s avatar
    Reg.datum
    sep 2012
    Ort
    Söder
    Inlägg
    351

    en pågående trend

    Har märkt en trend den senaste tiden att ett antal nya användare får få eller tråkiga svar på sina första trådar.
    Tycker att det är en tråkig trend, varför ska de stanna kvar här då.

    Om man svarar på en fråga varför dra in onödiga kommentarer eller helt irrelevanta svar.
    Anser självklart att det ska vara högt i taket men skräm inte bort nya. Det börjar bli ett mindre och mindre antal personer som gör inlägg.

    Vi har alla i grunden samma intresse och det är att köra eller hålla på mc.

    Om någon söker en del hjälp till med det ifrågasätt inte varför.
    teknik frågor det finns mycket kunskap här men ibland är svaren helt uppåt väggarna.

    vad jag vill uppnå med detta inlägg är att fler blir aktiva så det inte är samma hela tiden.
    Blir en ganska destruktiv eller självgod diskussion då.

    Kan vara att mina tankar är helt mot övrigas åsikter om så är fallet ber jag er att upplysa mig om detta. Ser inget självändamål att hänga här. Förutom att vissa trådar är lite småroliga att läsa, vissa byggen har min fulla respekt på vad som uppnås.
    har fått ta del av era erfarenheter gällande produkter som jag har ställt fråga om.

    Självklart tar jag gärna mot mothugg eller medhåll på detta inlägg.

  2. #2
    Jag måste hålla med för du har helt rätt i det du säger.
    Jan-Olov

  3. #3
    Jag är ny och håller med :-)

    Skickat från min SM-G935F via Tapatalk

  4. #4
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Inte lätt att formulera sin fråga om man är rädd att bli trampad på, med dumma kommentarer.
    Bättre att inte svara om man inte kan besvara frågan.

  5. #5
    Medlem TMax500s avatar
    Reg.datum
    feb 2010
    Ort
    Göteborg (Västra Frölunda)
    Inlägg
    522
    Jag håller med Cy2. Det finns en tydliga tendenser att:

    1. Trycka på med en annan åsikt. Ett exempel halvt taget ur luften, halvt ur verkligheten:
    "Nytt avgassystem?? Varför skall du ha ett avgassystem som låter mer? Det är väl bättre att hojen går tyst?"

    Med allra största sannolikhet var det inte det just svaret som trådskaparen ville ha. Han/hon/hen ville ha tips. Och ville inte bli tillrättavisad.

    2. Låta trådar spåra ur åt höger, vänster, upp och ned. Mot slutet av tråden handlar inget av inläggen om den ursprungliga frågan.

    Så om vi skärper oss lite på de här punkterna så blir forumet bättre för alla. Anser jag.
    Senast redigerat av TMax500 den 2016-07-01 klockan 21:06.

  6. #6
    Medlem fishbones avatar
    Reg.datum
    apr 2014
    Ort
    I ett hus
    Inlägg
    195
    Håller med dig.
    -håll bara tyst din fåntratt!!!

  7. #7
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Citat Ursprungligen postat av TMax500 Visa inlägg
    Jag håller med Cy2. Det finns en tydliga tendenser att:

    1. Trycka på med en annan åsikt. Ett exempel halvt taget ur luften, halvt ur verkligheten:
    "Nytt avgassystem?? Varför skall du ha ett avgassystem som låter mer? Det är väl bättre att hojen går tyst?"

    Med allra största sannolikhet var det inte det just svaret som trådskaparen ville ha. Han/hon/hen ville ha tips. Och ville inte bli tillrättavisad.

    2. Låta trådar spåra ur åt höger, vänster, upp och ned. Mot slutet av tråden handlar inget av inläggen om den ursprungliga frågan.

    Så om vi skärper oss lite på de här punkterna så blir forumet bättre för alla. Anser jag.
    Inte lätt att formulera ett juridist korrekt svar alla gånger. Ibland blir det ju lite svammel och ofta beror det ju på att folk tänker helt olika, ibland så får faktiskt frågaren ett mycket bra svar och kan bli hjälpt av det. Att vi uttrycker våra åsikter är ju ett måste, men det får inte spåra ur så att det blr någon form av påhopp.

  8. #8
    Medlem pentti01s avatar
    Reg.datum
    jun 2011
    Ort
    Storvik
    Inlägg
    1 232
    Jag får ta åt mig i denna diskussion , har ju medverkat i en hetsig debatt förut. Kanske t.o.m varit den som dragit igång det hela..
    Lovar att bättra mig. Håller i alla fall med er i det som skrivits i denna tråd.

  9. #9
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Citat Ursprungligen postat av pentti01 Visa inlägg
    Jag får ta åt mig i denna diskussion , har ju medverkat i en hetsig debatt förut. Kanske t.o.m varit den som dragit igång det hela..
    Lovar att bättra mig. Håller i alla fall med er i det som skrivits i denna tråd.
    Vi får inte glömma att alla har rätt till en egen åsikt i detta landet till skillnad mot många andra.
    Men man skall inte förklena den som har en avvikande sådan. Kanske blir man mera tolerant när man blir äldre.

  10. #10
    Ett problem är att folk utgår ifrån att andra kan lika mycket som dom och när dom ställer frågor så dumförklarar man den andra. Jag är skitdålig på att skruva mc men kan mycket om teknik. Så efter det resonemanget många har ska jag ta skit när jag frågar om hojen, men sen såga arslet av folk när dom vill ha hjälp om IT.

    Alla är nybörjare nån gång, hjälp varandra. Funkade förr, borde funka nu också!

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •