Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 19

Ämne: Fjolligt,,,?

  1. #1
    Medlem pentti01s avatar
    Reg.datum
    jun 2011
    Ort
    Storvik
    Inlägg
    1 232

    Fjolligt,,,?

    Köpte ju en ny hoj häromsistens och hittade denna byggsats,,
    Inte samma men nära,,, fjolligt,,?


  2. #2
    Medlem MEHalls avatar
    Reg.datum
    jul 2009
    Ort
    Kumla, Örebro län.
    Inlägg
    680
    Äh vadå?



    Har denna i modell då jag vet att en riktig har jag aldrig råd med.




    Åka hoj? Ja, jag åker vart jag vill och när jag vill!

  3. #3
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Citat Ursprungligen postat av MEHall Visa inlägg
    Äh vadå?



    Har denna i modell då jag vet att en riktig har jag aldrig råd med.




    aldrig fel att drömma. Tänk då på dem som får sina drömmar uppfyllda. Kanske jag..........

  4. #4
    Medlem pentti01s avatar
    Reg.datum
    jun 2011
    Ort
    Storvik
    Inlägg
    1 232
    Citat Ursprungligen postat av MEHall Visa inlägg
    Äh vadå?



    Har denna i modell då jag vet att en riktig har jag aldrig råd med.




    Oj så många modeller jag skulle behöva köpa,, skulle bli dyrt !

    Var har du köpt din ? Hittade förresten en modell av min Goldwing , men den var på tok för dyr,,

  5. #5
    Medlem MEHalls avatar
    Reg.datum
    jul 2009
    Ort
    Kumla, Örebro län.
    Inlägg
    680
    Motormax är tillverkaren så sök på det, det finns många ställen som har den i modell. Den är färdigbyggd med metalldelar och fungerande bakfjädring.

    Är faktiskt inte så himla dyr.





    Åka hoj? Ja, jag åker vart jag vill och när jag vill!

  6. #6
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Fjolligt? Nä, varför det, man kan ju inte köra omkring på vägarna hela sin vakna tid så det är inte fel att bredda sina intressen lite.

    Själv har jag fastnat i tanken på att såga till ett pussel som i slutandan skulle bli en båt, en microcruiser som kan seglas eller flyttas kortare bitar med vrickåra. Heldäckad så att man seglar den sittande i båten och under tak om man vill. Den heter Paradox och är ritad av Matt Layden.
    Den skulle ge helt andra upplevelser mot när jag seglade med en jäddra köl hängande under som hindrade mig från att komma dit jag egentligen ville och med bermudasrigg som gjorde att man var tvungen att vara uppe på däck för att greja med segeltrasorna.

    Det som hindrar mig är brist på varm lokal och ekonomin...
    Ove

  7. #7
    Medlem pentti01s avatar
    Reg.datum
    jun 2011
    Ort
    Storvik
    Inlägg
    1 232
    Citat Ursprungligen postat av Ove Visa inlägg
    Fjolligt? Nä, varför det, man kan ju inte köra omkring på vägarna hela sin vakna tid så det är inte fel att bredda sina intressen lite.

    Själv har jag fastnat i tanken på att såga till ett pussel som i slutandan skulle bli en båt, en microcruiser som kan seglas eller flyttas kortare bitar med vrickåra. Heldäckad så att man seglar den sittande i båten och under tak om man vill. Den heter Paradox och är ritad av Matt Layden.
    Den skulle ge helt andra upplevelser mot när jag seglade med en jäddra köl hängande under som hindrade mig från att komma dit jag egentligen ville och med bermudasrigg som gjorde att man var tvungen att vara uppe på däck för att greja med segeltrasorna.

    Det som hindrar mig är brist på varm lokal och ekonomin...
    Det där med fjolligt menade jag lite "med glimten i ögat"
    Låter som ett spännande projekt du filar på; hoppas du kommer till skott !

  8. #8
    Medlem Chappys avatar
    Reg.datum
    dec 2009
    Ort
    Mitt i småland
    Inlägg
    335
    Citat Ursprungligen postat av Ove Visa inlägg
    Fjolligt? Nä, varför det, man kan ju inte köra omkring på vägarna hela sin vakna tid så det är inte fel att bredda sina intressen lite.

    Själv har jag fastnat i tanken på att såga till ett pussel som i slutandan skulle bli en båt, en microcruiser som kan seglas eller flyttas kortare bitar med vrickåra. Heldäckad så att man seglar den sittande i båten och under tak om man vill. Den heter Paradox och är ritad av Matt Layden.
    Den skulle ge helt andra upplevelser mot när jag seglade med en jäddra köl hängande under som hindrade mig från att komma dit jag egentligen ville och med bermudasrigg som gjorde att man var tvungen att vara uppe på däck för att greja med segeltrasorna.

    Det som hindrar mig är brist på varm lokal och ekonomin...
    Köl är ett elände!!
    Min Trissjolle tar mig vart jag vill om det bara är en hyfsad morgondagg och centerbordet är uppe. Hon var inget pussel från början, men börjar bli, då vi lekt varje sommar sedan 1962
    En sa va förveten o spörja om en sa få sport nå´t

  9. #9
    Medlem pentti01s avatar
    Reg.datum
    jun 2011
    Ort
    Storvik
    Inlägg
    1 232
    Citat Ursprungligen postat av Chappy Visa inlägg
    Köl är ett elände!!
    Min Trissjolle tar mig vart jag vill om det bara är en hyfsad morgondagg och centerbordet är uppe. Hon var inget pussel från början, men börjar bli, då vi lekt varje sommar sedan 1962
    En trissjolle har jag länge varit sugen på; inbillar mig att jag skulle kunna lära mig segla med en sådan, trots att jag är en riktig landkrabba,,?

  10. #10
    Medlem MEHalls avatar
    Reg.datum
    jul 2009
    Ort
    Kumla, Örebro län.
    Inlägg
    680
    Segling! Faktiskt ganska rogivande. Börja med en optimistjolle den kan ingen göra fel med.





    Åka hoj? Ja, jag åker vart jag vill och när jag vill!

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •