Resultat 1 till 3 av 3

Ämne: Dragstar 650 inkoppling blinkers problem ( ej led )

  1. #1
    Medlem
    Reg.datum
    maj 2016
    Ort
    Bodafors
    Inlägg
    2

    Dragstar 650 inkoppling blinkers problem ( ej led )

    Hejsan, har nu köpt mig en dragstar 650 -98. Har nu tagit bort led-blinkers som senaste ägare hade men inte kopplat in till fullo, han hade inte köpt motstånd och relä så de lyste bara. Men nu har jag tagit bort dessa och håller på att sätta dit vanliga blinkers men stötte på ett problem.

    Det är så att jag köpt blinkers som bara har en pluskabel, jorden sitter i själv blinkersen. Nu är det så att när jag jag kopplar plus mot plus och sedan jord mot kromlisten som sitter på bakskärmen ( har mätt och det visar att man för jord där om man mäter med voltmetern och provlampa ) så slår detta ut alla blinkers på den sidan man jobbar med. Om jag jordar med jordkabel som gick till original blinkersen direkt på den nya blinkersen så funkar det. Lite lustig men det kan jag köpa.

    Om man sedan fäster blinkers i kromlisten med genomgående skruv och fäster själva jordkabeln på blinkersen, kromlisten kommer alltså i kontakt med blinkersen, så funkar det inte heller och slår ut alla blinkers på den sidan man jobbar med. Är likadant om man jordar i styrkronan.

    Försökt att klura ut hur detta fungerar samt googlat och hittar ingen som verkar ha samma problem. Vet någon hur det kan bli såhär? och finns det någon med en bättre lösning än att man isolerar allt som kommer i kontakt med kromet/karossen med eltejp som är min lösning för tillfället då det är snart dags att besikta hojen.

    // Marcus G

  2. #2
    Medlem MEHalls avatar
    Reg.datum
    jul 2009
    Ort
    Kumla, Örebro län.
    Inlägg
    680
    Men hallå! Fixa dit en extra ledning just för jord det borde väl inte vara så svårt eller?

    Det gjorde jag på ett par blinkers där jordkabeln gått av





    Åka hoj? Ja, jag åker vart jag vill och när jag vill!

  3. #3
    Medlem pentti01s avatar
    Reg.datum
    jun 2011
    Ort
    Storvik
    Inlägg
    1 232
    Låter konstigt det där,, har du kollat hur främre blinkersen är kopplade , och om de är av Led-typ?
    Om du har 2st testmejslar kanske du kan koppla ur fram+bakblinkers och ersätta med testmejsel?
    Koppla testmejselns kabel på blinkersens +kabel och mejseln mot ram/jord.
    Då borde bägge testmejslarna blinka?
    Har själv fått göra detta på min hoj vid felsökning.

Liknande ämnen

  1. Dragstar 650 inkoppling blinkers problem ( ej led )
    Av M.Gustavsson i forum Mekhörnan
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2016-05-27, 04:23
  2. Svar: 2
    Senaste inlägg: 2015-05-26, 09:08
  3. Dragstar 1100 problem
    Av fistkiller i forum Custom
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2014-01-31, 23:44
  4. Svar: 13
    Senaste inlägg: 2013-06-20, 22:18
  5. blinkers problem godkänd?
    Av toroop i forum Mekhörnan
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2011-08-25, 16:48

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •