Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 11 till 15 av 15

Ämne: Startproblem Yamaha Virago

  1. #11
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Citat Ursprungligen postat av MEHall Visa inlägg
    Instämmer med föregående talare!
    Skiten i bensinen är oftast etanolen den är inte bra om hojen ska stå länge.




    Hade två hojar som stod över vintern i kallutrymme. Inga som helst startproblem. Kanske är värre om hojarna stått varmt.

  2. #12
    Medlem Hamres avatar
    Reg.datum
    sep 2007
    Ort
    Lysekiiil
    Inlägg
    435
    Har en snöslunga som jag tankade när jag köpte den 2012, den startar på första rycket varje vinter hitills! Har inte tankat den sen dess! Vi har ju inte snö så ofta här på Västkusten så bensinen räcker länge.
    Men den står i ett ouppvärmt garage liksom mina hojar och dom startar också på gammal bensin!
    Put something nice between your legs, Street Triple.
    Jag Vägrar Kategoriskt Customhoj!

  3. #13
    Citat Ursprungligen postat av Stenen Visa inlägg
    Återkommer till mitt gamla problem med icke startande Virago.Nu har jag plockat isär en förgasare och gjort rent med ultraljudstvätt. Nu ser alla delar rena och fina ut. Efter hopskruvning så återstår precis samma problem, den startar bara med full choke. Verkar inte få något bränsle alls vid gaspådrag. Dosan som sitter på tankens undersida--är det någon typ bränslepump som ev. krånglar? Vad har dom elektriska kablarna som går till förgasaren för funktion?
    NU har jag skruvat isär bränslepumpen som sitter på tankens undersida. I den burken sitter ett tunt membran som jag förstår fungerar som pump styrd av vacum. Det känns som att detta membran har "torkat" och stelnat till i ett uttänjt skick.
    Yamaha säljer inte reservdelar till pumpen, vill ha 1500 kr för en komplett pump! Dålig service! Rekommenderade mig att försöka kontakta tillverkaren av pumpen för att köpa ett membran. Är det någon som vet vem som tillverkar pumparna och var man hittar dom?

  4. #14
    Är det så noga vad som sitter där, bara det funkar? Det finns ju massor av bränslepumpar, Mekonomen Biltema mm.
    Jan-Olov

  5. #15
    Medlem
    Reg.datum
    maj 2013
    Ort
    Karlskoga
    Inlägg
    309
    Kablarna till förgasarna kan vara avsett till samma som för min XVS650, eluppvärmning.

Liknande ämnen

  1. Startproblem yamaha r1 -08
    Av M.kvarnlof i forum Street
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2018-06-15, 11:48
  2. Startproblem Yamaha Dragstar 1100
    Av jonathan.eriksson i forum Mekhörnan
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2016-02-24, 05:58
  3. startproblem, yamaha dragstar 1100 classic 02
    Av 50+spättan i forum Mekhörnan
    Svar: 21
    Senaste inlägg: 2015-05-06, 12:28
  4. startproblem virago
    Av lynx330 i forum Mekhörnan
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2012-06-09, 15:13
  5. Yamaha virago xv 250
    Av Brännjack i forum Custom
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2011-11-28, 00:16

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •