Resultat 1 till 7 av 7

Ämne: Yamaha XCR 900 eller 700

  1. #1

    Yamaha XCR 900 eller 700

    Hej!

    Blev fel. Ska vara XSR!! Kunde inte ändra i rubriken?

    E de nån som erfarenhet och testat nån av dessa?
    Snygg tycker jag å inte så dyr som moto guzzi eller Triumph.

    Så, nån som har erfarenhet av dessa modeller?
    Senast redigerat av Patrik den 2016-05-20 klockan 18:03. Anledning: Fel i rubrik

  2. #2
    Medlem
    Reg.datum
    apr 2016
    Inlägg
    66
    XSR900/700 har jag inte provkört men väl MT-09/07 vilket är samma hojar, bara olika design och priser. Löjligt att Yamaha tar 11,000 kr mer för XSR900/700 än för MT-09/07. Så mycket kostar inte plasten man slängt på.

    MT-09 har en framgaffel som inte inger någon trygghet utan det känns som om framhjulet kommer glida undan när man går in i kurvor. Styret har en tendens att börja wobbla vid höga farter och överlag känns hojen orolig när det gäller stabilitet. Motorn är en helt annan femma. Kanon och väcker huliganen i dig. Yamaha hade problem med insprutningen men det ska vara fixat nu (körde modellen när den kom och det gick lite ryckigt då).

    MT-07 har ett härligt motorljud om du sätter på ett slipon. Trevlig motor men inte lika potent som MT-09 när det gäller acceleration. Dock ett trevligare register när man kör på kurviga vägar. Inget wobbel i styret eller ostabilitet överlag. Fjädringen är... okej. Är du lång (190 cm eller mer) så ser det lite roligt ut om du kör denna hoj.

  3. #3
    Ok då låter ju 700 bättre. Passar mig bättre då jag inte behöver så mycket effekt.

    Ja må så vara men mt07 ser ju för trist ut. Prob med alla nya hojar är ju de inte direkt ser ut som en mc utan mer som en ful fisk. Jag vill funderar på att byta. Å denna är ju mer prisvärd om du jämför med de andra retrohojarna. De ligger ju typ 20-30 över denna, vissa har ju inte ens ABS. Fast ja har inte sätt den live än.

  4. #4
    Medlem engström67s avatar
    Reg.datum
    jan 2010
    Ort
    borlänge
    Inlägg
    3 062
    Finns ju Mt 10 för den kräsne

  5. #5
    Retro vet jag inte men ful fisk håller jag med om ;-)

  6. #6
    Nä inte så mycket retro kanske men som en vanlig mc. Var å kolla på den. Ser helt ok ut tycker jag.
    Så jag skall bara provköra den å enligt duke 77 så verkar ju den helt ok. Så kanske blir en sån.

    Nån som vet någon annan mc i samma kategori som man kan kolla på?

  7. #7
    Citat Ursprungligen postat av Intruder Visa inlägg
    Retro vet jag inte men ful fisk håller jag med om ;-)
    Mena du XSR eller MT?

Liknande ämnen

  1. KTM Duke II 640 eller Yamaha XT660X?
    Av Jokern i forum Street
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2014-04-30, 12:51
  2. Suzuki Gladius eller Yamaha MT-07?
    Av Icon77 i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2014-03-11, 07:46
  3. Kawasaki ER-6, Yamaha FZ6 eller BMW F650GS?
    Av goldfish i forum Street
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2011-10-11, 22:23
  4. yamaha XJ 400 bra eller dåligt
    Av intemartin i forum Street
    Svar: 25
    Senaste inlägg: 2009-07-24, 20:00
  5. yamaha eller honda
    Av peter,m i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2008-04-07, 19:09

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •