Resultat 1 till 2 av 2

Ämne: Anonym användare ?

  1. #1
    Medlem pentti01s avatar
    Reg.datum
    jun 2011
    Ort
    Storvik
    Inlägg
    1 232

    Anonym användare ?

    Kan man registrera sig anonymt i detta forum ? Borde inte gå utan att Admin vet vem man är?
    Tänker på den senaste anonyma användaren som gjorde ett dumt o elakt inlägg.
    Visst borde det väl vara så att man inte kan "slänga ur sig skit" ,utan att alla andra vet vem man är?

    Jag sticker inte stol med att jag gjort inlägg som jag blivit tillrättavisad för ,,
    Men det tar jag till mig och tänker till hur/vad jag skriver nästa gång !

  2. #2
    Medlem
    Reg.datum
    apr 2016
    Inlägg
    66
    Användarnamn, mailadress och lösenord var det enda som krävdes när jag registrerade mig. Att försvåra för användare att registrera sig, att man exempelvis bara kan använda mailadressen som är kopplad till den operatör man använder, kan göra så att folk helt enkelt inte registrerar sig alls. Alla vill nämligen inte lämna ut sin privata information då man är rädd att den sparas okrypterat eller med dålig kryptering, att den säljs till 3:e part eller att man får spam eller liknande. Vissa har också bara sin arbetsmail och den får man kanske inte använda i annat syfte än just när det gäller arbetsrelaterade saker.

    Bättre att bara ignorera användare av detta slag och stänga ner deras konto.

Liknande ämnen

  1. Falska användare
    Av pewa i forum Artiklar
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2014-07-31, 17:40

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •