Resultat 1 till 10 av 10

Ämne: Uppdateringar.

  1. #1
    Medlem pentti01s avatar
    Reg.datum
    jun 2011
    Ort
    Storvik
    Inlägg
    1 232

    Uppdateringar.

    Äntligen är min gamla dam redo för vägarna ! Hon har fått en del nya delar; framdäck, styre , packboxar och bälgar till gaffeln, renoverade bakre huvudbromscylindern, lackerat lyktbaljan i hojens färg, lackerat tankdekalerna i svart o vitt ( på de gamla hade guldfärgen släppt) nya stötdämpare och ljuddämpare i krom. Det mesta kosmetiska förändringarna är gjorda för att få hojen se äldre ut,, avgör själva

    Före ;


    Efter:


    Dåliga dekaler och fel färg i min smak,,,


    Nya i svart o vitt så som de äldre Hondorna har:


    Gaffelbälgar, lakerat lykthus och svart/vita dekaler ger ett lite äldre utseende, tycker jag.

  2. #2
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Verkligen en snygg hoj som har det fina stuket. Den passar inte alls till att försöka få den se yngre ut.

  3. #3
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2015
    Ort
    Stallarholmen
    Inlägg
    69
    Ser riktigt bra ut.

  4. #4
    Medlem TMax500s avatar
    Reg.datum
    feb 2010
    Ort
    Göteborg (Västra Frölunda)
    Inlägg
    522
    Snyggt!

  5. #5
    Medlem pentti01s avatar
    Reg.datum
    jun 2011
    Ort
    Storvik
    Inlägg
    1 232
    Tackar. Jag vet att inte Goldwing-älskare gillar det jag gjort,,, så det värmer

  6. #6
    Medlem TMax500s avatar
    Reg.datum
    feb 2010
    Ort
    Göteborg (Västra Frölunda)
    Inlägg
    522
    Jaja... det skall du inte bry dig om. Du blandar ju lite vilt och med den ljusa sadeln blir den nästan som en hallontårta.

    Din modell är den snyggaste av alla vingar, i mina ögon. Efter den så blir de allt mer överlastade av prylar och kåpor. Ända tills att de släppte baggern härom året. Den är nästan lite fräck...

    Skall du fortsätta att modda den så är väl en nättare baklampa och nättare blinkers ett tänkbart steg. Eller om du vill gå hela vägen och göra som hojbyggaren Adam Nestor?
    Bifogade bilder Bifogade bilder
    Senast redigerat av TMax500 den 2016-04-10 klockan 19:00.

  7. #7
    Medlem pentti01s avatar
    Reg.datum
    jun 2011
    Ort
    Storvik
    Inlägg
    1 232
    Jodå, tanken på nättare baklyse o blinkers kommer då o då,, bara blinkersen inte blir FÖR små; passar inte riktigt, tycker jag. Köpte hojen just för att bygga en cafe´racer men har ångrat mig ; vill åka bekvämt och slänga på originalsadeln och ta med frugan eller barnbarn

  8. #8
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av pentti01 Visa inlägg
    Äntligen är min gamla dam redo för vägarna ! Hon har fått en del nya delar; framdäck, styre , packboxar och bälgar till gaffeln, renoverade bakre huvudbromscylindern, lackerat lyktbaljan i hojens färg, lackerat tankdekalerna i svart o vitt ( på de gamla hade guldfärgen släppt) nya stötdämpare och ljuddämpare i krom. Det mesta kosmetiska förändringarna är gjorda för att få hojen se äldre ut,, avgör själva
    En dam i fula kläder blir vackrare naken och de flesta Goldvingar har fula kläder med kåpor och blingbling. Grattis till ett bra jobb med att försköna den gamla.
    Ove

  9. #9
    Medlem pentti01s avatar
    Reg.datum
    jun 2011
    Ort
    Storvik
    Inlägg
    1 232
    Citat Ursprungligen postat av Ove Visa inlägg
    En dam i fula kläder blir vackrare naken och de flesta Goldvingar har fula kläder med kåpor och blingbling. Grattis till ett bra jobb med att försköna den gamla.

  10. #10
    Medlem engström67s avatar
    Reg.datum
    jan 2010
    Ort
    borlänge
    Inlägg
    3 062
    Fränt stuk

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •