Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 11 till 14 av 14

Ämne: Honda Varadero omdöme

  1. #11
    Medlem engström67s avatar
    Reg.datum
    jan 2010
    Ort
    borlänge
    Inlägg
    3 062
    [QUOTE=Cy2;106435]
    Citat Ursprungligen postat av Kapten Miki Visa inlägg
    Tyvärr, Olle! 2012:an vägde in på 276.7 kg, enl Hondas egen spec. Vilket är liiiite mer än 240, det. Det ÄR ett klumpigt fanstyg. Men trevlig cykel, om man lutar åt det storväxta…[/QUOTE



    Ni har rätt båda, men om vi bortser från vikt 220-270 kg. Att den väger en del är jag medveten om.

    vad jag är mest nyfiken på är hur de som har eller har kört en Varadero upplever den vid en mer aktiv körning. Har historiskt sett kört mc åt det sportiga hållet. Tycker fortfarande om att kunna ta en aktiv runda. Men vill även ha en bekväm körställning, börjar bli ¨gammal¨.

    Ska funka till det mesta, långkörning 70-100 mil på en dag, körning på alpvägar aktivt.
    Kanske är Varaderon fel typ av mc till detta, men jämför den lite med GS.

    Gillar V-motor V-2 eller V-4 har haft denna motortyp på de senaste mc.arna.
    Varaderon funkar ypperligt vid aktiv körning. Lättsvängd och man hänger lätt av många sporthojar på krokig väg.. Naturligtvis ska den ha öppet slipon för det rätta ljudet.

  2. #12
    Citat Ursprungligen postat av Kapten Miki Visa inlägg
    Tyvärr, Olle! 2012:an vägde in på 276.7 kg, enl Hondas egen spec. Vilket är liiiite mer än 240, det. Det ÄR ett klumpigt fanstyg. Men trevlig cykel, om man lutar åt det storväxta…
    Är hojen för hög så sänk den, kolla http://www.s-racing.com/Docs/Sanksatser.pdf
    En liten varning bara angivet mått på sidostödet räcker inte utan ta någon cm till, testa.
    Jan-Olov

  3. #13
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Citat Ursprungligen postat av Jan-Olov Visa inlägg
    Är hojen för hög så sänk den, kolla http://www.s-racing.com/Docs/Sanksatser.pdf
    En liten varning bara angivet mått på sidostödet räcker inte utan ta någon cm till, testa.
    Om det bara gäller några cm sänkning, så går det ofta bra att göra som jag gjorde på min Transalp.
    Lossade sadeln och pillade bort klamrorna på dynklädseln på undersidan.( lossade bara halva sadellängden) Skar sedan bort skumgummi. Spände fast klädseln igen och använde en klammerpistol.
    Senast redigerat av Olle Å den 2016-05-02 klockan 18:02.

  4. #14
    Medlem Mats Liifvs avatar
    Reg.datum
    sep 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    4 557
    Gå in på länken och läs under "Mina hojar". Där finns mycket att hämta, håller med honom i allt han skriver om Varadero. Det var han som fick mig att köpa först en -02:a och sen en -10:a.

    http://www.lektell.se/Allroadmc/
    ~ Mats

    Min blogg

Liknande ämnen

  1. Skumt fel på Honda Varadero XL 1000 -00
    Av Månne i forum Mekhörnan
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2015-04-28, 17:34
  2. Honda varadero 2000
    Av Månne i forum Min hoj
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2014-01-11, 18:30
  3. Synpunkter på Honda Varadero
    Av Mats Liifv i forum Offroad
    Svar: 17
    Senaste inlägg: 2012-01-18, 14:46
  4. För och nackdelar med Honda Varadero
    Av håkan-bråkan i forum Offroad
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2011-09-13, 07:51
  5. Varadero
    Av Jan-Olov i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-02-10, 18:25

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •