Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 11 till 16 av 16

Ämne: Värme.

  1. #11
    Medlem pentti01s avatar
    Reg.datum
    jun 2011
    Ort
    Storvik
    Inlägg
    1 232
    Vad jag menar är ; om man börjar att leta eventuella fel i allting innan man provat , vad ska man ägna sig åt då ? Det mesta här i livet har ju sina risker men måste man se dom med förstoringsglas ?
    Vi motorcyklister vet ju att vår hobby innefattar vissa risker (livsfarliga) men vi ser förbi dom !

    Förstår ni nu mitt tankesätt ?

  2. #12
    Medlem fishbones avatar
    Reg.datum
    apr 2014
    Ort
    I ett hus
    Inlägg
    195
    Visst när du förklarar ditt tankesätt, Men som exempelvis nu:

    Du kommer med en idé och lägger upp den här.

    Någon ser problem och påpekar det.

    Du skriver att man ska ha en av/på knapp.

    Någon skriver nått om att det är nog försent innan skadan är ett faktum.

    Du skriver att personen som vill prova det här ska naturligtvis leta upp en svag säkring som kan lösa ut vid fel.

    Då måste jag ju bara fråga varför skrev du inte det från början hur det skulle kopplas in för största säkerhet? Det hade underlättat den här irritationen som jag upplever nu.

    Jag sitter och skriver från mobilen nu tar det mesta ifrån minnet så jag kanske har lite fel nu med det jag skriver, men det som jag reagerade mest på var ditt "påhopp" på V Saarela (förstår att du inte menar som ett påhopp).

    Jag gillar nytänkande idéer och lösningar men vi måste alla kunna diskutera med varandra...

    Ha en fortsatt trevlig kväll

    PS. Allvarliga risker som kan uppkomma ska man se genom förstoringsglas, lösa problem innan de uppstår. Ds
    Senast redigerat av fishbone den 2016-04-24 klockan 09:53.
    -håll bara tyst din fåntratt!!!

  3. #13
    Att bolla med tankar är bra, en ide kan ge något nytt som sedan bli bra i slutändan, men det kräver att man är öppen och sållar vad som jag vill använda utan att ta vid sig för att det inte stämmer med vad jag själv tycker.
    Jan-Olov

  4. #14
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Tror inte risken för kortis är så stor. För säkerhets skull kan man ha något som inte smälter mellan plattan och kroppen - en tröja i ull.

    Hur vore det att sätta den fram på bröstet istället? Tycker för min del att det känns kallare där och värmen kan leta sig runt till baksidan också. Lite drar det ju innanför kläderna.
    Ove

  5. #15
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Citat Ursprungligen postat av Ove Visa inlägg
    Tror inte risken för kortis är så stor. För säkerhets skull kan man ha något som inte smälter mellan plattan och kroppen - en tröja i ull.

    Hur vore det att sätta den fram på bröstet istället? Tycker för min del att det känns kallare där och värmen kan leta sig runt till baksidan också. Lite drar det ju innanför kläderna.
    Tror inte heller att risken för kortis är särskilt stor, för om den skall tåla att sitta på så...........
    Jag har använt handskar i flera år som är elvärmda. Har lite köldkänsliga fingrar, så de hjälper fantastiskt bra. Kan ju regleras enkelt med en termostat.
    Om jag kör då det är kallt, så använder jag en fårfäll, likadan som man hade på moppetiden, fantastiskt skön att sitta på.

  6. #16
    Medlem Chappys avatar
    Reg.datum
    dec 2009
    Ort
    Mitt i småland
    Inlägg
    335
    Har eluppvärmd innerjacka och handskar fungerat fint 6-7 år nu, men det mesta brukar ju paja till slut.
    Har eluttaget säkrat precis som allt annat elektriskt.
    En sa va förveten o spörja om en sa få sport nå´t

Liknande ämnen

  1. Vinterhandskar med värme
    Av flyers90 i forum Utrustning & Tillbehör
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2017-02-04, 12:31
  2. Värme
    Av Gibson i forum Återfallsknutten - Arkiv
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2012-11-12, 17:01
  3. Köra hoj i värme
    Av Jonas i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 32
    Senaste inlägg: 2012-05-25, 11:29
  4. Äntligen lite värme
    Av Nina i forum Nina & Motorcyklarna - Arkiv
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2011-05-06, 05:21
  5. Värme + bad = kramp
    Av Nina i forum Nina & Motorcyklarna - Arkiv
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2008-07-28, 07:38

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •