Sidan 3 av 3 FörstaFörsta 123
Resultat 21 till 30 av 30

Ämne: Vilken hojtyp är du ????

  1. #21
    Medlem engström67s avatar
    Reg.datum
    jan 2010
    Ort
    borlänge
    Inlägg
    3 062
    Citat Ursprungligen postat av räven Visa inlägg
    Så är det Olle. Medelåldern på hojkörare är en bit över 50. Val av hoj utvecklas med åren.
    Så är det. Blir själv 50 och är sugen på en R1,a. Problemet är hur jag ska få med mig prylar. Visst finns det camelväskor typ att hänga på men ska se bra ut mä. Och frugan sitter ej bra. Men en liten tankväska, ryggsäck så kommer jag ju långt.

  2. #22
    Medlem
    Reg.datum
    mar 2013
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    154
    Är BMW 1200 GSA sedan ett år tillbaka. Fantastiskt kul hoj.
    Beställd en Kawasaki VN1700 Nomad igår som andra hoj bara för att glida med frugan. Alla hojar har sin egen charm.
    Shaun

  3. #23
    Citat Ursprungligen postat av V Saarela Visa inlägg
    Jo, jag tillhör ju den gruppen. Kör riskokare och en sopa på att köra. För......du vet väl om att du precis dissade en grupp av hojåkare? :-)
    Flera av dom skrev jag ;-)
    Dissar ingen grupp

  4. #24
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Citat Ursprungligen postat av engström67 Visa inlägg
    Så är det. Blir själv 50 och är sugen på en R1,a. Problemet är hur jag ska få med mig prylar. Visst finns det camelväskor typ att hänga på men ska se bra ut mä. Och frugan sitter ej bra. Men en liten tankväska, ryggsäck så kommer jag ju långt.
    Köp en Ural med sidvagn !!!!!!

  5. #25
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2015
    Ort
    Stallarholmen
    Inlägg
    69
    Citat Ursprungligen postat av Hamre Visa inlägg
    Vilken hojtyp som helst, men ABSOLUT ingen Custom då jag tycker dom är vedervärdiga både att köra och titta på!!!!!
    Kör en Bulldog sen 4 år tillbaks, fyrhjuling på vintern.
    Bulldog är ju ett sportchassi med en custom motor ifrån yamaha dragstar så rätt lustigt uttalande.

  6. #26
    Medlem
    Reg.datum
    apr 2016
    Inlägg
    66
    Slingriga vägar är min melodi så en liten och lätt hoj som kan kastas runt är det som gäller för mig. Kör en 2016 KTM 690 Duke R.

  7. #27
    Medlem Hamres avatar
    Reg.datum
    sep 2007
    Ort
    Lysekiiil
    Inlägg
    435
    Citat Ursprungligen postat av Mackeman Visa inlägg
    Bulldog är ju ett sportchassi med en custom motor ifrån yamaha dragstar så rätt lustigt uttalande.
    Vad är det som är lustigt? Du har nog aldrig kört en Bulldog, inte mycket custom över den, och absolut inte motorn! Jag gillar V-Tvins med bra vrid och drag. Väldig skillnad på den och Dragstaren.
    Put something nice between your legs, Street Triple.
    Jag Vägrar Kategoriskt Customhoj!

  8. #28
    Citat Ursprungligen postat av Hamre Visa inlägg
    Vad är det som är lustigt? Du har nog aldrig kört en Bulldog, inte mycket custom över den, och absolut inte motorn! Jag gillar V-Tvins med bra vrid och drag. Väldig skillnad på den och Dragstaren.
    Hm det är ju en (lånad motor) från customen ;-)
    63 vs 65 hk :-)

  9. #29
    Men Intruder! Det är väl en grupp det också, alltså en grupp i gruppen? Så, visst tusan dissade du en grupp, såg bara lite komiskt ut, ungefär som att kasta sten i glas...... :-)

    Bulldog ser ju snabbare ut än den är. Var väldigt populär när den kom. Många ledsnade dock ganska fort....just för att den var alldeles för trött i motorn trots utseendet.

    Men, en del har fattat galoppen ändå och hojen har hittat sina fans. Jag har kört en hel del med dom. Är man ingen effektjägare så är dom ju faktiskt ganska trevliga ändå på kurviga vägar, men....sportchassi skulle jag inte vilja kalla det för.

  10. #30
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2015
    Ort
    Stallarholmen
    Inlägg
    69
    Citat Ursprungligen postat av Hamre Visa inlägg
    Vad är det som är lustigt? Du har nog aldrig kört en Bulldog, inte mycket custom över den, och absolut inte motorn! Jag gillar V-Tvins med bra vrid och drag. Väldig skillnad på den och Dragstaren.

    Jo jag har kört en eller ja, äger en 2003:a. Har dock satt fatbar styre mm på min. Det jag tänkte mest på var ju att motorn kommer från dragstar.

    Det var ett försök att vara lite rolig men det gick inte hem.
    Ber om ursäkt för det.

Liknande ämnen

  1. Vilken H-D ?
    Av pentti01 i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2016-05-27, 17:28
  2. Vilken hoj.....
    Av rolfmm i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2013-12-01, 17:52
  3. Vilken hoj?
    Av cribbe i forum Street
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2011-12-09, 17:17
  4. Vilken GPS
    Av Jonas i forum Touring
    Svar: 23
    Senaste inlägg: 2010-04-13, 18:46

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •