Sidan 1 av 3 123 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 30

Ämne: Vilken hojtyp är du ????

  1. #1
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510

    Vilken hojtyp är du ????

    Tror en liknande tråd varit uppe förr, men det har ju tillkommit nya förare och hojar.
    Några har väl siktat in sig på sporthoj och kommit underfund med att man hellre vill se sig om under färden och bytt till något lugnare. Andra har köpt glidare, men vill ha något häftigare.
    Andra vill ha en offroad för att inte vara så beroende av vägvalet eller att ha hojen nyputsad jämt.
    Andra köper hoj efter grupptrycket i en klubb, en del skiter i andras åsikter och har en hoj de trivs med.
    Vad kör du?? Och varför just den hojen ??
    Själv kör jag en Honda Transalp och håller på att renovera en Dnepr med sidvagn.

  2. #2
    Medlem TMax500s avatar
    Reg.datum
    feb 2010
    Ort
    Göteborg (Västra Frölunda)
    Inlägg
    522
    Allätare! Kör sportouringhoj med kåpor, en café racer-wannabe och en plastscooter.

    Vill ha:
    En 400-600 cc för grusbus. En laidback Moto Guzzi Bellagio. En Africa Twin 1000. En Daytona 675. En Lambretta. En gammal 750 gixxer (80-talare). Och ett antal hojar till.... Kan ha glömt någon modell.

  3. #3
    Kör också sporttourer, en Suzuki GSX650F

    Delägare i en Honda NT 650 Revere tillsammans med sambon (min tränings- och uppkörningshoj)

    Vill ha : Gixxer 600 eller 750 (också, inte istället för, man kan inte ha för många hojar, man kan bara ha för lite pengar )

  4. #4
    Medlem pentti01s avatar
    Reg.datum
    jun 2011
    Ort
    Storvik
    Inlägg
    1 232
    Kör Goldwing -77. Inte just för att det är en Goldwing, mest för att det är en 70-talare. Efter att ha kört Mc i över 30 år och haft många olika typer av hojar, både moderna o äldre, har jag till sist kommit underfund med att jag trivs bäst på 70-tals hojar. Kanske för att jag blev intresserad av motorcyklar i början på 70-talet ? ( min syster påstår att jag bara snacka Mc i unga är)
    Så därför får jag nu äntligen njuta av lite nostalgi

  5. #5
    Började med en äventyrshoj men övergick under en mellanperiod till en CB1000 av äldre modell. Sen blev det en sporttouring FJR1300 men nu kör jag custom (XV1900) modifierad till bagger och trivs alldeles förträffligt med den. Nästa hoj kan bli en äventyrare igen eller så en Victory eller Indian. Är ingen speciell hojtypsförare utan behov och intresse får styra hojval.
    En sporthoj kommer dock aldrig att vara ett alternativ för mig.

  6. #6
    Först var det custom men ryggen gillade inte vad jag gjorde så nu är det en Varaderon och den är bra mycket bättre både att köra och ryggen håller med. När det gäller utseende så är det forfarande custom som jag gillar för stilen tycker jag om. Men funktion går före utseende.
    Jan-Olov

  7. #7
    Medlem klauss avatar
    Reg.datum
    feb 2009
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    863
    gillar stora motorer, har samma V8 i bilen, var ju inte så mycket att fundera när Bossen dök upp. Mycket nöjd,verkligen fin maskin, passar mig som handsken. Om jag skulle nånsin byta så får det bli en större Boss

  8. #8
    Medlem _marie_s avatar
    Reg.datum
    apr 2015
    Ort
    Gävleborg
    Inlägg
    56
    Jag trodde jag var en custom-tjej. Köpte en gammal Fazer att börja med och tänkte sen byta till en custom. Var till handlare och provsatt ett gäng hojar, men det kändes inte rätt. Jag är mer åt att huka ner mig bakom kåpor Så nu sneglar jag istället på Suzuki GSX-S1000FA. Sambon köpte sig en ny Busa så man är ju rätt jäkla avis!! Ska dock ha Fazern kvar ett tag till, men om ett par år hoppas jag på en nyare.

  9. #9
    Vill ha en av varje :-)
    Sporthoj går bort pga jag är gasglad o vägarna tillåter inget för en sån hoj ;-)
    Stor offroad ligger som nästa hoj på tur om gas handtaget börjar ge sig ;-)
    Älskar choppern ! Allt är bara kul med den

  10. #10
    Jag gillar ju allt, oavsett storlek på motor eller modell. Dom senaste åren har det varit 50cc moped för långtouring(bl a Nordkap, Italien etc), 125 scooter för långtouring. Ställt av i dagarna Yamaha R1 som jag använder som vinterhoj och nu när snön försvunnit så har jag då dammat av Varaderon från vinterdvalan.

    Är väl då lite svårbedömd :-)

Liknande ämnen

  1. Vilken H-D ?
    Av pentti01 i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2016-05-27, 17:28
  2. Vilken hoj.....
    Av rolfmm i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2013-12-01, 17:52
  3. Vilken hoj?
    Av cribbe i forum Street
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2011-12-09, 17:17
  4. Vilken GPS
    Av Jonas i forum Touring
    Svar: 23
    Senaste inlägg: 2010-04-13, 18:46

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •