Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: Hojsemester utomlands - parkering?

  1. #1
    Medlem Derangeds avatar
    Reg.datum
    mar 2016
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    2

    Hojsemester utomlands - parkering?

    Tjena,

    Tänkte göra min första stora utlandsresa med hojen denna sommar och tänkte bara kolla med er som gjort en tidigare hur ni löser detta med nattparkering? Det ultimata ur säkerhetsaspekt är ju att helt välja rutt efter hotell som erbjuder nattparkering inomhus men efter att ha sökt på sajter som Booking.com och Hotels.com så är det inte många som erbjuder parkering inomhus, det är ju inte heller kul att välja rutt efter hotell om nu nattparkering erbjuds.

    Många hotell erbjuder parkering utomhus men då är ju hojen rätt oskyddad även med lås. Ofta finns det inte heller något att fästa hojen i utan den står där på en vanlig parkeringsplats, redo att enkelt lyftas på ett flak. Visst, en fastkedjad hoj är ingen garanti men man vill ju göra det så svårt som möjligt för packet som är ute efter att stjäla hojar. Att den utomhus också utsätts för väder och vind samt att någon kan gå förbi och se hojen och sedan göra något "roligt" med den i ren avundsjuka, eller för att personen är full, är inte kul.

    Alternativet är att tälta och då ha hojen i tältet, finns tält med plats för hoj och packning som sätts upp på under minuten och väger under 6 kg. Hojen står då säkert och utsätts inte för väder och vind som vid utomhusparkering, eller att någon går förbi och ser hojen och gör något "roligt" med den. Nackdelen är ju att det blir en hel del extra packning och man får det lite obekvämare med allt (sömn, hygien, mat, etc). Resan blir också delvis utstakad efter campingplatsernas placering och man mer eller mindre blir "fast" på campingen när man väl kommit på plats.

    Förslag/tips/kommentarer mottages.

    /Deranged

  2. #2
    Hoj tält finns ! Vet inte vad dom väger !
    Nu vet jag inte men jag åker blysläde o brukar finnas mycke klubbar ut med vägen som ställer upp med sov/garage plats

  3. #3
    Jag har ju varit i dom flesta länderna i europa, inkl länder som Ryssland, Ukraina, Turkiet etc etc.
    Hotellen kör jag på booking.com. Många har "privat parkering" på sina sidor. Har med mig också kättinglås samt skivbromslås.

    Jag har väl annars inte varit speciellt orolig för att hojen skulle bli stulen. Finns väl vissa knarkarländer där man kanske inte ska lämna lösa prylar på hojen om man går in i en affär eller nåt sånt.
    Det enda stället jag skulle vara lite orolig för att lämna hojen låst över natten är väl då nån storstad i Sverige.

  4. #4
    Medlem engström67s avatar
    Reg.datum
    jan 2010
    Ort
    borlänge
    Inlägg
    3 062
    Citat Ursprungligen postat av V Saarela Visa inlägg
    Jag har ju varit i dom flesta länderna i europa, inkl länder som Ryssland, Ukraina, Turkiet etc etc.
    Hotellen kör jag på booking.com. Många har "privat parkering" på sina sidor. Har med mig också kättinglås samt skivbromslås.

    Jag har väl annars inte varit speciellt orolig för att hojen skulle bli stulen. Finns väl vissa knarkarländer där man kanske inte ska lämna lösa prylar på hojen om man går in i en affär eller nåt sånt.
    Det enda stället jag skulle vara lite orolig för att lämna hojen låst över natten är väl då nån storstad i Sverige.
    Håller med. Dom flesta hotell jag bott på brukar ha privat parkering på bakgård/innergård. Många är upplysta och även med övervakning förekommer. Har alltid haft nya hojar och rätt petig med mina hojar och har då inga problem med det. Som du säger, skulle knappast ställa den på stan i nån storstad i Sverige oövervakad.

Liknande ämnen

  1. SMS Parkering
    Av loquaz i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2015-09-05, 11:58
  2. Parkering?
    Av Martin i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 17
    Senaste inlägg: 2013-11-29, 19:12
  3. tull vid paket utomlands?
    Av Hondamannen i forum Off topic
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2013-08-29, 10:58
  4. Utomlands, Papper och sånt?
    Av Ove i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2010-01-16, 08:31
  5. fin parkering
    Av turbo i forum Off topic
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2009-11-24, 17:49

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •