Sidan 1 av 5 123 ... SistaSista
Resultat 1 till 10 av 44

Ämne: Har ni gjort premiärturen?

  1. #1
    Medlem TMax500s avatar
    Reg.datum
    feb 2010
    Ort
    Göteborg (Västra Frölunda)
    Inlägg
    522

    Har ni gjort premiärturen?

    Det blev premiär för den blåe idag! SMHI, de skurkarna, hade utlovat sol-sol-sol men istället blev det grå-grå-grå. Nåväl, har man bestämt sig så har man. Det blev en kort tur på 9 mil bara, till Gottskär på omvägar.

    Fotot är taget i Lerkils hamn. Man ser hur den grå himlen möter det grå, spegelblanka havet. Horisonten går bara nätt och knappt att skönja.

    Den "röde" var ute och ruskade på sig redan för ett par veckor sedan. Och Piaggion har rullat sedan sen januari. När det inte har varit snö och frost, såklart.
    Bifogade bilder Bifogade bilder

  2. #2
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2015
    Ort
    Stallarholmen
    Inlägg
    69
    Så är det, har man bestämt sig så ska man

    Här har solen lyst hela dagen men inte varit ute och åkt. Tanten jobbar och jag är själv med grabben och han är inte 4 än så han får vänta med att åka med.

  3. #3
    Medlem erikns avatar
    Reg.datum
    maj 2013
    Ort
    Tumba
    Inlägg
    816
    Jag har roterat om lite i garaget för att sporra mig själv. Har en moppe som är trasig, och den ska fixas så att den går för att sedan säljas. Men den står framför bordet som står framför hojen så att ingenting flyttas förrän moppen är hel. Och våren närmar sig mer och mer så det gäller att få fart på moppen...
    /Erik

  4. #4
    Medlem pentti01s avatar
    Reg.datum
    jun 2011
    Ort
    Storvik
    Inlägg
    1 232
    Jag får vänta med premiären ; en hel del delar skall bytas ut och "vanlig service" skall göras. Väntar även på varmare väder; för kallt både i verkstan o utomhus

  5. #5
    Medlem
    Reg.datum
    jul 2014
    Ort
    Kongl Hufvudbonaden
    Inlägg
    190
    Hade ett låååångt, trist uppehåll under några veckor i januari annars har det rullat på. Uppsidan är mycket frisk luft. Och nersidan blir följaktligen att man aldrig vet när premiärturen egentligen inträffar…

  6. #6
    Nej inte ännu. Måste vänta på bara vägar...!

  7. #7
    Moderator Markuss avatar
    Reg.datum
    jun 2012
    Ort
    Skåne, Dalby
    Inlägg
    295
    Blev en 10mil i Skåne idag, kändes härligt att komma ut och köra igen även om jag hade lite dåligt med kläder på mig och kommer typ inte bli varm igen förens om några dagar känns det som
    Don't grow up, it's a trap!

  8. #8
    Medlem jrutgerss avatar
    Reg.datum
    sep 2012
    Ort
    West Coast
    Inlägg
    1 379
    Väntar...... Zzz

  9. #9
    Medlem TMax500s avatar
    Reg.datum
    feb 2010
    Ort
    Göteborg (Västra Frölunda)
    Inlägg
    522
    Jag var ute i dag med. Inte för att jag var så sugen. +3 och gråväder. Men jag hade bokat in tid för ett däcksbyte som gjorde att det fick bli en tur idag med.

    Det funkade ok att köra. Lite kallt. Kalla däck, fuktig och kall vägbana = dåligt grepp. Men ändå lite gôtt att rasta den gamla damen (13 år och 5000 mil). Tog det lugnt i fukten. Inga 180 knyck som igår... *)


    *) Innan någon upprörd "vän av ordning" hör av sig så kan jag tillägga att det bara varande några sekunder. Sedan saktade jag ned igen. -Ok?

    Det blir lätt att det "blir" så när man drar den till 9000 på ettan, 9000 på tvåan och sedan nära 9000 på trean. Inte mitt fel, typ, att det "blir" så...
    Senast redigerat av TMax500 den 2016-03-13 klockan 23:58.

  10. #10
    Medlem jrutgerss avatar
    Reg.datum
    sep 2012
    Ort
    West Coast
    Inlägg
    1 379
    Citat Ursprungligen postat av TMax500 Visa inlägg
    Jag var ute i dag med. Inte för att jag var så sugen. +3 och gråväder. Men jag hade bokat in tid för ett däcksbyte som gjorde att det fick bli en tur idag med.

    Det funkade ok att köra. Lite kallt. Kalla däck, fuktig och kall vägbana = dåligt grepp. Men ändå lite gôtt att rasta den gamla damen (13 år och 5000 mil). Tog det lugnt i fukten. Inga 180 knyck som igår... *)


    *) Innan någon upprörd "vän av ordning" hör av sig så kan jag tillägga att det bara varande några sekunder. Sedan saktade jag ned igen. -Ok?

    Det blir lätt att det "blir" så när man drar den till 9000 på ettan, 9000 på tvåan och sedan nära 9000 på trean. Inte mitt fel, typ, att det "blir" så...
    Jobbigt att det blir så då?!

Liknande ämnen

  1. Premiärturen.
    Av pentti01 i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2017-05-13, 01:44
  2. Längsta touringen ni gjort?
    Av Motormannen i forum Touring
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2013-08-04, 13:13
  3. Nu är det gjort.
    Av Gibson i forum Återfallsknutten - Arkiv
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2011-05-27, 11:24
  4. Fått lite gjort.
    Av Gibson i forum Återfallsknutten - Arkiv
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2009-05-24, 17:01
  5. Har du kört premiärturen för i år?
    Av pewa i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2007-10-20, 12:39

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •