Sidan 3 av 3 FörstaFörsta 123
Resultat 21 till 25 av 25

Ämne: Priskillnad.

  1. #21
    Medlem engström67s avatar
    Reg.datum
    jan 2010
    Ort
    borlänge
    Inlägg
    3 062
    Citat Ursprungligen postat av Olle Å Visa inlägg
    Köpte en BT bilhammare-borrmaskin för flera år sedan. Den fick verkligen slita hårt i byggsvängen. Jämförde den med en DE WALT som såg exakt likadan ut förutom etiketterna och färgen och prislapparna. Min kostade väl ca 800 och deras närmare 5000:- Är nog samma tillverkare.

    Visst kan det vara fel på mäkesgrejer med. Köpte en Bosch maskin, som funkade i ca 10 min.
    Fick den naturligtvis utbytt på garantin.

    Köpte en pelarborrmaskin på BT som funkade ca 1 timme. Fick sedan byta den mot en ny som funkat i ett år nu. BTs gejer verkar hålla lite ojämn kvalité.
    Bosch? en grön från Coop kanske. Elmaskiner är bara skräp på feltema. Snacka tex om lurad och köpa en skruvdragare där eller en vinkelslip som brinner upp så fort man sätter kapskivan i bilen. Som sagt, en korv eller glass kan jag köpa där. Vissa skruvar trots dålig kvalite. Universal avgasrör är rätt bra faktiskt och lite verktyg, typ blocknycklar och dylikt.Feltemas öppna sportfilter brukar jag köpa till bilen och kasta när jag dränkt den i nått dyhål i skogen. Mc avdelningen går jag förbi.
    Senast redigerat av engström67 den 2016-04-25 klockan 22:59.

  2. #22
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Om vi fortsätter med prisskillnad så kommer jag att tänka på original reservdel.
    För flera år sedan köpte jag ett nytt drivpaket från Honda med deras stämplar osv på paketen.
    Lite mysko för att bakdrevet hade dubbla uppsättningar bulthål, som var olika. Tänkte inte så mycket på det då, förrän jag såg en Yamaha med lika bakdrev, där Hondas bulthål inte användes.
    Eftermarknadsgrejer är inte originaltillverkning. En hojtillverkare gör nog inte många grejer själv utan köper in detaljer i hela tillverkningsprocessen från billigaste entreprenören.
    Man måste inte alltid köpa original om piraten är lika bra eller har kanske samma tillverkare.

  3. #23
    Dom flesta av oss har en begränsad ekonomi och därför är vi hänvisade till lite mindre prestigefyllda butiker.
    Biltema är inte helkass, dom har mycket som är bra man får bara tänka till vad prylen skall vara till och hur mycket jag skall använda den. Träskruven är det inget fel på även deras byggbeslag är helt samma som övriga. Jag målade om ett förråd härförleden, färgen var inte den bästa men helt OK till det jag skulle ha den till bara ett lägre pris.
    Jan-Olov

  4. #24
    Medlem engström67s avatar
    Reg.datum
    jan 2010
    Ort
    borlänge
    Inlägg
    3 062
    Citat Ursprungligen postat av Jan-Olov Visa inlägg
    Dom flesta av oss har en begränsad ekonomi och därför är vi hänvisade till lite mindre prestigefyllda butiker.
    Biltema är inte helkass, dom har mycket som är bra man får bara tänka till vad prylen skall vara till och hur mycket jag skall använda den. Träskruven är det inget fel på även deras byggbeslag är helt samma som övriga. Jag målade om ett förråd härförleden, färgen var inte den bästa men helt OK till det jag skulle ha den till bara ett lägre pris.
    Var ju det jag skrev. Vissa grejer är bra

  5. #25
    Medlem
    Reg.datum
    apr 2016
    Inlägg
    66
    Citat Ursprungligen postat av Olle Å Visa inlägg
    Om vi fortsätter med prisskillnad så kommer jag att tänka på original reservdel.
    För flera år sedan köpte jag ett nytt drivpaket från Honda med deras stämplar osv på paketen.
    Lite mysko för att bakdrevet hade dubbla uppsättningar bulthål, som var olika. Tänkte inte så mycket på det då, förrän jag såg en Yamaha med lika bakdrev, där Hondas bulthål inte användes.
    Eftermarknadsgrejer är inte originaltillverkning. En hojtillverkare gör nog inte många grejer själv utan köper in detaljer i hela tillverkningsprocessen från billigaste entreprenören.
    Man måste inte alltid köpa original om piraten är lika bra eller har kanske samma tillverkare.
    Kallas OEM. Alla tillverkare kör med detta i någon form.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •