Sidan 2 av 3 FörstaFörsta 123 SistaSista
Resultat 11 till 20 av 25

Ämne: Priskillnad.

  1. #11
    Citat Ursprungligen postat av V Saarela Visa inlägg
    Den ena kanske har ECE22/05 stämpel och den andra kanske är intagen direkt från tillverkarlandet?
    ....om nu nån bryr sig om den är godkänd i EU
    Produktinfo från Julas hemsida.

    "Produktinfo
    Kultförklarad design! Öppen hjälm med nedfällbart mörkt visir, lättöppnat snabbspänne och delvis uttagbar inredning. Hjälmen är tillverkad av förstärkt ABS-plast godkänd enligt ECE-R 22.05. Hjälmpåse ingår."

    Det är väl snarare Handelsboden som vill tjäna lite mer på varje hjälm eller är lite sämre på att förhandla med fabriken.

  2. #12
    Citat Ursprungligen postat av engström67 Visa inlägg
    Så är det ju med mycket. Tex som med C-tek laddare..Dom grå är bäst och orginalet. Dom blåa är en billigare, sämre variant.
    Köpte en biltemaladdare för 199 kr och den har snurrat på dygnet runt från oktober till slutet på april i tre år nu och funkar fortfarande. Min ctek för 800 spänn dog efter två vintrar. Med det menar jag inte att ctek är sämre eller biltema bättre utan att om man har otur kan man få ett måndagsexemplar av båda. Biltema lär väl ha fler måndagsexemplar men det svider inte så mycket om en laddare för 199 kr går sönder. Man får ju fyra st för priset av en ctek

  3. #13
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Citat Ursprungligen postat av RobbeS Visa inlägg
    Produktinfo från Julas hemsida.

    "Produktinfo
    Kultförklarad design! Öppen hjälm med nedfällbart mörkt visir, lättöppnat snabbspänne och delvis uttagbar inredning. Hjälmen är tillverkad av förstärkt ABS-plast godkänd enligt ECE-R 22.05. Hjälmpåse ingår."

    Det är väl snarare Handelsboden som vill tjäna lite mer på varje hjälm eller är lite sämre på att förhandla med fabriken.
    Känner en dam som tidigare arbetade i en klädaffär i Karlstad. De köpte in T-shirt för 100 Kr st.
    Sålde dem för 400:- Sk. märkeskläder. Hade sedan rea med 50%, dvs sålde dem för 200:-
    Förtjänsten vid rean var då 100%.
    EN mchandlare ville ha 8000;- för att sälja en hoj åt mig. Den var värd ca 25000:-
    Senast redigerat av Olle Å den 2016-04-22 klockan 17:03.

  4. #14
    Medlem engström67s avatar
    Reg.datum
    jan 2010
    Ort
    borlänge
    Inlägg
    3 062
    Citat Ursprungligen postat av RobbeS Visa inlägg
    Köpte en biltemaladdare för 199 kr och den har snurrat på dygnet runt från oktober till slutet på april i tre år nu och funkar fortfarande. Min ctek för 800 spänn dog efter två vintrar. Med det menar jag inte att ctek är sämre eller biltema bättre utan att om man har otur kan man få ett måndagsexemplar av båda. Biltema lär väl ha fler måndagsexemplar men det svider inte så mycket om en laddare för 199 kr går sönder. Man får ju fyra st för priset av en ctek
    Du skulle ringt till Creator och talat om vad som hänt. Du har säkert fått en ny C-tek. Vill ej ha nått det står biltema på.
    Senast redigerat av engström67 den 2016-04-22 klockan 17:13.

  5. #15
    Medlem pentti01s avatar
    Reg.datum
    jun 2011
    Ort
    Storvik
    Inlägg
    1 232
    Citat Ursprungligen postat av RobbeS Visa inlägg
    Köpte en biltemaladdare för 199 kr och den har snurrat på dygnet runt från oktober till slutet på april i tre år nu och funkar fortfarande. Min ctek för 800 spänn dog efter två vintrar. Med det menar jag inte att ctek är sämre eller biltema bättre utan att om man har otur kan man få ett måndagsexemplar av båda. Biltema lär väl ha fler måndagsexemplar men det svider inte så mycket om en laddare för 199 kr går sönder. Man får ju fyra st för priset av en ctek
    Har haft samma Biltema-laddare i 4 år nu ; laddar som du , inga som helst problem med den !!
    Tror inte alltid på detta att man "ska/måste" köpa det dyraste o värsta !!

  6. #16
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Citat Ursprungligen postat av pentti01 Visa inlägg
    Har haft samma Biltema-laddare i 4 år nu ; laddar som du , inga som helst problem med den !!
    Tror inte alltid på detta att man "ska/måste" köpa det dyraste o värsta !!
    Köpte en BT bilhammare-borrmaskin för flera år sedan. Den fick verkligen slita hårt i byggsvängen. Jämförde den med en DE WALT som såg exakt likadan ut förutom etiketterna och färgen och prislapparna. Min kostade väl ca 800 och deras närmare 5000:- Är nog samma tillverkare.

    Visst kan det vara fel på mäkesgrejer med. Köpte en Bosch maskin, som funkade i ca 10 min.
    Fick den naturligtvis utbytt på garantin.

    Köpte en pelarborrmaskin på BT som funkade ca 1 timme. Fick sedan byta den mot en ny som funkat i ett år nu. BTs gejer verkar hålla lite ojämn kvalité.

  7. #17
    Medlem pentti01s avatar
    Reg.datum
    jun 2011
    Ort
    Storvik
    Inlägg
    1 232
    Citat Ursprungligen postat av Olle Å Visa inlägg
    BTs gejer verkar hålla lite ojämn kvalité.
    Så kan det vara, men för min del räds jag inte att handla där.

  8. #18
    Citat Ursprungligen postat av pentti01 Visa inlägg
    Så kan det vara, men för min del räds jag inte att handla där.
    Inte jag heller, funkar det inte lämnar jag tillbaka och dom klagar inte på det.
    Jan-Olov

  9. #19
    Ursprungligen postat av Olle Å Visa inlägg
    BTs gejer verkar hålla lite ojämn kvalité.
    Är väl därför man undviker BTs skit !
    Är inte så kul när man får göra saker o ting två gånger !
    Nu vet jag inte om jag är för petig men byta hjul lager spindel leder o kul leder två gånger med framvagn inställning som dom inte betalar för kan jag vara utan ;-)

  10. #20
    Medlem engström67s avatar
    Reg.datum
    jan 2010
    Ort
    borlänge
    Inlägg
    3 062
    Citat Ursprungligen postat av Intruder Visa inlägg
    Ursprungligen postat av Olle Å Visa inlägg
    BTs gejer verkar hålla lite ojämn kvalité.
    Är väl därför man undviker BTs skit !
    Är inte så kul när man får göra saker o ting två gånger !
    Nu vet jag inte om jag är för petig men byta hjul lager spindel leder o kul leder två gånger med framvagn inställning som dom inte betalar för kan jag vara utan ;-)
    Håller med. Vissa verktyg, nån pensel eller skruv kan jag köpa.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •