Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: Köpa Kawasaki SR650 -82 ?

  1. #1

    Köpa Kawasaki SR650 -82 ?

    Tjena!

    Jag har blivit sugen på att ta mc kort och behöver en hoj att lära mig på.
    Hittade en SR650 på blocket för 14000.
    Fastnade för den främst för att jag gillar hur den ser ut och att möjlighet att bygga om lite till cafe racer finns.

    Utseendet väger tyngre än om det är en bra nybörjar hoj enligt mig.

    De senaste tre besiktningarna på hojen är godkända ua, senast i år den 27 februari.
    Varit och kollat på den, startat den, men inte provkört. Den startade direkt och verkade gå bra.
    Rost finns lite här och var.
    Luftfilterna utbytta till annan modell och förgasarna rengjorda/justerade. Några lösa slangar vid luftfiltret fanns, men de verkade inte påverka gången. Säljaren menade att dessa kan ha varit för avgasåterföring till de gamla filterna.


    Jag undrar lite generellt över modellen i den årgången. Är det skit med många konstruktionsfel o dyl? Hur är det med reservdelar? Är priset i rätt intervall? Vilka fel kan man förvänta sig inom snar framtid?

    Jag är inte sugen på att lägga över 15k och gillar looken på de äldre modellerna.

    Tacksam för all hjälp och erfarenhet ni vill dela med er av!

    Mvh
    Asgeír

  2. #2
    Medlem klauss avatar
    Reg.datum
    feb 2009
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    863
    för den årgången tycker jag att priset är alldeles för högt, hälften borde räcka.
    För att ta körkortet ska du helst ha en hoj anpassad för det, när du väl fått kortet så kan du skaffa vad du vill, tänk rätt. Du har ingen bild på hojen så kan inte säga om den lämpar bra för uppkörning

  3. #3
    Citat Ursprungligen postat av klaus Visa inlägg
    för den årgången tycker jag att priset är alldeles för högt, hälften borde räcka.
    För att ta körkortet ska du helst ha en hoj anpassad för det, när du väl fått kortet så kan du skaffa vad du vill, tänk rätt. Du har ingen bild på hojen så kan inte säga om den lämpar bra för uppkörning
    Får väl prova att pruta lite då.
    Här är länk till annonsen: http://www.blocket.se/vi/65117416.htm

    Har du någon koll på hur kawa SR650 som motorcykel i allmänhet är?

  4. #4
    Medlem klauss avatar
    Reg.datum
    feb 2009
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    863
    duger bra som övningshoj
    du lär nu inte åka över hastighetsgränserna med den
    är den reggad som A eller A2
    reservdelar borde finnas att få tag i
    har en Kawa 750 2001 och den duger att pendla till jobbet men kan inte säga att det är någon större upplevelse att köra med den, men som övningshoj är den perfekt
    din hoj verkade välservad så ok, och du var intresserad att lägga pengar på ombygge så den blir lite roligare att titta på, motormässigt kommer du att lessna ganska snart ,man vill gärna ha en hoj med acc och en känsla att man inte plågar ihjäl den på motorvägsfart
    men som första hoj tycker jag att ditt val är helt ok

Liknande ämnen

  1. Köpa ny mc
    Av Pride i forum Custom
    Svar: 36
    Senaste inlägg: 2013-06-07, 22:55
  2. Att köpa hoj...
    Av Nina i forum Nina & motorcyklarna
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2012-08-29, 19:27
  3. Köpa sig lycklig?
    Av Jåke i forum Off topic
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2009-09-11, 10:13
  4. Köpa oreggad mc
    Av Skrik & Panik i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-04-17, 06:24
  5. Köpa HD i USA
    Av Ändy i forum Custom
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2008-09-12, 21:03

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •