Resultat 1 till 6 av 6

Ämne: Billiga (och bra9 intercomsystem

  1. #1
    Medlem Solidsnakes avatar
    Reg.datum
    okt 2015
    Ort
    Gällivare
    Inlägg
    18

    Billiga (och bra9 intercomsystem

    Tjena boys and girls !

    Har ni några bra tips på intecom system som inte ruinerar en ?

    Lång Europa semester planerad med en polare så ett schysst system vi båda kan använda hade varit nice

  2. #2
    Medlem engström67s avatar
    Reg.datum
    jan 2010
    Ort
    borlänge
    Inlägg
    3 062
    Citat Ursprungligen postat av Solidsnake Visa inlägg
    Tjena boys and girls !

    Har ni några bra tips på intecom system som inte ruinerar en ?

    Lång Europa semester planerad med en polare så ett schysst system vi båda kan använda hade varit nice
    Billiga och billiga. Ska ni ha nått som funkar så räkna med 2-3000kr minst

  3. #3
    Scala är ju den som varit säljledande i Sverige. Men, den som är påläst om kommunikation väljer idag istället Sena som är just med sin modell 20s ledande i utvecklingen. Det finns t o m så man kan ladda ner mjukvara så man kan prata obegränsat i antal med andra märken också. Annars har det varit att man kan koppla bara en enda.

    Dessutom så har dom tagit fram en kommunikation(10C) som har inbyggd kamera också.

    Nåja, 20s är ju värstingen. Skickade igår upp till din grannkomun Malmberget ett dualkit(2 enheter) av den billigaste modellen av Sena, fast en SMH5-FM. FM betyder radio. Varför han valde radion vet jag inte. Radion är inte mycket att hurra för, men just den enheten har lite längre räckvid med sina 700 meter än den utan radio.

    En bra enkel känd kommunikation behöver inte kosta skjortan, Senas SMH5 för att snacka med kompisen, svara i telefon etc räcker alldeles gott.
    Räckvidden är 400 meter. Jämför man med storsäljaren Scalas billigaste modell så har den väl en räckvidd på cirka 3 meter(tänkt för förare o passagerare) och kostar väl ungefär som Senas billigaste.

    http://39833.shop.textalk.se/kommuni...sena-smh5-dual

  4. #4
    Medlem engström67s avatar
    Reg.datum
    jan 2010
    Ort
    borlänge
    Inlägg
    3 062
    Men Sena har mycket problem med. Har kompisar som är ett gäng och har problem att få alla att synka när dom kör.

  5. #5
    Citat Ursprungligen postat av engström67 Visa inlägg
    Men Sena har mycket problem med. Har kompisar som är ett gäng och har problem att få alla att synka när dom kör.
    Nu är jag ju ingen mängdsäljare av kommunikation, men läst en hel del om dom. Det är ju bara att googla....

    Senas värsting 20s hade ju lite strul i början. Jag har haft några reklamationer. Två stycken där en av clampdelarna(den som sitter i hjälmen) bara haft skrapande ljud, samt en där kommunikationen bröts redan vid 700 meter.
    Clampdelarna byttes ut på garanti och enheterna där kommunikationen bröts fick en ny låda. Dom billigare och enklare varianterna har fungerat klanderfritt, åtminstone för min del.

  6. #6
    Medlem engström67s avatar
    Reg.datum
    jan 2010
    Ort
    borlänge
    Inlägg
    3 062
    Citat Ursprungligen postat av V Saarela Visa inlägg
    Nu är jag ju ingen mängdsäljare av kommunikation, men läst en hel del om dom. Det är ju bara att googla....

    Senas värsting 20s hade ju lite strul i början. Jag har haft några reklamationer. Två stycken där en av clampdelarna(den som sitter i hjälmen) bara haft skrapande ljud, samt en där kommunikationen bröts redan vid 700 meter.
    Clampdelarna byttes ut på garanti och enheterna där kommunikationen bröts fick en ny låda. Dom billigare och enklare varianterna har fungerat klanderfritt, åtminstone för min del.
    Stämmer. Dom har blivit bättre sägs det. Bara lyssnat på han som hade problem. Dom har riktigt fina system, modellampassade för olika hjälmar, men tyvärr inget som passar min hjälm. Sålde mitt Scala G9x när jag bytte hjälm. Men skulle jag köpa ny hjälm som det går att ha intercom i så skulle jag kunna tänka mig Sena. Träffade Boove vid carlbarks förra helgen som visade upp prylarna. riktigt fina.

Liknande ämnen

  1. Hojtorget.se - för billiga hojar?
    Av rolfmm i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2013-11-01, 11:28
  2. Billiga sadelväskor tips.
    Av rakarör i forum Utrustning & Tillbehör
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2013-01-08, 19:46

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •