Sidan 2 av 4 FörstaFörsta 1234 SistaSista
Resultat 11 till 20 av 34

Ämne: Nybörjarhoj

  1. #11
    Medlem engström67s avatar
    Reg.datum
    jan 2010
    Ort
    borlänge
    Inlägg
    3 062
    Citat Ursprungligen postat av Hamre Visa inlägg
    Fattar du inte det så är det nog inte lönt att försöka förklara för dej!
    Trevligt svar

  2. #12
    Citat Ursprungligen postat av lifeglider Visa inlägg
    håller med här. körskolornas är något enklare att köra upp på.
    Nja om du är över 175 här i byn så ;-)
    Här kör dom med offroad hojar o dom är det ganska hög sitt höjd !
    Är du helt ny på hoj så känns det inte så tryggt om du inte kan ha bägge fötterna i marken men somsagt det är fritt val !
    Flera som lånat våran Virago pga det + att den är väldigt lätt körd

  3. #13
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Citat Ursprungligen postat av Intruder Visa inlägg
    Nja om du är över 175 här i byn så ;-)
    Här kör dom med offroad hojar o dom är det ganska hög sitt höjd !
    Är du helt ny på hoj så känns det inte så tryggt om du inte kan ha bägge fötterna i marken men somsagt det är fritt val !
    Flera som lånat våran Virago pga det + att den är väldigt lätt körd
    Vill nog säga så här ang. uppkörningshojar och nybörjarhojar att de skall ha ganska låg sitthöjd så att föraren når ner ordentligt till marken med hela foten. Gäller även de som kör mycket i tät trafik.
    Flertalet offroadhojar är lite höga, men det går att minska sitthöjden ganska lätt på många av dem.
    Jag sänkte min Dominator genom att sänka ner den några cm på gaffeln och skruvade ner
    bakfjädringen. På Transalpen lossade jag dynklädseln på främre halvan och skar ner skumgummit några cm och häftade tillbaka klädseln igen.Sänkte ett par cm på gaffeln. Om man inte far fram i skogen så märks den lilla minskningen av markfrigången aldrig.
    Att köra en offroadhoj i trafiken när den är sänkt är en jäkligt kul upplevelse. Den är ju både kvick och lättmanövererad. Och då borde den ju vara lämplig att köra upp med.

  4. #14
    Citat Ursprungligen postat av Olle Å Visa inlägg
    Vill nog säga så här ang. uppkörningshojar och nybörjarhojar att de skall ha ganska låg sitthöjd så att föraren når ner ordentligt till marken med hela foten. Gäller även de som kör mycket i tät trafik.
    Flertalet offroadhojar är lite höga, men det går att minska sitthöjden ganska lätt på många av dem.
    Jag sänkte min Dominator genom att sänka ner den några cm på gaffeln och skruvade ner
    bakfjädringen. På Transalpen lossade jag dynklädseln på främre halvan och skar ner skumgummit några cm och häftade tillbaka klädseln igen.Sänkte ett par cm på gaffeln. Om man inte far fram i skogen så märks den lilla minskningen av markfrigången aldrig.
    Att köra en offroadhoj i trafiken när den är sänkt är en jäkligt kul upplevelse. Den är ju både kvick och lättmanövererad. Och då borde den ju vara lämplig att köra upp med.
    Så är de ! Lilla Viragon kan du lätt sänka lika så en person på 150 cm köra upp på ;-)

  5. #15
    Medlem TheCrows avatar
    Reg.datum
    mar 2013
    Ort
    Uppland
    Inlägg
    720
    Jag är iofs apkass på att köra men jag har aldrig lyckats med högfartsbanan med min Intruder, å andra sidan misslyckades jag aldrig med körskolans xj6:a...

  6. #16
    Medlem fishbones avatar
    Reg.datum
    apr 2014
    Ort
    I ett hus
    Inlägg
    195
    Citat Ursprungligen postat av TheCrow Visa inlägg
    Jag är iofs apkass på att köra men jag har aldrig lyckats med högfartsbanan med min Intruder, å andra sidan misslyckades jag aldrig med körskolans xj6:a...
    Vilken skola körde du med?
    -håll bara tyst din fåntratt!!!

  7. #17
    Citat Ursprungligen postat av TheCrow Visa inlägg
    Jag är iofs apkass på att köra men jag har aldrig lyckats med högfartsbanan med min Intruder, å andra sidan misslyckades jag aldrig med körskolans xj6:a...
    Ska man svara på den ? ;-)
    Mona körde ju upp på en M800 :-)

  8. #18
    Medlem TheCrows avatar
    Reg.datum
    mar 2013
    Ort
    Uppland
    Inlägg
    720
    Citat Ursprungligen postat av fishbone Visa inlägg
    Vilken skola körde du med?
    Anderssons Trafikskola.

    /F

  9. #19
    Medlem TheCrows avatar
    Reg.datum
    mar 2013
    Ort
    Uppland
    Inlägg
    720
    Citat Ursprungligen postat av Intruder Visa inlägg
    Ska man svara på den ? ;-)
    Mona körde ju upp på en M800 :-)
    Kul för henne, jag tror inte jag skulle lyckas idag heller att hålla hastigheten och inte riva med mig alla konerna...

  10. #20
    Hej!

    Jag kolla runt lite innan jag köpte den som jag övar på. Har en ER6 den funkar toppen för mig. Tänkt byta sen men den funkar nog ett tag till. Bra å köpa en med ABS. Jag är nybörjare så ER6:an passar mig riktigt bra. Jag tycker den är skönare än XJ6. Har även kört en Honda cb600 tror jag det var, den var riktigt skön å lättkörd. Men som jag märkt så är de lite olika så prova innan om du kan. Lycka till!

    Så prova lite, de är tillräckligt svårt att köra banan ändå. Så bra om den är lättkörd tycker jag i alla fall.

Liknande ämnen

  1. Nybörjarhoj för övningsköra m.m
    Av Haider i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2020-09-12, 19:58
  2. Tips på nybörjarhoj?
    Av JII i forum Touring
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2017-09-01, 13:53
  3. Svar: 30
    Senaste inlägg: 2013-08-14, 05:46
  4. bra nybörjarhoj/tjejhoj
    Av zoidberg i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2007-08-25, 12:48

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •