Sidan 3 av 3 FörstaFörsta 123
Resultat 21 till 26 av 26

Ämne: Gruppkörning

  1. #21
    Bloggare Ninas avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    6 430

    SV: Gruppkörning

    Jag tycker det är en lagom hastighet, Hamre. Då hinner man se vad man passerar för samhällen.

  2. #22
    Nilsson
    Gäst

    SV: Gruppkörning

    meningen med att köra i grupp är väl att man ska tuffa rundt kolla på saker ,stanna och fika , om man kör för fort ökar ju olycksrisken dramatiskt , min åsickt är att om du ska köra fort så har du inte i en grupp körning att göra , då e det bättre du åker till en bana

  3. #23

    SV: Gruppkörning

    Citat Ursprungligen postat av Katarina
    Jag tycker det är en lagom hastighet, Hamre. Då hinner man se vad man passerar för samhällen.
    Ja inte fortare i alla fall det är mycket att hålla koll på och så måste man kunna se något med. Den som vill köra lite fortare skall ligga sist för det blir ganska ryckigt om det är många som kör tillsammans, då får sisten möjlighet att gasa för att hänga med. Det är ganska mulligt att köra många, det blir en del uppmärksamhet utefter vägen och många uppskattar synen och mullret. Men det bästa är nog i alla fall att vara ensam för då behöver jag inte ta hänsyn till reskompisen.

    Jan-Olov
    Jan-Olov

  4. #24

    SV: Gruppkörning

    Hej
    Gruppkörning är svårt.
    Jag är med i Sätila Mc och håller i många körningar.
    Vi har klara regler vad som gäller och vi håller stenhårt på dessa och desto fler körningar man håller i desto mer lär man sig om vilket tempo man kan hålla med just den gruppen för dagen som är med. Jag tycker inte det är svårt att köra med olika typer av hojar men vid mycket kurviga vägar så har de tyngsta customhojarna lite svårt att hänga med men då får man lätta lite på gasen. De som är nya och inte har kört innan i grupp måste våga säga detta så gruppen anpassar sig för alla har vi varit nya eller hur?
    En viktig regel som jag tror många har är att alltid ha koll på kompisen bakom. Skulle han försvinna så sänker man farten och snart så är gruppen samlad igen.
    Sen är vägarna, fikan och gemenskapen viktigare än att det ska gå fort tycker jag.
    Vill jag dra i handtaget kan jag göra det en annan dag då jag kör själv.
    Ha det bra
    Mvh
    FJR Håkan 8)
    Kolla in FJR Klubbens hemsida www.fjrsweden.se

  5. #25
    Medlem Hamres avatar
    Reg.datum
    sep 2007
    Ort
    Lysekiiil
    Inlägg
    435

    SV: Gruppkörning

    Citat Ursprungligen postat av Katarina
    Jag tycker det är en lagom hastighet, Hamre. Då hinner man se vad man passerar för samhällen.
    I samhällen är det ju 50km/h, där kör jag aldrig för fort.
    Put something nice between your legs, Street Triple.
    Jag Vägrar Kategoriskt Customhoj!

  6. #26

    SV: Gruppkörning

    Att köra i grupp är som att ta bussen, ingen buskörning men väldigt trevligt vid stoppen. Målet är att träffas och umgås.
    Att köra ensam eller med ett fåtal ger mer lutning i kurvorna speciellt när Kanonkalle ligger först :
    60-årskrisare, tillbaks till barndomen, körde cross och lekte i sandlådan, nu kör jag BMW GS, Yamaha Virago och Case grävmaskin

Liknande ämnen

  1. Gruppkörning
    Av Olle Å i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2014-04-01, 18:05
  2. Det här med gruppkörning
    Av Nina i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 26
    Senaste inlägg: 2009-03-12, 22:36

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •