Resultat 1 till 7 av 7

Ämne: Lås

  1. #1
    Medlem Solidsnakes avatar
    Reg.datum
    okt 2015
    Ort
    Gällivare
    Inlägg
    18

    Lås

    Tjena!

    jag har en xj900s Diversion från 95, och jag behöver ett godkänt lås till den. Hålen i bromsskivorna är lite mindre än 7mm, en 7mm borr går ej igenom men en 6mm går med lite spelrum till över.

    Jag tänkte fara på min första långfärd denna sommar, ner till Österrike och jag hade gärna haft ett bra lås med mig. Det behöver inte vara ett du drar igenom bromshålen så länge de är godkänt av försäkringsbolag blir jag nöjd

    Tack på förhand

    /Stefan

  2. #2
    Har köpt godkända klass 3 kedjor på Clas O
    Billigare än att köpa ABUs
    Några Klass 3 lås köptes vid några olika tillfällen på Tradera, inga billiga prylar precis, man får hålla ögonen öppna..
    Lås är bara till för ärliga människor - fast det visste du väl redan?
    Det enda man tjänar på "lås" är tid, det tar lite längre tid att sno hojen.
    Under min Sthlmstid (bokstavligen under mig) var det nån som med gasbrännare skar av två kedjor i garaget under huset - för en EU-moppe!
    De försökte fö stjäla strålkastaren på min Kawasaki också, misslyckades men batteriet fick de dock med sig..

  3. #3
    Godkända(SSF) lås med 7mm hål är svåra att hitta, än mindre 6mm.

    Man kan dock borra ett/två hål större i skivan.

  4. #4
    Medlem Solidsnakes avatar
    Reg.datum
    okt 2015
    Ort
    Gällivare
    Inlägg
    18
    Ja, Clas O är ju ett alternativ helt klart. All de här är kanske mer för ens egen sinnesfrid än nått annat men försäkringsbolaget är ju rätt specifika med vad man måste ha såvitt jag vet.

    Ja, ids man anstränga sig så pass för en eu-moppe då är de fan illa

  5. #5
    Medlem Solidsnakes avatar
    Reg.datum
    okt 2015
    Ort
    Gällivare
    Inlägg
    18
    Ja, borra går ju de också iofs. De mesta jag hittat på mc-affärer typ handelsboden är minst 1cm byglar. De finns på en sida i England massa grejer men då vet man inte om de är godkänt i Sverige heller. Nåja, detta är ju ett litet problem att tampas med, sommaren är inte ens här ännu så tid finns då

  6. #6
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Biltema har några lås att välja mellan. Typ kedjelås men klädd kedja. 299:- resp. 449:-
    Crmo i kedjan gör att den är mycket svår att klippa. måste skäras med gas eller spec. slipskiva i vinkelslip.

  7. #7
    Medlem Solidsnakes avatar
    Reg.datum
    okt 2015
    Ort
    Gällivare
    Inlägg
    18
    Jag ska nog ner till Biltema i veckan, ska kika då

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •