Sidan 1 av 8 123 ... SistaSista
Resultat 1 till 10 av 72

Ämne: VÅRVIKTIGT

  1. #1
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510

    VÅRVIKTIGT

    Det kan inte för många gånger påpekas att efter vintern så är bilisterna inte ett jäkla dugg uppmärksamma på hojarna och då de dyker upp så tycker dom att de ofta är ett irritationsmoment.
    Tänk oxå på att ni är lite rostiga själv efter vintern och behöver några gånger innan ni är tillbaka i sadeln igen.
    Glöm inte att det knappast behövs någon hjärna för att köra fort , men den behövs för att köra trfiksäkert.

  2. #2
    Medlem jrutgerss avatar
    Reg.datum
    sep 2012
    Ort
    West Coast
    Inlägg
    1 379
    Bra info!

  3. #3
    Medlem engström67s avatar
    Reg.datum
    jan 2010
    Ort
    borlänge
    Inlägg
    3 062
    Jaha okej.

  4. #4
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Citat Ursprungligen postat av engström67 Visa inlägg
    Jaha okej.
    Du Engström, som är ute på vägarna hela dagarna, märker du någon skillnad på hur mcförarna uppför sig på våren gentemot hösten?

  5. #5
    Medlem engström67s avatar
    Reg.datum
    jan 2010
    Ort
    borlänge
    Inlägg
    3 062
    Citat Ursprungligen postat av Olle Å Visa inlägg
    Du Engström, som är ute på vägarna hela dagarna, märker du någon skillnad på hur mcförarna uppför sig på våren gentemot hösten?
    Nää inget speciellt, lite fler ute på våren. Men inte sett någon än Men annars är det ju som du säger att bilisterna är det största problemet. Men dom är ju ofta ett problem året runt, speciellt med dom moderna bilarna som saknar blinkers.

  6. #6
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259

    Wink

    Citat Ursprungligen postat av engström67 Visa inlägg
    Nää inget speciellt, lite fler ute på våren. Men inte sett någon än Men annars är det ju som du säger att bilisterna är det största problemet. Men dom är ju ofta ett problem året runt, speciellt med dom moderna bilarna som saknar blinkers.
    Ojdå, har du också upptäckt det?
    Jan

  7. #7
    Medlem
    Reg.datum
    jul 2014
    Ort
    Kongl Hufvudbonaden
    Inlägg
    190
    Inte bara blinkers. Verkar sakna allt ljus. Mest bakljus. Ibland har de dock varselljus. Men då ska det nog vara tät dimma. Dyra grejer, sånt, på en modern bil. Så här års har de dessutom vant sig vid prenumeration på körning i mobiltelefonifilen, d v s snigelfart i vänsterfil. Snart kommer de finna att det finns andra och snabbare fordon på vägen som kommer passera dem på alla sidor…

    Sedan har jag en egen personlig favorit i ”plötsligt upptäckt behov av att använda spolarvätskan” då de faktiskt lyckas uppmärksamma en hoj i backspegeln…

  8. #8
    Medlem pentti01s avatar
    Reg.datum
    jun 2011
    Ort
    Storvik
    Inlägg
    1 232
    Citat Ursprungligen postat av engström67 Visa inlägg
    Nää inget speciellt, lite fler ute på våren. Men inte sett någon än Men annars är det ju som du säger att bilisterna är det största problemet. Men dom är ju ofta ett problem året runt, speciellt med dom moderna bilarna som saknar blinkers.
    Just det där med blinkers ; blir också lite irriterad på avsaknaden av blinkers vid korsningar och rondeller. Om inte annars ; hjälp våra tyngre fordon att hålla farten/rytmen så de slipper stanna i onödan !

  9. #9
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av Kapten Miki Visa inlägg
    Sedan har jag en egen personlig favorit i ”plötsligt upptäckt behov av att använda spolarvätskan” då de faktiskt lyckas uppmärksamma en hoj i backspegeln…
    Min egen uppfattning(!) - nås man av stänk från bilen framför kör man för nära.

    Jag håller mig gärna så långt ifrån att jag slipper spola vindruta + slipper blästrad lack av stensprut. Det finns en del som irriteras av avståndet och kör om. Dom fastnar i den kö som jag heller inte kom åt att köra förbi.
    Senast redigerat av Ove den 2016-02-25 klockan 14:55.
    Ove

  10. #10
    Medlem engström67s avatar
    Reg.datum
    jan 2010
    Ort
    borlänge
    Inlägg
    3 062
    Citat Ursprungligen postat av Kapten Miki Visa inlägg
    Inte bara blinkers. Verkar sakna allt ljus. Mest bakljus. Ibland har de dock varselljus. Men då ska det nog vara tät dimma. Dyra grejer, sånt, på en modern bil. Så här års har de dessutom vant sig vid prenumeration på körning i mobiltelefonifilen, d v s snigelfart i vänsterfil. Snart kommer de finna att det finns andra och snabbare fordon på vägen som kommer passera dem på alla sidor…

    Sedan har jag en egen personlig favorit i ”plötsligt upptäckt behov av att använda spolarvätskan” då de faktiskt lyckas uppmärksamma en hoj i backspegeln…
    Det där med att andvända spolarvätska när man ligger bakom det har jag varit med om, idioter.
    Men tror att det ska bli lagändring på detta tok utan bakljus.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •