Sidan 6 av 8 FörstaFörsta ... 45678 SistaSista
Resultat 51 till 60 av 72

Ämne: VÅRVIKTIGT

  1. #51
    Medlem pentti01s avatar
    Reg.datum
    jun 2011
    Ort
    Storvik
    Inlägg
    1 232
    Citat Ursprungligen postat av engström67 Visa inlägg
    Aaa åker bil på vintern och kör hoj på sommaren, ett par tusen mil.

    Har full respekt för ditt hojval penti. Tycker det är coolt med äldre hojar.Men passar ej min körning. Kör ofta fort och länge och långt. Andvänder sällan handtagsvärmarna, har riktiga handskar. Tyst i hjälmen är det ej heller trots ruta och Schuberth. Vill ha nytt så tillbehören är standard och 2 hjul är det. Packväskor är bra att hänga dit när man behöver dom. 2 veckor i Europa med fru då kanske man lär ha nått med sig. Men åker man bara runt grillkiosken så räcker det ju med kreditkort.Men som jag sa, på vintern åker jag bil.
    mitt inlägg var absolut inget påhopp mot någon, alla har vi olika smak, ideer o tycke ang. Mc åkning. Det var mera en summering av "läsning mellan raderna" i detta forum.
    Även jag respekterar allas val av Mc och utrustning, SJÄLVKLART!!
    Hoppas ingen tog illa vid sig, säg i från i så fall. Jag kan hantera det !

  2. #52
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259
    Citat Ursprungligen postat av Kapten Miki Visa inlägg
    Mjaae, 165 900 för FJR i enklaste utförande (eller…brrr…195 000 för toppmodellen) kan väl ändå inte ses som särskilt prisvärt? Som jämförelse får du hosta upp 159 000 för Hondas VFR 1200. Inte som hittat det heller, kanske? Men i gengäld får du då en helt igenom modern cykel, snyggare och med duktigt mycket mer mos i spisen

    Men, smaken är delad och en jäkla tur är väl det…
    Så är det , vill inte ha nån av dom.
    Jan

  3. #53
    Medlem engström67s avatar
    Reg.datum
    jan 2010
    Ort
    borlänge
    Inlägg
    3 062
    Citat Ursprungligen postat av Kapten Miki Visa inlägg
    Mjaae, 165 900 för FJR i enklaste utförande (eller…brrr…195 000 för toppmodellen) kan väl ändå inte ses som särskilt prisvärt? Som jämförelse får du hosta upp 159 000 för Hondas VFR 1200. Inte som hittat det heller, kanske? Men i gengäld får du då en helt igenom modern cykel, snyggare och med duktigt mycket mer mos i spisen

    Men, smaken är delad och en jäkla tur är väl det…
    Just det smaken är som baken. Har kört Honda vfr 1200. Mycket mindre utrustning, Nån häst till, ful och dåligt med tillbehör.fjr,n säljs 10 gånger med av någon andledning.. 185000 kostar en fjr 1300ae. I jämförelse en Bmw gs 1200adventure kostar 240000kr för att ha samma utrustning.

  4. #54
    Medlem engström67s avatar
    Reg.datum
    jan 2010
    Ort
    borlänge
    Inlägg
    3 062
    Citat Ursprungligen postat av pentti01 Visa inlägg
    mitt inlägg var absolut inget påhopp mot någon, alla har vi olika smak, ideer o tycke ang. Mc åkning. Det var mera en summering av "läsning mellan raderna" i detta forum.
    Även jag respekterar allas val av Mc och utrustning, SJÄLVKLART!!
    Hoppas ingen tog illa vid sig, säg i från i så fall. Jag kan hantera det !
    Ha ha ingen fara.

  5. #55
    Medlem engström67s avatar
    Reg.datum
    jan 2010
    Ort
    borlänge
    Inlägg
    3 062
    Citat Ursprungligen postat av Kapten Miki Visa inlägg
    Mjaae, 165 900 för FJR i enklaste utförande (eller…brrr…195 000 för toppmodellen) kan väl ändå inte ses som särskilt prisvärt? Som jämförelse får du hosta upp 159 000 för Hondas VFR 1200. Inte som hittat det heller, kanske? Men i gengäld får du då en helt igenom modern cykel, snyggare och med duktigt mycket mer mos i spisen

    Men, smaken är delad och en jäkla tur är väl det…
    Nånting lär ju vara fel då vfr 1200 mest står och samlar damm i nått hörn och Fjr,n sålts i 100 000 tals

  6. #56
    Medlem Väse Connys avatar
    Reg.datum
    mar 2013
    Ort
    Värmland
    Inlägg
    144
    Vårviktigt
    Rubriken var våren tillriktad, är det någon som sett till den ?
    Tranorna när kommer dom ? Jag kan ha sett någon här över Väse slätten
    Lång Fredag är det hoj premiär Kristinehamn/Filipstad/Karlstad dit är det typ 22 dagar nu ligger det 4 cm snö och är svinkallt. Visst kan jag sladda runt de 20 milen med min XT men det är roligare tillsammans med 750 andra hojar med andra egenskaper

  7. #57
    Medlem pentti01s avatar
    Reg.datum
    jun 2011
    Ort
    Storvik
    Inlägg
    1 232
    Citat Ursprungligen postat av Väse Conny Visa inlägg
    Vårviktigt
    Rubriken var våren tillriktad, är det någon som sett till den ?
    Tranorna när kommer dom ? Jag kan ha sett någon här över Väse slätten
    Lång Fredag är det hoj premiär Kristinehamn/Filipstad/Karlstad dit är det typ 22 dagar nu ligger det 4 cm snö och är svinkallt. Visst kan jag sladda runt de 20 milen med min XT men det är roligare tillsammans med 750 andra hojar med andra egenskaper
    Här har ingen trana setts till, och det lär nog dröja... tyvärr . Känns som om en av alla bakslag har slagit till ; snöfall och kallare !
    Jag beställer delar till hojen av o till,, montering får dock vänta ; har endast kallgarage
    Var ligger Väse slätten? 750 hojar,,,? verkligen ? så tidigt på året,, ?

  8. #58
    Medlem Väse Connys avatar
    Reg.datum
    mar 2013
    Ort
    Värmland
    Inlägg
    144
    Öster om Karlstad typ 2 mil, före vi körde runt här var det nog sjö eller hav på dessa åkrar
    Men nu härjar Kornström runt med sin traktor och plog på dessa gamla sjö bottnar
    Lång Fredag är av gammal tradition en MC dag i Värmland då ansluter en fin vår dag nästan 1000 hojar för gemensam tur runt östra delen av länet
    mer info på http://cmck.se
    Där jag är medlem o trivs

  9. #59
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259

    Wink

    Citat Ursprungligen postat av engström67 Visa inlägg
    Just det smaken är som baken. Har kört Honda vfr 1200. Mycket mindre utrustning, Nån häst till, ful och dåligt med tillbehör.fjr,n säljs 10 gånger med av någon andledning.. 185000 kostar en fjr 1300ae. I jämförelse en Bmw gs 1200adventure kostar 240000kr för att ha samma utrustning.
    Ojdå, vad GSarna är dyra hos Engström.
    Jan

  10. #60
    Medlem jrutgerss avatar
    Reg.datum
    sep 2012
    Ort
    West Coast
    Inlägg
    1 379
    Ja, våren verkar mysa med sin frånvaro.
    +-0 mulet, snö som inte vill försvinna.. Visst. Tidig mars ännu men börjar bli lite sugen på att gränsla hojen nu faktiskt..
    Vill ju gärna ha upp tempen lite... Är nog för bekväm..
    Annat var det i unga år.. Då vi åkte runt på kompisens GP 125 fast det var minusgrader...
    Fast det är en helt annan story... Nu.... Kaffe..

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •