Sidan 5 av 8 FörstaFörsta ... 34567 ... SistaSista
Resultat 41 till 50 av 72

Ämne: VÅRVIKTIGT

  1. #41
    Medlem engström67s avatar
    Reg.datum
    jan 2010
    Ort
    borlänge
    Inlägg
    3 062
    Citat Ursprungligen postat av jrutgers Visa inlägg
    Fast jag brukar släppa fram tradare i rondeller när jag kör bil, för att jag vet att det kan ta lite tid att få upp farten igen med 50 ton i lasten..
    Är inte heller rätt, men va tusan.. Chaffisarna brukar tacka å bocka

    Gäller dock bara svenskreggade med tanke på rådande konkurrens situation..
    Men stanna inne i en rondell för att släppa in oss gör många. Det är inte bra. Blir själv vansinnig om bilen framför gör det. Snällt men kan skapa olyckor. Är ju lika med bilister som stannar och släpper över gående vid övergångsställ där det är trafikljus och bilisten har grönt...idioter

    Hursomhelst så finns det många konstiga rondeller och förare. Dom värsta, speciellt nån i en Nyare Audi, dom blinkar aldrig oavsett vart dom ska. Ser det varje dag. Önskar den dagen vi kliver ur på samma ställe.
    Senast redigerat av engström67 den 2016-03-02 klockan 10:22.

  2. #42
    Medlem jrutgerss avatar
    Reg.datum
    sep 2012
    Ort
    West Coast
    Inlägg
    1 379
    Klart, förutsättningen för att göra detta är ju att inte ha trafikanter bakom som inte är med på att jag kommer bromsa...

  3. #43
    Medlem
    Reg.datum
    jul 2014
    Ort
    Kongl Hufvudbonaden
    Inlägg
    190
    Och här min egen favorit i kategorin ”vårviktigt”: Värmehandtaget. Kan ju egentligen inte kosta tillverkarna många tior att montera värmehandtag som standard på alla nya mc som rullar av bandet. Sniket. Liiite som att köpa en ny bil utan någon slags värmeanläggning. Otänkbart, antar jag.

  4. #44
    Medlem engström67s avatar
    Reg.datum
    jan 2010
    Ort
    borlänge
    Inlägg
    3 062
    Citat Ursprungligen postat av Kapten Miki Visa inlägg
    Och här min egen favorit i kategorin ”vårviktigt”: Värmehandtaget. Kan ju egentligen inte kosta tillverkarna många tior att montera värmehandtag som standard på alla nya mc som rullar av bandet. Sniket. Liiite som att köpa en ny bil utan någon slags värmeanläggning. Otänkbart, antar jag.
    Tur man har det standard då

  5. #45
    Medlem
    Reg.datum
    jul 2014
    Ort
    Kongl Hufvudbonaden
    Inlägg
    190
    Citat Ursprungligen postat av engström67 Visa inlägg
    Tur man har det standard då

    Det gläder mig att FJR kanske har något rätt, i så fall…

  6. #46
    Medlem engström67s avatar
    Reg.datum
    jan 2010
    Ort
    borlänge
    Inlägg
    3 062
    Citat Ursprungligen postat av Kapten Miki Visa inlägg
    Det gläder mig att FJR kanske har något rätt, i så fall…
    Har något rätt??? Den har ALLT rätt Har varit standard sedan 2007. Det är väl den bästa Sporttouringshojen som finns på marknaden i den prisklassen.
    Senast redigerat av engström67 den 2016-03-04 klockan 00:41.

  7. #47
    Medlem pentti01s avatar
    Reg.datum
    jun 2011
    Ort
    Storvik
    Inlägg
    1 232
    Inget vindbrus; måste ha vindruta. Absolut tyst i hjälmen. Extra sittdyna mot känslig rumpa. Absolut ABS.
    Värmehandtag annars fryser man. Stora packväskor så att man får med sig allt o lite till mm osv......

    Säger bara : ÅK BIL för helv......

  8. #48
    Medlem jrutgerss avatar
    Reg.datum
    sep 2012
    Ort
    West Coast
    Inlägg
    1 379
    Citat Ursprungligen postat av pentti01 Visa inlägg
    Inget vindbrus; måste ha vindruta. Absolut tyst i hjälmen. Extra sittdyna mot känslig rumpa. Absolut ABS.

    Värmehandtag annars fryser man. Stora packväskor så att man får med sig allt o lite till mm osv......



    Säger bara : ÅK BIL för helv......

    Ja, börjar ju bli lite bekväm, så.. Bilen blir det så länge det är för kallt..

  9. #49
    Medlem engström67s avatar
    Reg.datum
    jan 2010
    Ort
    borlänge
    Inlägg
    3 062
    Citat Ursprungligen postat av pentti01 Visa inlägg
    Inget vindbrus; måste ha vindruta. Absolut tyst i hjälmen. Extra sittdyna mot känslig rumpa. Absolut ABS.
    Värmehandtag annars fryser man. Stora packväskor så att man får med sig allt o lite till mm osv......

    Säger bara : ÅK BIL för helv......
    Aaa åker bil på vintern och kör hoj på sommaren, ett par tusen mil.

    Har full respekt för ditt hojval penti. Tycker det är coolt med äldre hojar.Men passar ej min körning. Kör ofta fort och länge och långt. Andvänder sällan handtagsvärmarna, har riktiga handskar. Tyst i hjälmen är det ej heller trots ruta och Schuberth. Vill ha nytt så tillbehören är standard och 2 hjul är det. Packväskor är bra att hänga dit när man behöver dom. 2 veckor i Europa med fru då kanske man lär ha nått med sig. Men åker man bara runt grillkiosken så räcker det ju med kreditkort.Men som jag sa, på vintern åker jag bil.
    Senast redigerat av engström67 den 2016-03-04 klockan 12:58.

  10. #50
    Medlem
    Reg.datum
    jul 2014
    Ort
    Kongl Hufvudbonaden
    Inlägg
    190
    Citat Ursprungligen postat av engström67 Visa inlägg
    Har något rätt??? Den har ALLT rätt Har varit standard sedan 2007. Det är väl den bästa Sporttouringshojen som finns på marknaden i den prisklassen.


    Mjaae, 165 900 för FJR i enklaste utförande (eller…brrr…195 000 för toppmodellen) kan väl ändå inte ses som särskilt prisvärt? Som jämförelse får du hosta upp 159 000 för Hondas VFR 1200. Inte som hittat det heller, kanske? Men i gengäld får du då en helt igenom modern cykel, snyggare och med duktigt mycket mer mos i spisen

    Men, smaken är delad och en jäkla tur är väl det…

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •